پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
ساعت 20 شب گذشته بارش شدید برف در کلانشهر تهران آغاز شد. بارش کم کم افزایش یافت و ساعت 23 شهر و جاده های منتهی به شهر را سفید پوش کرد.

شعارسال: هنوز ساعتی از آغاز بارش نگذشته بود که راهداری با کمک پلیس از ترس گرفتاری مردم در جاده های شمالی، دو جاده چالوس و هراز را تخلیه و دقایقی بعد این دو جاده مسدود شد. سازمان راهداری که فکر می کرد با انسداد جاده های شمالی مشکل گرفتاری در جاده ها به حداقل برسد،از اقدام در جاده های استان تهران غافل شد.

ساعت 1 بامداد انتشار اولین خبر از گرفتاری مردم

ساعت 1 بامداد اولین خبرها به صورت رسمی منتشر و مشخص شد هزاران هموطن در دو آزادراه تهران- کرج و آزادراه تهران -قم گرفتار شده اند. بسیاری از هموطنان در شبکه های مجازی خبر از گرفتاری در جاده و نبود سوخت دادند اما گویی مسئولان به ویژه راهداری و هلال احمر که در این زمان مسئول رسیدگی به اوضاع و نجات جان هموطنان هستند از ساعت 23 به خواب رفته اند. هزاران نفر از مردم در این دو جاده و دمای منفی 6 درجه شب را در خودرو به صبح رساندند و چشمشان به گوشه جاده برای رسیدن راهداران و امدادگران خشک شد.

9 صبح؛ هلال احمر: مردم در قم گرفتار هستند/مسئول راهداری: خودم قم هستم مشکلی نیست

مردمی که شب را به امید کمک نیروهای امدادی به صبح رسانده بودند، همچنان امیدوار به رسیدن کمک بودند. در این میان معاون هلال احمر قم که در کیلومتر 20 تا 40 اتوبان مستقر بود در گفت و گویی تلویزیونی بالاخره تائید کرد که خودروها در اتوبان قم گرفتار شده و مسافرانی که به سمت تهران می آمدند در محدوده حسن آباد گرفتار شده اند. البته تایید این موضوع هم باعث نشد که هلال احمر به کمک گرفتاران برود.

نکته جالبی اما مسئولی از سازمان راهداری بود که روی خط تلویزیون آمد و مدعی شد دوربین ها و همچنین خودش که در قم است مشکلی را مشاهده نکرده و تنها در آزادراه کرج خودروها گرفتار هستند.

دست به دامن فتوشاپ شدن برای اعلام کمک به در راه ماندگان

موضوع مهمی که توجه خبرنگاران را به خودش جلب کرد تصویر و متنی از سوی جمعیت هلال احمر بود که مدعی شده بود امدادگران این ارگان در حال کمک به خودروهای در راه مانده هستند و سوخت را در میان خودروها تقسیم می کنند. این در حالی است با جستجوی ساده تصاویر منتشر شده هلال احمر، می توان به آرشیوی بودن تصاویر ادعایی هلال احمر پی برد.

به نظر می رسد نیروهای امدادی و راهداری باید اعتراف کنند که در مورد برف در جاده های جنوب، غرب و جنوب غرب تهران غافلگیر شده و فکر نمی کردند این دو شاهراه اصلی اینگونه بسته و نیاز به امدادرسانی داشته باشد.

پلیس به کمک آمد

سرانجام پس از 13 ساعت نیروهای یگان ویژه به کمک مردم آمدند. نیروهای یگان ویژه قم پس از درخواست کمک وارد امدادرسانی شدند و با شکستن گاردریل و دادن سوخت کافی خودرو ها از میان برف و یخ زدگی رهاسازی کرده و برای ادامه مسیر هدایت کردند.

در همین حال از سوی نیروهای یگان ویژه سرنشینان خودروهایی که امکان حرکت خودرو نبود، به مناطق گرم و امن منتقل شدند.

سازمان مدیریت بحران، همیشه از آخر اول

حدود 16 ساعت از بارش برف در کلانشهرهای تهران، کرج و قم می گذرد، حدود دو هفته قبل بود که سازمان هواشناسی بارش های شدید و سنگین را پیش بینی کرده بود اما بازهم مثل زلزله، سیل و هر بلای طبیعی دیگری خبری از سازمان مدیریت بحران نبود. سازمانی که همیشه بعد از وقوع هر بلای طبیعی وارد عمل شده و در میانه راه دیگر اثری از آنها نیست.

در برف اخیر هم هیچ خبری از مدیران و مسئولان این سازمان یا پیش بینی قبلی نبود تا بازهم مردم گرفتار ندانم کاری ها شده و ساعت ها را در برف و سرما سپری کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1396 ، کدخبر: ۷۰۹۱۶۵ ، www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین