site traffic analytics صنعت و خدمات - مد و لباس
سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جشنواره‌ای برای مسئولان
جشنواره مد و لباس فجر؛

جشنواره‌ای برای مسئولان

چه کسی راست می‌گوید؛طراح تعامل میان او و تولیدکننده در جشنواره مدولباس فجر رافقط در حد حرف می‌داند امامسئول برگزاری می‌گوید بیشتر طرح‌های موجود درجشنواره ازسوی تولیدکننده‌ها خریداری شده است.
دلایل درجا زدن صنعت پوشاک ایرانی بستن مرزها است
عضو جامعه متخصصان نساجی:

دلایل درجا زدن صنعت پوشاک ایرانی بستن مرزها است

با رسیدن به ماه‌های پایانی سال بازار خرید پوشاک روز به روز داغ‌تر می‌شود و تولیدکننده‌های داخلی شلوغ‌ترین ساعات کاری را سپری می‌کنند، اما با توجه به ممنوعیت واردات پوشاک از کشورهای خارجی به داخل کشور، و به نظر میرسد خریداران نتوانستند از تولیدکننده‌هارضایت داشته باشند و سیاست‌های دولت در ساماندهی بازار و حمایت از تولید داخلی هم به نتیجه دلخواه نرسیده است.
تولید انبوه؛ راه مبارزه با دلالان روپوش مدارس
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران مطرح کرد:

تولید انبوه؛ راه مبارزه با دلالان روپوش مدارس

حسن نیلفروش زاده دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه در بیشتر موارد واسطه‌ای قبل و بعد از هر شاخه از شبکه توزیع ما حضور دارد که هزینه‌هایی به هر مجموعه اضافه می‌کند، ورود شبکه‌های تولید انبوه و کارخانه‌های بزرگ به تولید روپوش مدارس را راه حل حذف دلالان از این بخش عنوان کرد.
برنامه جدید برای پوشاک ایرانی
نقشه راه پیشرفت نساجی؛

برنامه جدید برای پوشاک ایرانی

همزمان با رونمایی از میز ملی توسعه صادرات نساجی، نقشه راه پیشرفت در این صنعت استراتژیک چکش‌کاری شد. سیاست‌گذاران وزارت صمت در راستای برنامه‌های راهبردی توسعه صنعت نساجی و پوشاک شامل «بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش رقابت‌پذیری»، «تنوع‌بخشی و توسعه صادرات منسوجات و پوشاک»، «تقویت و تکمیل خوشه‌های صنعتی منسجم و توانمند» و «بازسازی و نوسازی خطوط تولید و ارتقای سطح فناوری تولید»، پیش‌بینی کردند تا سال ۱۴۰۰، داخلی‌سازی ۲/ ۱ میلیارد دلاری در صنعت پوشاک عملیاتی شود.
حمله به حجاب کامل با گرانی!
گرانی به اسلام می زند ؛

حمله به حجاب کامل با گرانی!

مانتوهای کوتاه جلو باز با قیمتی زیر ۵۰ هزار تومان در حراجی‌های کنار خیابان و روی دست فروشندگان مترو خرید و فروش می‌شود اما برای خرید یک چادر مشکی باید حداقل چیزی حدود ۳۰۰تا ۴۰۰هزار تومان هزینه کنید!
رونق لباس قاچاق همزمان با ممنوعیت واردات پوشاک
لباس با اتیکت کیلویی چند؛

رونق لباس قاچاق همزمان با ممنوعیت واردات پوشاک

«به بساطی‌ها اعتماد کنید یا نکنید» این روزها قشری از جامعه به‌خاطر افزایش قیمت پوشاک، سراغ دستفروشانی می‌روند که لباس‌های دست دوم را به اسم نو به فروش می‌رسانند.
میراث فرهنگی چه کمکی به ماندگاری نساجی سنتی ما کرده است!
میترا تمجیدی:

میراث فرهنگی چه کمکی به ماندگاری نساجی سنتی ما کرده است!

میترا تمجیدی یکی از طراحان شناخته‌شده حوزه مد و لباس در کشور است که طراحی لباس یکی از زنان دیپلمات «کاترین اشتون، سرپرست سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴» برای ورودش به ایران را انجام داده است، تمجیدی از این طریق قصد داشته تمدن و فرهنگ ایرانی را در عرصه جهانی معرفی کند. او از معدود طراحانی است که پایه و اساس طراحی‌اش اقتباسی از مضامین تاریخی است.
تحلیلی بر عملکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس
بودجه ۳ میلیارد تومانی کجا هزینه می‌شود؟

تحلیلی بر عملکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس

کارگروه ساماندهی مد و لباس برای ترویج لباس‌های ایرانی اسلامی و البته هدایت بازار به سوی به صرفه شدن قیمت پوشاک برای شهروندان ایجاد شد، اما با گذشته حدود یک دهه از ایجاد این کارگروه و بودجه میلیاردی آن هنوز کارکرد و میزان تاثیرگذاری آن بر بازار پوشاک ایران مشخص نیست.
واردات انحصاری، گریبان چادر را هم گرفت
پشت پرده چندبرابر شدن قیمت چادر؛

واردات انحصاری، گریبان چادر را هم گرفت

دلالانی که یک روز منفعت خود را در دریافت اخذ 4200 تومانی و عدم واردات می دیدند، امروز مواد اولیه مربوط به تولیدکننده را وارد اما آن را با قیمت گزاف به دست وارد کننده می رسانند و یا آنها را در انبار های احتکار خود نگهداری می کنند تا از این طریق تعادل میان عرضه و تقاضا را به هم ریخته و با افزایش قیمت کالا بتوانند بهره برداری لازم را از این گرانی ها ببرند.
پوشاک ترکیه‌ای چگونه بازارها را فتح کرد؟
استراتژی ترکیه در صنعت پیشران؛

پوشاک ترکیه‌ای چگونه بازارها را فتح کرد؟

همزمان با جهانی شدن صنعت نساجی و پوشاک، تجارت جهانی منسوجات نیز از اهمیت خاصی برخوردار شدند و این امر موجب شد تا طی دهه‌های گذشته کشورهای صنعتی برنامه‌های ویژه‌ای را برای این صنعت استراتژیک در نظر گیرند و حضور در بازار پوشاک به اولویت اصلی بسیاری از کشورها بدل شد. متولیان داخلی نیز از این قافله جا نماندند و هرچند دیرتر از سایر کشورها، همزمان با تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی، صنعت پوشاک و نساجی را نیز در میان ۱۱ پیشران صنعتی قرار دادند تا به این طریق شرایط برای رشد این صنعت در کشور فراهم شود.
توسعه صادرات پوشاک بازاریابی قوی می خواهد
مشاور وزیر صنعت:

توسعه صادرات پوشاک بازاریابی قوی می خواهد

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک گفت: هرچند در سال های گذشته فعالان صنعت نساجی و پوشاک در زمینه بهبود کیفی محصولات خود گام های خوبی برداشته اند، اما توسعه صادرات این محصولات نیازمند بازاریابی قوی تر است.
۹۰ درصد دکمه‌های لباس وارداتی است
مشکل صنعت پوشاک کشور؛

۹۰ درصد دکمه‌های لباس وارداتی است

یک عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اعلام اینکه در ۴۰ سال گذشته چالش امروز کمبود مواد اولیه برای صنایع کشور سابقه نداشته است، گفت: ۹۰ درصد دکمه های لباس وارداتی است و لایی پارچه برای دوخت نداریم.
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین