پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۶۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تثبیت منزلت معلمان در دوران دانشجویی از وظایف مسئولان دانشگاه فرهنگیان است،‌ گفت: تصویب لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در جذب دانشجویان مستعد به دانشگاه فرهنگیان تأثیر منفی دارد.

شعار سال: اسدالله اسدی گرمارودی سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه‌ای که دولت برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری ارائه کرده است، اظهار داشت: حذف سنوات تحصیلی از سابقه شغلی فرهنگیان با آنچه در سند تحول باید محقق شود و در آن تمام بار بر دوش معلم است در تناقض است.

وی افزود: زمانی در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به کار بستیم تا قانون متعهدین خدمت را احیا کنیم و یکی از دلایل آن این بود که دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان برای تحصیل در این دانشگاه رغبت داشته باشند.

اسدی‌گرمارودی اضافه کرد: اغلب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از قشر متوسط هستند و تصویب این قانون مساوی عدم استخدام رسمی آنها از آغاز تحصیل و عدم پرداخت حقوقی است که برای آنها مصوب است.

سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تثبیت منزلت معلمان در دوران دانشجویی از وظایف مسئولان دانشگاه فرهنگیان است،‌ گفت: تصویب این قانون در جذب دانشجویان مستعد به دانشگاه فرهنگیان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت حقوق ضمن تحصیل به دانشجومعلمان از عوامل انگیزشی در دانشگاه فرهنگیان است تا بتواند دانشجویانی با استعدادهای برتر را برای اجرای سند تحول بنیادین به شغل معلمی جذب کند.

اسدی‌گرمارودی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه نوپاست که به شدت به مساعدت‌های مالی نیاز دارد و هم‌اکنون هم 45 درصد حقوق دانشجومعلمان بابت هزینه‌های آنها، به جیب دانشگاه می‌رود و تصویب این لایحه به ضرر خود دانشگاه فرهنگیان هم خواهد بود.

سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان گفت: سرپرست کنونی دانشگاه فرهنگیان باید برای به حقوق دانشجومعلمان این دانشگاه به دنبال عدم تصویب این قانون باشد زیرا تمام پولی که یک دانشجومعلم در طول تحصیل خود می‌گیرد به 15 میلیون نمی‌رسد اما در کنار آن 10 سال هم تعهد خدمت در مناطق محروم به آموزش و پرورش می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ هزینه‌هایی که به دانشگاه‌های دولتی برای تربیت دانشجو پرداخت می‌شود در مقایسه با دانشگاه فرهنگیان بسیار بیشتر است در حالی که خروجی‌های دانشگاه‌های دولتی اغلب جذب مشاغل دولتی نمی‌شوند اما دانشجومعلمان نهایتاً‌ به دولت خدمت خواهند کرد.

اسدی‌گرمارودی با بیان اینکه پذیرش دانشجوی متعهد خدمت با نگاه بلند‌مدت بسیار استراتژیک و اقتصادی است،‌ گفت: میانگین سن کشور ما به سوی میانسالی پیش می‌رود و در چند سال آینده مجبور خواهیم بود سنوات خدمت را به بالای 30 سال ببریم و می‌توان به‌جای کسر این 4 سال دانشجویی از سنوات، 5 سال در آینده به سال‌های خدمت آنها اضافه کنیم.

سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه پذیرش دانشجومعلمان به صورت متعهد خدمت یک عامل انگیزشی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: اگر این انگیزه‌ها را حذف کنیم، دانشجویانی به این دانشگاه جذب خواهند شد فاقد صلاحیت‌های لازم بوده و در نتیجه در فرآیند تعلیم و تربیت آسیب فراوانی به کشور وارد می‌شود.

وی بیان داشت: دولتمردان باید در این خصوص با کارشناسی دقیق و همه‌‌جانبه‌نگری، صلاح دانشگاه فرهنگیان را در نظر گرفته و این انگیزه را از دانشجومعلمان و دانشجویان ممتاز، برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نگیرند.

اسدی‌گرمارودی با بیان اینکه در گذشته هم یکبار قانون متعهدین خدمت حذف شد، گفت: آن زمان حذف این قانون باعث تضعیف تربیت معلم‌ها شد و آنها را به سمت تعطیلی برد و آزموده را آزمودن خطاست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 5بهمن 96، کدمطلب:13961104001316، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین