پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۱۱۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
مسئول سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: تا به حال هیچ‌کس دانشگاه آزاد را محل انقلابی نمی‌دید، کاری کنید دانشگاه آزاد به یک نهاد انقلابی تبدیل شود، دانشگاه آزاد را دانشگاه آزاد اسلامی واقعی بکنید تا از این ساز و کارهایی که میراث تمدن جاهلیت غرب است جدا شود.

شعار سال: محمدجواد نیک‌روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دومین نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد که در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: آمارمحوری و گزارش‌محوری مذموم است البته به این معنی نیست که به آمار نیاز نداریم، تردیدی نیست که آمارهای واقعی و گزارش‌های اصولی لازمه مدیریت صحیح است اما متاسفانه بسیاری از گزارش‌ها و آمارها برای رفع تکلیف است و هرکسی که در هر نقطه‌ای قرار دارد باید در مقابل این مسئله بایستد.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم اقدامات و برنامه‌ریزی موثری داشته باشیم باید تکلیف محوری را پیگیری کنیم تا منجر به نتیجه شود، برای همین به ساز و کارهایی اثربخش نیاز داریم تا بر اساس آن بگوییم شاخصه‌ها و سنجه‌ها چیست، درمورد چه مسائلی آمار و گزارش تهیه شود و چه مسائلی در کار اختلال ایجاد می‌کند.

نیک‌روش گفت: این ساز و کارها باید مبتنی بر طرح‌های کلان و اهداف راهبردی طراحی شود، هرکدام از شما باید بتوانید در مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه خود طرح کلان خود را مشخص کنید. اگر سازمان بسیج دانشجویی بخواهد خیلی پیش برود می‌تواند اهداف کلان خود را برنامه‌ریزی کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: شما برای دانشگاه خود چه نسخه‌ای دارید؟ شروع کنید که زمان خیلی دیر است، هرکدام طرح کلان خود را طراحی کنید و نیت شما هم این باشد که خودتان در عملیاتی شدن آن کمک کار باشید.

وی خاطرنشان کرد: اربعین چند سالی است که به وجود آمده، اردوی جهادی و راهیان نور هم سال‌هاست وجود دارد، یک سری کلیشه‌ها به وجود آمده که سال‌هاست با آن درگیریم اما این موضوع به این معنی نیست که باید تعطیل شوند بلکه باید بازنگری شوند.

نیک‌روش اظهار کرد: اردوی راهیان‌نور ما جنبه تربیت نیرو دارد که افراد با حضور در مناطق عملیاتی متحول می‌شوند و تلاش می‌شود یک اتوبوس به یک یا دو و یا ده اتوبوس تبدیل شود، کیفیت ناهارها بهتر شود و یا بسته‌های فرهنگی پربارتر شود، قرار است چه اتفاقی بیافتد؟ آیا بررسی می‌کنیم که راهیان‌نور کمک کند افسر جنگ نرم جایگاه خود را در راستای اهداف انقلاب اسلامی به خوبی پیدا کند و یاد مهارت‌ها و دانش‌های مورد نیاز خود بیافتد؟

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: آیا راهیان نور این بستر را ایجاد می‌کند که دانشجو از بسیج بخواهد راه را برای حضور موثر وی در فضای مجازی هموار کند؟ آیا این نیاز در فرد ایجاد می‌شود که با خود بگوید من باید کار علمی تحولی انجام دهم؟

وی افزود: اینکه یک خانم بدون چادر، چادری شود خیلی هم خوب است اما آیا چادری‌ها سازماندهی شده‌اند؟ آیا اثر بخشی راهیان‌نور برای برادران و خواهران متفاوت است؟ اگر اثربخشی این است که خواهران فکر کنند ای‌کاش می‌شد ما هم پا به پای برادران به سوریه بروند و بجنگند، بدانید که جواب شهدا و بیت‌المال را بدهید، این همه هزینه کردید این شود؟

نیک‌روش خاطرنشان کرد: من به همه دوستان گفته‌ام دیگر وقت سرمایه‌گذاری مادی روی افراد نیست بلکه هدف‌گذاری آموزشی ما باید برای تیم باشد که ما اسم این تیم را هسته مقاومت می‌گذاریم. اینکه ما اعضا شورای یک دانشگاه را در یک کلاس جمع کنیم و مباحثی را مطرح کنیم فایده‌ای ندارد، باید پیوستگی اعضا این کلاس‌ها بیشتر شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: تجربه اخیر دانشگاه آزاد نشان داد که ظرفیت‌های انقلاب اسلامی هرچه قدر هم به دست این و آن برود کلام امام محقق می‌شود که فرموده بودند اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد محقق می‌شود، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

وی گفت: شما با ظرفیت عظیمی مواجه هستید که به مراتب شاید عظیم‌تر و در دسترس‌تر از دانشگاه‌های دولتی، ما می‌گوییم بسیج دانشجویی باید در دانشگاه، علم انقلاب را بلند کرده و خیمه انقلابی را به وسعت دانشگاه برپا کند، هم وسعت ظاهری و هم وسعت نفوذ در بین مردم، زیرا شما در بسیاری از موارد دست برتر را دارید.

نیک روش با بیان اینکه شما از برخی از آسیب‌ها که موج‌های دولتی به راه انداختند، مصون بودید یعنی دانشگاه آزاد می‌تواند به یک محل انقلابی تبدیل شود، تاکید کرد: تا به حال هیچ‌کس دانشگاه آزاد را محل انقلابی نمی‌دید، کاری کنید دانشگاه آزاد به یک نهاد انقلابی تبدیل شود، دانشگاه آزاد را دانشگاه آزاد اسلامی واقعی بکنید تا از این ساز و کارهایی که میراث تمدن جاهلیت غرب است جدا شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه افرادی که بر مسند امور این دانشگاه نشسته‌اند؛ تلاش می‌کنند در حد توان به منویات مقام معظم رهبری عمل کنند، یادآور شد: اینجا خیلی از بروکراسی‌های که در جاهای دیگر وجود دارد می‌تواند جایی نداشته باشد، اگر شما تلاش خود را برای احیای اهداف انقلاب اسلامی برای یک و نیم میلیون دانشجوی دانشگاه آزاد بگذارید اتفاقات بزرگی در مسیر انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فرهیختگان آنلاین، تاریخ 27 بهمن 96، کد مطلب: 16130: www.fdn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
با اومدن اقای ولایتی تا حدودی دانشگاه ازاد رو متحول کرد اما متاسفانه ادامه پیدا نکرده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین