پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در لیست اعلامی امروز سازمان برای توقف تولید ۲۵ خودرو هیچ اشتباهی صورت نگرفته است، گفت: خودروهای فاقد استانداردی که اعلام کردیم، شماره گذاری نخواهند شد.

شعار سال: پیمان پیرایش در رابطه با خبر سازمان ملی استاندارد مبنی بر توقف تولید و واردات 25 مدل خودروی فاقد استاندارد که با واکنش شرکت‌های تولیدکننده روبه‌رو شده است، به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: از سال 93 جلسات مختلفی با تولیدکنندگان خودرو برای ارتقای استانداردها برگزار شده است. به نحوی که در نهایت قرار شد براساس مصوبه سال 95 استانداردهای خودرو ارتقا پیدا کرده و خودروسازان محصولات خود را مطابق با آنها تولید کنند.

وی با بیان اینکه در لیست اعلامی سازمان ملی استاندارد هیچ اشتباهی صورت نگرفته است، افزود: در محصولات مدیران خودرو سه محصول عنوان شده که دو مدل MVM براساس شاخص‌های استاندارد دیگر تولید نشده و یک مدل تیگو پنج نیز به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای جدید تولید نمی‌شود.

پیرایش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مدیران خودرو مدعی است درج محصول تیگو پنج در لیست سازمان ملی استاندارد اشتباه است، افزود: هدف سازمان ملی استاندارد در انتشار این لیست معرفی خودروهای فاقد استاندارد است، فقط در محصول تیگو ما اطلاعات کامل این خودرو را منتشر نکرده‌ایم که همین موضوع ابهاماتی را به وجود آورده است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد در رابطه با محصولات کرمان موتور نیز افزود: در مذاکرات انجام شده با شرکت‌های خودروساز قرار بر این شد تا از اول دی 96 استانداردهای جدید لحاظ شود ما نیز براساس این مصوبه توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد را اعلام کرده‌ایم حال اگر شرکت بتواند استانداردها را رعایت کند ما مشکلی با آنها نداریم. در محصول هیوندای i10 اگر استانداردها لحاظ شود مشکلی به وجود نمی‌آید اما مهم اینجاست که هنوز در محصولات اعلام شدهکرمان موتور استانداردهای جدید لحاظ نشده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه کرمان‌موتور همچنان محصولات خود را تولید کرده و اعلام می‌کند مصوبه سازمان ملی استاندارد به انها ابلاغ نشده است، تصریح کرد: مسلماً این شرکت‌ تعدادی از خودروهای عنوان شده را به فروش رسانده‌ است، برای رفع این مشکل خاتمه خط تولید را اعلام کرده‌ایم اما شرکت خودروساز می‌تواند شماره شاسی‌های خودروهای به فروش رسیده را به سازمان ملی استاندارد اعلام کند تا ما این شماره‌ شاسی ها را برای شماره‌گذاری به پلیس راهور ارائه دهیم.

پیرایش در پاسخ به این پرسش که شماره‌گذاری محصولات جدید با اعلام توقف تولید انجام نمی‌شود، افزود: ضمانت اجرای عرضه یک محصول شماره‌گذاری آن است وقتی توقف تولید را اعلام کرده‌ایم طبیعی است که محصولات شماره‌گذاری نمی‌شود. برای پیگیری عدم تولید خودروهای فاقد استاندارد به شرکت های خودروساز نامه خواهیم زد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسینم، تاریخ انتشار 4 دی 96، کد مطلب: 1611070، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین