پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
خوابگاه‌هاي دانشجويی اگرچه پيشرفت‌های قابل توجهی كرده‌اند ولی باز هم دانشجويان گلايه‌هايی را از نحوه ارائه خدمت در اين اماكن و امكانات موجود در آنها دارند؛ يكي از این دانشگاه‌ها، دانشگاه اروميه است.

شعار سال: برای دانشجویانی که جهت تحصیل از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنند مهمترین مسئله پس از ثبت نام در دانشگاه و انجام امورات مربوط به آن انتخاب یک مکان مناسب برای اسکان است. جایی که در آرامش و امنیت بتوانند روز‌های دانشجویی را در آن سپری کرده و البته از امکانات کافی هم برخوردار باشد.

بسیاری از دانشجویان بنابر دلایلی خوابگاه را به عنوان گزینه اصلی خود جهت اسکان در دوران دانشجویی انتخاب می‌کنند.

خوابگاه‌های دانشجویی اگرچه پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌اند، ولی باز هم دانشجویان گلایه‌هایی را از نحوه ارائه خدمت در این اماکن و امکانات موجود در آن‌ها دارند.

یکی از دانشگاه‌هایی که برخی از دانشجویان نسبت به مشکلات برخی خوابگاه‌های دانشجویی گلایه‌هایی داشتند، دانشگاه ارومیه است.

دانشگاه ارومیه به عنوان یک مرکز آموزش عالی در استان آذربایجان غربی ابتدا در قالب آموزشکده در یک باغ ۱۵ هکتاری در مسیر جاده در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد، این دانشگاه امروز با داشتن ۱۱ دانشکده و مرکز آموزش عالی، ۵ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی، تحقیقاتی و خدماتی، پردیس دانشگاهی، مرکز آموزش زبان، مرکز نیمه حضوری، مرکز رشد، موزه تاریخ طبیعی و با بیش از ۱۷۰۰۰ نفر دانشجو (روزانه، شبانه و نیمه حضوری)، ۵۳۲ نفر هیأت علمی و بورسیه و ۶۳۷ نفر کادر اداری به فعالیت آموزشی و تحقیقاتی خود ادامه می‌دهد.

امروز بیش از ۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه ارومیه در حال تحصیل هستند که طبق آماری که در سال‌های اخیر ارائه شده بیش از ۷ هزار نفر از این دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی به سر می‌برند.

* برخیاز مشكلات خوابگاه‌هاي دانشجويي دانشگاه اروميه

یکی از دانشجویان دانشگاه ارومیه در خصوص مشکلاتی که در این رابطه وجود دارد، بهخبرگزاری دانشجوگفت: باتوجه به اینکه تعداد دانشجویان بیشتر از ظرفیت دانشگاه است، متاسفانه مشکلاتی در مورد خوابگاه دانشجویی وجود دارد.

این فعال دانشجویی مطرح کرد: البته این مشکلات مربوط به این دوره نیست و سال‌های قبل چنین مشکلاتی وجود داشت.

وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه با توجه به اینکه می‌دانند چه مشکلاتی در رابطه با خوابگاه‌ها وجود دارد چرا یک بار برای همیشه برای رفع این مشکل اقدامی نمی‌شود.

این دانشجو در ادامه گفت: البته مسئولان در رابطه با خوابگاه‌ها اقدامتی کردند، ولی این مشکل باید به صورت ریشه‌ای حل شود و به تعداد خوابگاه‌ها اضافه شود.

فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه افزود: در حال حاضر اتاق‌های خوابگاه‌ها برای دانشجویان کارشناسی ۴ الی ۵ نفره است و برای دانشجویان کارشناسی ارشد ۳ الی ۴ نفر سکونت دارند.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی ما تعداد کم خوابگاه‌ها و ظرفیت پذیرش بالای دانشجویان است که باید فکری برای آن شود.

این فعال دانشجویی در خصوص سرعت اینترنت در خوابگاه‌ها خاطر نشان کرد: امروزه شرایط بهتری نسبت به قبل وجود دارد، مهمترین مشکل ما خوابگاه‌های خود گردان است که نظارتی برآن‌ها بسیار کم است و این باعث می‌شود که امکانات کمتری به دانشجویان ارائه شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما دوربودن خوابگاه‌ها از دانشگاه است که باید با اضافه کردن تعداد بیشتر سرویس‌ها قسمت از این مشکلات حل می‌شود.

مشکل دانشگاه ارومیه تعداد کم خوابگاه‌ها و ظرفیت پذیرش بالای دانشجویان است

*عدم همکاری بخش خصوصی برای ساخت خوابگاه دانشجویی
عبدالناصر نظریانی معاونت دانشجویی دانشگاه ارومیه هم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجوبان اشاره به تعداد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: در حال حاضر امکان ساخت خوابگاه وجود ندارد ما تمام تلاش خود را برای جلب همکاری بخش خصوصی انجام داده ایم و فقط توانستیم از طریق بنیاد ۱۵ خرداد اقداماتی انجام بدهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه مطرح کرد: از طریق بنیاد ۱۵ خرداد در حال ساخت خوابگاه دخترانه ۲۲ هزار نفری هستیم که ان‌شاالله برای سال آینده به بهروری می‌رسد.

نظریانی بیان کرد: ما سعی کرده ایم برای آقایان هم خوابگاه بسازیم، اما با توجه به برنامه‌های ۴ و ۵ و ۶ توسعه امکان ساخت فراهم نشده است.

وی افزود: دانشگاه ارومیه ۳ مجموعه دارد که یک مجموع با ظرفیت ۲۰۰۰ نفری برای آقایان است، دو بلوک با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر برای خانم‌ها است.

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص سرعت اینترنت تصریح کرد: با توجه به حجم استفاده دانشجویان از اینترنت ممکن است مشکلات وجود داشته باشد و شاید نتوانستیم جوابگوی نیاز آن‌ها باشیم، در حال بررسی هستیم تا مشکل را به زودی رفع کنیم.

نظریانی در مورد سرویس رفت و آمد برای دانشجویان به دانشگاه خاطر نشان کرد: از لحاظ ایاب و ذهاب مشکلی وجود ندارد تمان تلاش ما برای این است که دانشجویان در رفاه بیشتری باشند؛ و متناسب با زیر ساخت‌های و امکانات رفاهی که داریم باید دانشجو پذیرش کنیم.

وی افزود: زمانی که من مسئولیت را تحویل گرفتم تمام خوابگاه‌ها غیر استاندارد بود ولی امروز شرایط بسیار بهتری دارد.

فراهم کردن یک شرایط آرام و مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان یکی از مسائل بسیار مهم است و انتظار می‌رود مسئولان دولت و آموزش عالی و صندوق رفاه دانشجویان برای رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی تمام توان خود را بکار گیرند. البته در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی برای ساخت و ارتقاء خوابگاه‌هالی دانشجویی انجام شده که به نظر می‌رسد باید با شدت و قدرت بیشتری ادامه یابد تا مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی کمتر شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 17دی 96، کدمطلب:۶۵۸۰۲۰، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین