پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۳۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
استاندار تهران در حاشیه نشست با نخبگان اسلامشهر گفت: همه ما باید در مقابل افرادی که به ارزش های نظام اهانت می کنند، بایستیم.

شعارسال: استاندار تهران در حاشیه نشست با نخبگان اسلامشهر گفت: همه ما باید در مقابل افرادی که به ارزش های نظام اهانت می کنند، بایستیم.

محمد حسین مقیمی شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست با نخبگان دانشگاهی، ورزشی و سیاسی و اجتماعی شهرستان اسلامشهر، در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: در یک جامعه مدنی دیدگاه های متفاوتی وجود دارد و همه صاحب نظران دیدگاه ها و نظرات خود را مطرح می کنند، در نظام جمهوری اسلامی صندوق رای است که مسائل کشور را رقم زده و بر آن اساس نظام اجرایی کشور شکل می گیرد، امروز افتخار ما این است، که مردم در جامعه ما در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها حضور دارند و از طریق رای خود، اعتقاداتشان را مطرح می کنند و این یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام ما است.

وی با بیان این که هر دولتی با توجه به چارچوب های فکری خود برنامه ریزی کرده و کارها را پیش می برد، گفت: دولت تدبیر و امید نیز بر استفاده از همه تفکرات و دیدگاه ها تاکید داشت و بر اساس تعهدات نسبت به نظام کارها را پیش می برد، ما اعتقاد داریم که باید دیدگاه های و افرادی که نظر مخالف دارند را بشنویم، مردم دیدگاه های گوناگون اصلاح طلبی، اصولگرایی، اعتدال دارند و یا مستقل هستند، ایرادی هم ندارد، اما همه باید دست در دست هم داده و کشور را با توجه به مشکلات فراوان پیش ببریم.

* همه بایستی برای جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم

استاندار تهران با اشاره به تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت اقتصادی کشور، گفت: برای حل مشکلات نیازمند اتحاد داریم، اقتصاددانان رشد منفی ۶.۸ درصدی و تورم ۴۳ درصدی را به خوبی می دانند و نیاز به توضیح نیست، اما وقتی تورم ۴۳ درصد یک رقمی شده و رشد اقتصادی منفی به مثبت تبدیل می شود، یعنی در حال گام برداشتن در مسیر پیشرفت و توسعه هستیم، همه ما از سال ۱۳۸۴ الی ۱۴۰۴ مکلف به ایجاد سالی ۸ درصد رشد بودیم و این تکلیف بود.

مقیمی اضافه کرد: همه بایستی برای جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم، تا به اهداف سند چشم انداز برسیم و این امر نیاز به برنامه ریزی و اجرا دارد، همه باید تلاش کنیم و فعالیت کنیم، تا اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور تحقق پیدا کند و سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

* با روزی یک الی ۲ ساعت کار کردن به اهداف خود نمی رسیم

وی گفت: بایستی امید آینده و امید به کار و تلاش در جامعه ایجاد کنیم و لازمه این امر صحبت با جوانان در خصوص اهداف انقلاب است، این که بخواهیم با روزی یک الی ۲ ساعت کار کردن به اهداف خود برسیم محقق نخواهد شد، باید به نخبگان توجه کرده و شرایط را برای حضور نخبگان در صحنه اجرایی کشور فراهم کرده و شرکت های دانش بنیان و بنیه علمی و پژوهشی کشور را تقویت کنیم.

استاندار تهران از وظیفه فرمانداران برای تحقق این مهم در شهرستان ها خبر داد و گفت: دولت هر کاری انجام می دهد، در چارچوب برنامه های مصوب مجلسی است، که ملت شریف ایران به آن مجلس رای داده است.

وی افزود: نباید فکر کنیم، که دولت هر کاری بخواهد در این کشور می کند و باید فقط دولت پاسخگو باشد، خیر دولت موظفه به اجرای برنامه ها و قوانین مجلس است و قوه قضاییه و احزاب می توانند بر عملکرد دولت نظارت کنند، باید اججازه نقد به منتقدین دولت بدهیم و صدا و سیما بایستی نقد را بپذیرد، تا هزینه ما در اجرا کاهش یابد.

* در مقابل افرادی که به نظام اهانت کنند، می ایستیم

وی گفت: بایستی به مردم و کارشناسان، احزاب و گروه ها حرفشان را بزنند، اما همه ما باید در مقابل افرادی که به ارزش های نظام اهانت می کنند، بایستیم، این انقلاب با خون هزاران شهید شکل گرفته و همان خون ها ضمانت ماندگاری انقلاب را دارد و ما موظف به دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی هستیم و نظام ما از قوام لازم برخوردار است و فرمایشات مقام معظم رهبری برای همه فصل الخطاب است و دولت، دستگاه قضایی و مجلس و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کار خود را انجام می دهند.

استاندار تهران اضافه کرد: امروز همه ما باید امید را در مردم افزایش دهیم و تلاش کنیم، تا جوانان را امیدوار به آینده و نظام بکنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 دی 1396، کدخبر: 4194598، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین