پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
استاندار فارس گفت: تسهیل و تسریع امور برای رفع مشکلات بافت تاریخی شیراز باید در اولویت دستگاه های مربوطه باشد و در این راستا نباید اهداف بزرگ را به خاطر مسائل جزیی و کوچک مغفول باقی گذاشت.

شعار سالمهندس اسماعیل تبادار در بازدید از دو پروژه نیکان و زمرد در بافت تاریخی شیراز، ضمن تقدیر از دست اندر کاران ساخت این پروژه ها گفت: به سرانجام رساندن چنین طرح هایی در بافت تاریخی که مشکلات متعددی دارد بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر اهمیت انطباق معماری ساختمان ها با هویت، تاریخ و میراث گذشتگان ، خاطر نشان کرد: استفاده از معماری های مدرن و جلوه های تجدد در ساخت و سازهای بافت تاریخی امری نادرست است و باید در اسرع وقت اصلاح شود ولو اینکه هزینه در برداشته باشد.
وی با اشاره به کارکردهای مناسب چنین پروژه هایی در ابعاد مختلف عمرانی ، فرهنگی، و میراثی ابراز امیدواری کرد: این پروژه در اسرع وقت به پایان برسد.
استاندار فارس در باره پروژه زمرد نیز گفت: این پروژه علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی حیات و پویایی را در بافت تاریخی شیراز توسعه می دهد.
تبادار با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید سرمایه گذاری در بافت را تسهیل کنند ، از معطل ماندن طرح اصلی بهسازی بافت 360 هکتاری ابراز تاسف کرد و افزود: اینکه گفته می شود بعضی دستگاه های اجرایی مدت زمان زیادی نتوانسته اند اطلاعات مورد نیاز در بافت را ارائه دهند روند تکمیل طرح و نهایی شدن تصمیم سازی و تصمیم گیری در بافت را با مشکل رو به رو کرده است.
وی گفت: همه دستگاه های مربوطه از جمله راه و شهرسازی، میراث فرهنگی ، شهرداری و... باید ایجاد انگیزه و رغبت در سرمایه گذاران برای حضور در بافت را به گونه ایی فراهم کنند که با حضور سرمایه گذاران سیاستگذاری های تعریف شده برای بافت تاریخی شیراز تحقق یابد.
استاندار فارس عنوان کرد: تسهیل و تسریع امور برای رفع مشکلات بافت تاریخی شیراز باید در اولویت برنامه های دستگاه های مربوطه باشد و در این راستا نباید اهداف بزرگ را به خاطر مسائل جزیی و کوچک مغفول باقی گذاشت.
لازم به ذکر است، ساخت پروژه نیکان در سال 87 آغاز شده است این پروژه دارای 33 هزار متر عرصه و 42هزار متر اعیان است و با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان ساخته شده است. پروژه نیکان شامل بخش های مختلفی از جمله، هتل، تجاری؛ اقامتی، فرهنگی ، پارکینگ و غیره است.
مجتمع تجاری تخصصی زمرد نیز در زمینی به مساحت 4495 متر مربع و با زیربنای 17500 متر مربع در حال احداث است. این پروژه در مرکز شهر شیراز و در خیابان قاآنی کهنه واقع شده است و دارای موقعیت ویژه تجاری، فرهنگی و ارتباطی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 10دی 96، کدمطلب:656811، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
با همکاری همه امیدواریم این طرح بهسازی بافت ها سریع تر انجام بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین