پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
رهبرانقلاب اقدام اخیر امریکا نسبت به قدس را «غلط زیادی» خواندند و گفتند: آنها قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود و تلاش های آنها به سرانجام نخواهد رسید.

شعار سالحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، با تأکید بر اینکه دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید، «فلسطین» و «اتحاد دنیای اسلام» را از جمله موضوعات اساسی برشمردند و گفتند: یکی از موضوعات اصلی و بسیار مهم دنیای اسلام، «تلاش برای پیشرفت علمی» است که تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان داد، با تلاش و با تکیه بر جوانان می توان رتبه علمی خود را ارتقا داد و در بخشهای مهمی، در مرز دانش قرار گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وظیفه دینی و تاریخی کشورها و دولتهای اسلامی در قبال تحولات مهمی که در دنیا در حال روی دادن است، گفتند: دنیای اسلام، امروز باید در موضوعات مهم و اساسی نقش آفرینی کند و نگذارد تجربه تلخ دهه های گذشته و تسلط قدرتها و آثار بلندمدت آن، تکرار شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به طرح مسائل میانمار و کشمیر در اجلاس بین المجالس اسلامی و در عین حال غفلت از طرح مسائل بسیار مهم یمن و بحرین در این اجلاس، افزودند: باید در مسائل اساسی دنیای اسلام صریح سخن گفت زیرا با صراحت، می توان جریان سازی کرد و در افکار عمومی مردم و نخبگان جهان تأثیرگذار بود.

ایشان تأکید کردند: نباید گذاشت که امپراطوری خطرناک تبلیغاتی غرب که عمدتاً به دست صهیونیست‌ها اداره می شود، مسائل مهم دنیای اسلام را نادیده بگیرد و با توطئه‌ی سکوت، مسائل اصلی امت اسلامی را محو کند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه می توان جریان امپراغطوری تبلیغاتی غرب را شکست داد، خاطرنشان کردند: شکست دادن صهیونیست‌ها در جنگ نرم امکان پذیر است، همانگونه که آنها در جنگ سخت و در لبنان شکست خوردند و مجبور به اعتراف به آن شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای موضوع فلسطین را در رأس مسائل دنیای اسلام دانستند و گفتند: در قضیه فلسطین، سه حادثه «اشغال سرزمین»، «تبعید دسته جمعی و میلیونی مردم» و «قتل عام و جنایت عظیم بشری» اتفاق افتاده است که این ستم در تاریخ نظیر ندارد.

ایشان، دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانستند و تأکید کردند: نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که جریان مقاومت نسبت به سالهای قبل، پیشرفت کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: صهیونیست‌ها، روزی شعار «از نیل تا فرات» را می دادند اما اکنون برای محافظت از خود مجبور به دیوارکشی شده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: بدون تردید فلسطین یک مجموعه و تاریخ «از بحر تا نهر» است و قدس نیز پایتخت آن است و امکان هیچ خدشه ای بر این حقیقت، وجود ندارد.

ایشان، اقدام اخیر امریکا نسبت به قدس را «غلط زیادی» خواندند و گفتند: آنها قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود و تلاش های آنها به سرانجام نخواهد رسید.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت‌هایی که در منطقه به امریکایی‌ها کمک و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند تا با برادران مسلمان ستیز کنند، مرتکب خیانت صریح می شوند، همانند کاری که سعودی‌ها انجام می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای، «اتحاد دنیای اسلام» را یکی دیگر از مسائل اساسی برشمردند و گفتند: ما معتقدیم اتحاد دنیای اسلام که دارای جمعیت زیاد و امکانات فراوان و جایگاه بسیار حساس در دنیا است، می تواند زمینه‌ساز شکل گیری یک قدرت بزرگ و اثرگذار شود و ما حتی به کسانی که صریحاً با ما دشمنی می‌کنند، گفته‌ایم آماده برخورد برادرانه هستیم، اگرچه آنها چنین رویکردی ندارند.

ایشان با تأکید بر لزوم هم افزایی کشورهای اسلامی، خاطرنشان کردند: نباید اجازه داد اختلافات و جنگ و خونریزی در دنیای اسلام که عامل اصلی آن نیز امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند، زمینه ساز حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی شود.

رهبر انقلاب اسلامی، «تلاش برای پیشرفت علمی» را یکی از مسائل و نیازهای بسیار مهم دنیای اسلام دانستند و افزودند: دنیای غرب با استفاده از علم، به ثروت و قدرت بین المللی رسید و بر دنیا مسلط شد اما چون ایمان و ظرفیت نداشت، این علم، منجر به ظلم و استکبار و استثمار شد، بنابراین دنیای اسلام برای رهایی از این سلطه باید برای پیشرفت علمی تلاش کند و این کار امکان پذیر است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تجربه موفق ایران در موضوع پیشرفت علمی، خاطرنشان کردند: ایران اسلامی با اتکاء به جوانان خود و در شرایطی که در تحریم قرار داشت، توانست در بخشهای مهمی، در مرز دانش قرار گیرد در حالی‌که قبلاً در این بخشها، بسیار عقب بود.

ایشان افزودند: امروز جوانان ایران، در پزشکی، نانو، سلولهای بنیادی و دانش هسته‌ای کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به یک نکته اشاره کردند و آن، «لزوم افشای ادعاهای دروغ شیطان اکبر یعنی امریکا» بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ادعای امریکا در حمایت از «حقوق بشر» گفتند: شخصی که امروز در امریکا بر سر کار است، بسیار صریح و عریان مواضع این کشور را اعلام می کند؛ البته قبلی‌ها نیز همین مواضع را داشتند ولی به این صراحت اعلام نمی کردند و نمونه بارز این موضع، سخنان اخیر او درباره افریقا و امریکای لاتین و نژادهای دیگر است که مصداق اقدام بر ضد حقوق بشر است؛ بنابراین باید این ادعاهای دروغ را افشا کرد.

ایشان یکی دیگر از ادعاهای غیرواقعی دولت امریکا را موضوع مبارزه با «تروریسم» خواندند و افزودند: امریکایی‌ها در حالی شعار مبارزه با تروریسم می‌دهند که صراحتاً از رژیمِ تروریستِ صهیونیستی حمایت می کنند و همچنین بنا بر اعتراف رئیس جمهور فعلی امریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش، عامل اصلی بوجود آوردن داعش بوده‌اند و تا آخرین نفس‌های داعش نیز از آن حمایت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید با بیان حقایق و برملا کردن دروغ بودن این ادعاها، جریان سازی کرد و افکار عمومی مردم و نخبگان را تحت تأثیر قرار داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم پیگیری موارد ذکر شده در قطعنامه پایانی و کمک به تحقق آنها، گفتند: آنچه که ما توصیه می کنیم و یا بر آنها اصرار داریم، مواردی است که خودِ ما در عمل انجام داده ایم و به نتیجه رسیده ایم.

ایشان ایستادگی ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی دشمنان را یکی از این نمونه ها برشمردند و افزودند: «تحریم» یکی از بخشهای این جنگ اقتصادی است که سالهای متمادی آن را اعمال کردند و به اوج رساندند که امروز نیز ادامه دارد اما ملت ایران ایستادگی کرد و شکست نخورد و امروز از این تحریم ها ابزاری برای شکوفایی خواهد ساخت.

رهبر انقلاب اسلامی، «مردم‌سالاری دینی» را یکی از دیگر از تجربیات موفق ملت ایران و زمینه‌ساز رشد مادی و معنوی دانستند و تأکید کردند: مردم ایران با کمک خداوند متعال، تا کنون توطئه های امریکا را خنثی کرده اند و از این پس نیز خنثی خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان اظهار امیدواری کردند: حرکت موفق و رو به رشد ملت ایران بتواند انگیزه ای برای قوی تر شدن امت اسلامی در مقابل استکبار شود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گزارشی از سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس اسلامی گفت: در این کنفرانس، رؤسای مجالس کشورهای اسلامی به موضوعاتی از جمله توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، مسئله تروریسم و دخالت‌های آمریکا در ایجاد آشفتگی امنیتی در مناطق اسلامی و نیز مسئله تعرض به قدس شریف پرداختند و تأکید کردند قدس به سرزمین تاریخی فلسطین تعلق دارد.

در پایان این دیدار، شرکت کنندگان در اجلاس از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 26دی 96، کدمطلب:582980، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
قدس اول و اخرش برای شیعیان است بهتر است انقدر خودشونو اذیت نکنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین