پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
هیئتی از مسئولان استان حلبچه اقلیم کردستان عراق امروز از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کردستان در بخش‌های صنعت، آموزش، کشاورزی و خدمات بازدید کردند که خواستار انتقال دانش و یا خدمات لازم به آنها شدند.

شعار سال: عبدالله محمد عبدالوهاب استاندار حلبچه اقلیم کردستان عراق به همراه هیئتی متشکل از مسئولان حلبچه روز گذشته از طریق مرز رسمی باشماق مریوان وارد استان کردستان شدند.

این هیئت در نخستین روز از سفر به کردستان از گمرک و پایانه مسافربری و بخش‌های مرز رسمی باشماق، دریاچه زریبار، تولید عرضه گوشت مرغ اتحادیه مرغداران، زنجیره طیور و کارخانه خوراک طیور در شهرستان مریوان بازدید کردند و امروز بعد از نشست مشترک استانداران دو استان، از کشتارگاه صنعتی سنندج، مرکز آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای شهید ورمقانی و واحد در و پنجره آریا در سنندج بازدید کردند.

استاندار حلبچه در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج، میزان اثرگذاری این آموزش‌ها در اشتغالزایی را جویا شد و گفت: که آیا ظرفیت‌های لازم برای ارائه این آموزش‌ها در استانی همچون حلبچه دارید.

عبدالوهاب در بازدید از کارگاه آموزشی ساخت درب و پنجره UPVC نیز با ابراز تعجب از آموزش‌هایی که در این کارگاه به کارآموزان کرولال داده می‌شد، افزود: ایجاد بستر برای آموزش این بخش از جامعه کار بسیار سخت و دارای دشواری‌های خاصی است که در این مرکز زمینه آن فراهم شده است.

وی گفت: قطعا این تکنولوژی که امروز در این مرکز توسط مربیان توانمند به کارآموزان ارائه می‌شود، تکنولوژی بسیار خوبی است که امیدواریم بسترهای لازم را برای ارائه این آموزش‌ها در استان حلبچه فراهم سازیم.

وی خواستار ایجاد بسترهای لازم برای صدور تکنولوژی و آموزش‌های ارائه شده در این مرکز به استان حلبچه شد و گفت: امیدواریم در قالب تفاهم‌نامه‌های زمینه بهره‌مندی مربیان و کارآموزان ما از این آموزش‌ها فراهم شود.

استاندار حلبچه اظهار کرد: تولید پنجره UPVC صنعت بسیار خوبی به ویژه در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

عبدالوهاب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حلبچه به تازگی به استان تبدیل شده و نیازمند ورود بیشتر به بحث ساخت و ساز است، بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات جدید که در کارگاه‌های آموزشی این مرکز وجود دارد را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای کردستان نیز کارگاه آموزشی جوشکاری مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید ورمقانی را توصیف کرد و اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با بهره‌گیری از به‌روزترین دستگاه‌های دنیا در زمینه آموزش کارآموزان فعالیت دارد.

به گفته وی، زمانی که کشور ما برای ورود برخی قطعات مورد نیاز تحریم بود، کارآموزان در این کارگاه تولید انبوه داشتند.

سید جمیل احمدی در مورد کارگاه تعمیر برق صنعتی نیز گفت: در این کارگاه 190 ساعت برق صنعتی و 900 ساعت آموزش در حوزه برق ساختمان به کارآموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: در مجموع این آموزش‌ها بر اساس سطح توانایی و تحصیلات کارآموزان تعریف و به آنها ارائه می‌شود.

احمدی همچنین افزود: ارائه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به صورت کاملا رایگان بوده و پرداخت حق بیمه بیکاری نیز به شرط کسب یک نوع مهارت از سوی فرد بیمه شده، صورت می‌گیرد.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای کردستان در بازدید استاندار حلبچه از کارگاه در و پنجره UPVC نیز بیان داشت: کارآموزانی که در حال حاضر در این کارگاه آموزش می‌بینند از جامعه ناشنوایان استان هستند.

به گفته احمدی، ارائه آموزش به این افراد در قالب تفاهم‌نامه مشترکی بین کانون ناشنوایان، اداره‌کل بهزیستی و فنی‌و‌حرفه‌ای استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی نخستین دوره برگزاری آموزش‌ها در قالب این تفاهم‌نامه است، تصریح کرد: این افراد از طریق آموزش‌های بازار محور بعد از کسب مهارت جذب بازار کار می‌شوند.

کارگاه برق خودرو و صنایع چوب از دیگر کارگاه‌هایی بود که امروز توسط استاندار حلبچه و هیئت همراه وی مورد بازدید قرار گرفت.

مربی کارگاه صنایع چوب در روند این بازدید با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه ارائه آموزش‌ها به کارآموزان اظهار کرد: کارآموزان در این کارگاه 830 ساعت آموزش درودگری و 540 ساعت در زمینه کابینت‌سازی آموزش می‌بینند.

استاندار حلبچه همچنین از کارگاه کشت کار گلخانه‌ای و نمایشگاه تولید کارآموزان مراکز آموزش آزاد و دولتی فنی‌و‌حرفه‌ای استان بازدید کرد و خواستار ارائه این آموزش‌ها به کارآموزان و مربیان آموزشی در استان حلبچه توسط مربیان کردستانی شد.

عبدالوهاب در ادامه بازدیدهای امروز خود از مراکز و واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بازدیدی از واحد تولیدی در و پنجره آریا داشت و از نزدیک با نحوه تولید این محصول آشنا شد.

مدیر واحد تولیدی در و پنجره آریا نیز در روند این بازدید اظهار کرد: این صنعت به صورت گروهی بوده که صنعت مادر آن تولید پروفیل و UPVC است.

زاهد صمدی با بیان اینکه تجهیزات تولید پروفیل در سال 86 وارد و در سال 87 تولید آغاز شده است، تصریح کرد: تجهیزات تولید شیشه دوجداره نیز از سال 89 وارد و در سال 90 وارد مدار تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی روزانه پروفیل این واحد تولیدی به شرط فعال بودن 10 دستگاه موجود در آن 24 تن است، اما در حال حاضر به دلیل وضعیت و مشکلاتی که در بازار عرضه وجود دارد 4 دستگاه آن فعال است.

تولید روزانه 24 تن پروفیل

به گفته مدیر این واحد تولیدی، ظرفیت واقعی این واحد تولیدی نیز 24 تن در 24 ساعت است که در حال حاضر این میزان به 9 تا 10 تن در روز کاهش پیدا کرده است.

صمدی در مورد صادرات این محصول به استان‌ها و سایر کشورها نیز اظهار کرد: در زمینه صدور تولیدات به سایر استان‌ها موفق بوده‌ایم، اما تاکنون به صورت مستقیم سفارشی از اقلیم عراق نداشته‌ایم.

وی گفت: البته به صورت غیرمستقیم سفارشاتی از طریق مریوان برای اقلیم کردستان عراق داشته‌ایم و میزان استقبال و رضایتمندی نیز خوب بوده است.

مرکز جراحی قلب سنندج و طرح توسعه باغات سراب‌قامیش از دیگر موارد مورد بازدید هیئتی از مسئولان استان حلبچه اقلیم کردستان عراق بود.

گفتنی است؛ نشست خبری مشترک استاندار کردستان و استاندار حلبچه با اصحاب رسانه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری از جمله برنامه‌های سفر روز سوم سفر استاندار حلبچه به استان کردستان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 13 آذر 1394,کد مطلب 13940909001623, www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین