پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۳۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان اینکه بسیج دانشجویی از مسئولین برای ایجاد "نشست‌های مطالبه‌گری" دعوت کرده است تصریح کرد: زمانی که مسئولین پاسخگو نباشند و این جواب‌ها در رسانه‌ها به گوش مردم نرسد موجب می‌شود خواسته‌ها از طریق خیابان به گوش مسئولین رسانده شود.

شعارسال: علی رحمتی درباره پیگیری مطالبات مردم توسط جنبش دانشجویی اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی و به‌ویژه بسیج دانشجویی برای احقاق حق مردم و پیگیری مطالبات آنان به خصوی درباره اعتراض آنها به صندوق‌های مالی، برنامه‌هایی داشته است.

وی افزود: با تدوام و گسترش موج اعتراض‌ها در کشور درباره وضعیت معیشتی، بیکاری و رکورد و ... که در جامعه حاکم است، بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات ابتدا با صدور بیانیه درباره مطالبات مردمی و در گام بعدی با دعوت از مسؤلین اجرایی کشور که با تصمیمات و نوع نگرش اجراییشان مسبب وضع موجود شده‌اند از آنها خواستار پاسخگویی به جوانان دانشجو شده است.

مسئولین حاضر به پاسخگویی نیستند

رحمتی درباره دعوت از مسئولین اقتصادی برای پاسخگویی به دانشجویان درمورد وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد: دانشجو و تشکل‌های دانشجویی، قشر بیدار، تاثیرگذار و مطالبه‌گر در فضای جامعه است، در همین خصوص بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با دعوت‌های مکرر از وزرای اقتصاد و امور دارایی، وزیر ورزش و جوانان و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولین، برای حضور در مراسمی با عنوان "مطالبه‌گری دانشجویی" در پی ایجاد فضایی برای پاسخگویی آنها برآمد که متاسفانه تاکنون مسئولین، حاضر به پاسخگویی و حضور در چنین مراسم‌هایی نشدند.

وی اضافه کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات آمادگی دارد برای پاسخگویی این مسئولین در تمامی ارکان و بخش‌های نظام از قوه مجریه، مقننه و قضاییه مراسم‌هایی برای پاسخگویی به دانشجویان برگزار کند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درباره روحیه مطالبه‌گری بسیج دانشجویی بیان کرد: بسیج دانشجویی همواره از قشرهای فعال، برای مطالبه‌گری و اعتراض به بخش‌های گوناگون تصمیم‌گیر در نظام جمهوری اسلامی که باعث ایجاد موانع در پیشرفت کشور، نابسامانی فرهنگی و فشار معیشتی بر اقشار جامعه می‌شوند، است.

بسیج دانشجویی رساندن مطالبات به گوش مسئولین را وظیفه خود می‌داند

رحمتی گفت: قبل از اینکه اعتراض‌های مردم به خیابان‌ها کشیده شود، نیز اعتراض این تشکل به گوش مسئولین رسانده می‌شد و در کنار مردم برای تحقق مطالبات به‌حق آنها تلاش می‌کرد، چرا که بسیج دانشجویی به عنوان جزئی از جریان دانشجویی کشور، این را وظیفه خود می‌داند که با داشتن اندک تریبونی، نسبت به وضعیت موجود کشور، مطالبات را به گوش مسئولین برساند.

وی تاکید کرد: البته در اعتراض‌های اخیر مردم در کل کشور، جریان دانشجویی نتوانست اعتراض‌ها را به مسیر اصلی خود که همان مطالبات اقتصادی بود هدایت کند.

رحمتی ادامه داد: در اعترضات اخیر که بر پایه مطالبات اقتصادی و در ابتدا اعتراض به صندوق‌های مالی شکل گرفته بود، بسیج، خواستار بیان این مطالبات در فضای تریبون و با حضور مسئولین شده بود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات درباره عدم پاسخگویی مسئولین گفت: بسیج دانشجویی برخی از دانشگاه‌های کشور همان ابتدا بیانیه دادند و از مسئولین برای ایجاد "نشست‌های مطالبه‌گری" دعوت کردند، اما زمانی که پاسخگویی از سوی مسئولین وجود نداشته باشد و این جواب‌ها در رسانه‌ها به گوش مردم نرسد موجب می‌شود، خواسته‌ها از طریق خیابان به گوش مسئولین رسانده شود.

وی افزود: همین اعتراضات که حق مردم است، با فرصت‌طلبی دشمنان نظام، موجب موج‌سواری بر این تجعات و سمت و سو بخشیدن بر فضای متشنج، در برخی از شهرها شد، که به حمدالله، مردم با بصیرت خود اجازه ندادند دشمنان از این حوادث سو استفاده کنند.

رحمتی درباره نحوه مطلوب اعتراض توسط جامعه به‌ویژه دانشجویان تصریح کرد: زبان اعتراض هر بخشی از جامعه، متناسب با نوع آن جامعه است، به عنوان مثال در بخش کارگری، این اعتراض و یا مطالبه‌گری با اعتصاب به عدم کار، خود را نشان می‌دهد. برای قشر دانشجویان نیز به گونه‌ای دیگر نمایش داده می‌شود، دانشجو باید به صورت مستند و با بیانی شیوا و به دور از جوهای سیاسی و جریان‌های موجود، تنها با نگرش بر انقلاب اسلامی و مصالح کشور اعتراض و خواسته خود را بیان کند.

وی در پایان گفت: اعتراض دانشجویان به صورت تشکلی، صدور بیانیه، و دعوت از مسئولین برای پاسخگویی به مطالبات و اعتراض‌ها شیوه مطلوب است، که بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات نیز به همین صورت حرکت کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 22 دی 1396 ، کدخبر: 336456 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین