پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
استاندار خوزستان، بر هماهنگی دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها با مدیریت بحران استان تاکید کرد.

شعارسال: استاندار خوزستان، بر هماهنگی دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها با مدیریت بحران استان تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی در همایش رابط های مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی خوزستان اظهار کرد: یکی از کارکردها و وظایف دولت و حکومت رسیدگی و توجه داشتن در زمان مصیبت زدگی و مشکلاتی است که بعضا با بحران متوجه مردم منطقه ای می شود، است.

وی افزود: این مصیبت های وارد شده به مناطق، گاها طبیعی و یا اینکه غیر طبیعی هستند، در زمینه غیر طبیعی ها می توان به مصنوعاتی که بشر ساخته اشاره کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دولت، مدیریت بحران و اداره کل پدافند غیر عامل را در چارت وزارت کشور ترسیم کرده است، ادامه داد: پدافند بیشتر برای پیشگیری و پیش بینی شرایط آینده است، در این زمینه خوزستان با جمعیت زیاد، وسعت قابل ملاحظه و صنایع بزرگ و مادر هست.

شریعتی با اشاره به اینکه خوزستان در معرض سیل ها و مسائل این چنینی قرار دارد، تصریح کرد: قسمت های قابل ملاحظه از استان خوزستان بر روی گسل هایی است که می تواند مسائل و مشکلاتی را برای استان پیش بیاورد، اکنون هم درگیر مسئله گوریه هستیم.

استاندار خوزستان گفت: شرایط اقلیمی خوزستان که در مدت اخیر شدت یافته است، لزوم افزایش هوشیاری مسئولان را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه کانون های ریزگرد نیز مسئله دیگری برای مدیریت بحران ایجاد کرده است، یادآور شد: استان خوزستان در حال حاضر مباحث تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و این می طلبد که مسئولان هوشیار باشند تا با هماهنگی و امکانات بیشتری خودشان را با این شرایط وفق دهند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: باید دستور کار های منظمی طراحی و به تدریج استان را در مسیری قرار دهیم که شرایط رویارویی با مسائل این چنینی را داشته باشد، باید سعی شود تا حد امکان در مقابل مشکلاتی که باعث می شود تا خوزستان از بابت مسائل زیستی مرتب با سختی مواجه شود، مقاومت کنیم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به لزوم جلوگیری از تصمیمات خلق الساعه و خارج از مبانی علمی تأکید کرد: باید با مسائل مختلف برخورد علمی داشت و تلاش کنیم تا ضمن ارتقای سطح علمی افراد در برخورد با مشکلات از تجارب و نظرات کارشناسی استفاده شود.

وی عنوان کرد: بعضی از رخدادها و تبلیغاتی که در این زمینه انجام می شود، فضای یأس و نا امیدی به مردم منتقل می شود، به هر حال تغییر اقلیمی در مناطق مختلف کشور روی می دهد و راهکار علمی خوبی برای مقابله و مدیریت آن تدوین شده است.

استاندار خوزستان یادآور شد: در بودجه سال آینده و امسال سعی شود که یک سری تجهیزات برای حوزه مدیریت بحران تهیه شود. لازم است برای مواجهه با مشکلاتی که امکان آسیب پذیری استان در آن وجود دارد، خود را به خوبی تجهیز کنیم.

شریعتی با اشاره به تشکیل قرارگاه های مجهزی در استان در ارتباط با ریزگرد های استان تأکید کرد: باید تصمیمات در این زمینه حتی برای تعطیلی ها مهد کودک ها منطبق با نظرات کارشناسی گرفته شود.

وی ادامه داد: توزیع ماسک هنگام وقوع ریزگرد ها اقدام خوبی بوده و امیدوارم که در این زمینه ضمن انجام فعالیت های جدی، اقدامات خوبی با کمک سازمان های مردم نهاد انجام دهیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: باید شهرستان ها را معین همدیگر کرد تا برای حوادث یا بروز مشکلات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشیم، این برنامه ریزی ها باید از قبل انجام شود تا کار همه از قبل مشخص باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 10 دی 1396، کدخبر: 576944، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین