پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، کشورهای مرتجع و وابسته منطقه شرایطی را تحت تأثیر فشار آمریکا پدید می‌آورند که فشارهای داخلی و منطقه‌ای بر رژیم صهیونیستی کاهش یابد.

شعارسال: «سید رضا صدرالحسینی»، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در خصوص مواضع اخیر عربستان مبنی بر اینکه کشورهای عربی به محض حل منازعه فلسطین، رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند، با اشاره به اینکه ریاض به دنبال کاهش فشارهای داخلی و منطقه‌ای بر رژیم صهیونیستی است، بیان داشت: اقدامات عربستان به سرنگونی داخلی این رژیم می­نجامد.

وی با توجه به روند ارتباطات پنهانی سعودی­ها با رژیم صهیونیستی گفت: این ارتباطات در حالی آشکار می­‌شود که تنفر مردم منطقه از این رژیم و حامی اصلی آن یعنی آمریکا به دنبال تصمیم رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر انتقال سفارتخانه به قدس شریف افزایش پیدا کرد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با تأکید بر تلاش عربستان برای عادی کردن روابط خود با صهیونیست­‌ها اشاره داشت: این مسئله حائز اهمیت است که ریاض در ماه‌های اخیر علیرغم افزایش آگاهی و بصیرت مردم منطقه در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود در حال تبدیل کردن ارتباطات پنهان خود با صهیونیست­‌ها به روابط آشکار است.

وی با اشاره به مواضع اخیر الجبیر تأکید داشت: وزیر امور خارجه عربستان در روزهای اخیر اعلام کرده که باید هر چه زودتر منازعات فلسطین و رژیم صهیونیستی به پایان برسد و کشورهای اسلامی این رژیم را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت بشناسند. این موضوع نشان‌دهنده نیات پلید آل سعود است.

صدرالحسینی در پاسخ به این پرسش که «علت اصلی این‌گونه موضع‌گیری‌ها از جانب آل سعود برای آشکار کردن روابط خود با رژیم صهیونیستی چیست؟» بیان داشت: به نظر می‌رسد فشار آمریکا بر کشورهای عربی برای از انزوا خارج کردن رژیم صهیونیستی علت اصلی این امر است.

وی با توجه به سفر اخیر هیئت بحرینی به سرزمین­‌های اشغالی گفت: تعدادی از وابستگان دستگاه پادشاهی بحرین در ماه­‌های اخیر به فلسطین اشغالی سفری داشتند و سخن از ارتباطات رسمی به میان آمد. این مسئله بدین معنا است که کشورهای مرتجع و وابسته منطقه شرایطی را تحت تأثیر فشار آمریکا پدید می‌آورند که فشارهای داخلی و منطقه‌ای بر رژیم صهیونیستی کاهش یابد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر پیش‌بینی نتیجه اقدام سعودی­‌ها و برخی از کشورهای عربی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی اشاره داشت: به نظر می‌رسد این اقدامات غیرعاقلانه رژیم آل سعود و برخی از کشورهای مرتجع منطقه به سرنگونی درونی رژیم صهیونیستی و تغییرات عمده در رأس کشورهای مرتجع بینجامد. آگاهی و بیداری مردم منطقه در تغییرات اساسی این کشورها تأثیر مستقیم خواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 22 دی 1396 ، کدخبر: 1625629 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین