پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کارگردان فیلم "دست های آلوده" گفت: عدم وجود جشنواره فیلم فجر خلا بزرگی در فرهنگ سالانه ما محسوب می شود. شاید جشنواره ایرادات و نواقصی داشته باشد اما نبودش هم دردی دوا نمی کند و به نظرم وجود این جشنواره به شدت در انگیزه بخشی برای جوانان و ایجاد رقابت و تفکر کمک می کند.

شعارسال: سیروس الوند نویسنده و کارگردان سینما درخصوص نبود برخی کارگردانان صاحب نام در سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: این اتفاق به هیچ وجه خوب نیست که برخی از کارگردانان برجسته ما چندین سال است که کار نمی کنند و امسال هم می بینیم این کم کاری و بیکاری ادامه دارد.

وی در همین راستا افزود: جوان گرایی و اهمیت دادن به جوانان بد نیست اما نباید به بهای غیبت بزرگان سینما بینجامد. در این جشنواره هیچکدام از فیلمسازان قدیمی تر مثل رضا داوودنژاد، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی و کیانوش عیاری حضور ندارند و این برای جشنواره فیلم فجر به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست.

کارگردان فیلم "دست های آلوده" در ادامه تاکید کرد: امیدوارم دلیل غیبت کارگردانان بزرگ نرسیدن فیلم و یا عدم تولید بوده و این غیبت ‌ها اتفاقی باشد ولی اگر سیاستی برای حذف فیلمسازان بزرگ وجود داشته باشد اتفاق خوبی در انتظار سینما نیست.

وی درباره لزوم برگزاری جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: شما تصور کنید جشنواره نداشته باشیم و جشنواره فیلم فجر حذف شود. چه اتفاقی می افتد؟ از نظر من جشن سینما نمی تواند به تنهایی پاسخگوی نیاز فرهنگی سینما باشد. زیرا مابقی سال به گیشه و فروش فیلم‌ها پرداخته می شود و فجر بستری برای دیدار و رقابت فیلمسازان خواهد بود.

کارگردان فیلم "زن دوم" حذف جشنواره فجر را نادرست خواند و ادامه داد: عدم وجود جشنواره فیلم فجر خلاء بزرگی در فرهنگ سالانه ما محسوب می شود. شاید جشنواره ایرادات و نواقصی داشته باشد اما نبودش هم دردی دوا نمی کند و به نظرم وجود این جشنواره به شدت در انگیزه بخشی برای جوانان و ایجاد رقابت و تفکر کمک می کند.

الوند درخصوص نقایص این دوره از جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که می توان از سوالات مربوط به این دوره از جشنواره دانست در حضور آثار انیمیشن و مستند در بخش مسابقه است. زیرا مشخص نیست این آثار چگونه با فیلم های سینمایی در یک کاسه قضاوت می شوند و اصلا چه جوایزی می توانند دریافت کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: ۲۴ دی 1396 ، کدخبر: 386448 ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
وجود نسل جوان در کنار تجربه بزرگان میتونه موج جدیدی توی هنر کشور ایجاد کنه و خدا رو شکر وضع فیلم های موجودخیلی بهتر شده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین