پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: برای اسلامی ماندن ناچار هستیم به رسانه‌ها میدان دهیم.

شعار سال: احمد توکلی در نشست «شفافیت و رسانه» که به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار شد، گفت: در دین مقدس اسلام، تمام عبادات شان خود را دارند ولی امام علی (ع) می‌فرمایند اگر امر به معروف و نهی از منکر را یک طرف و طرف دیگر همه عبادات را بگذارید، همانند یک اقیانوس در برابر رطوبت است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر متوجه حکومت است تا افراد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت عمومی است. البته برای انجام این واجب، باید مقدمات آن را فراهم کرد. امر به معروف و نهی از منکر نیازمند اطلاعات است. اگر مردم بدانند دولت چه می‌کند، می‌توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا شفافیت را لازمه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: اطلاعات و شفافیت توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد و نباید مواخذه شوند. اگر اطلاعات را از فعالیت آزاد منع کنیم مانند دریغ کردن آب از وضو گرفتن است.

توکلی افزود: برای اسلامی ماندن ناچار هستیم به رسانه‌ها میدان دهیم و آزاد باشند. البته رسانه ذاتش خطاپذیر است ولی این فرصت برای ذینفع وجود دارد که به مسائل پاسخ دهد و اگر جواب ذینفع منتشر نشود، جرم اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در کشور ما چندان آزاد نیستند، خاطرنشان کرد: از طرفی محافظه‌کاری و فساد در رسانه‌ها وجود دارد. به برخی رسانه‌ها نمی‌گویند که این کار را نکن یا آزاد نباش بلکه برخی رسانه‌ها ملزم به چه‌چه زدن برای ذات قدرت هستند.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب بزرگ الهی است و موجب نظارت عمومی می‌شود پس لازمه‌اش شفافیت، است. اگر ما مدعی هستیم که کشورمان اسلامی است باید شفافیت و آزادی رسانه‌ها را فراهم کنیم.

توکلی با بیان اینکه اگر رسانه‌ها می‌خواهند آزاد باشند و حرف بزنند، اشتباه اجتناب‌ناپذیر است، ابراز داشت: فرض باید این باشد که رسانه به دنبال رعایت قانون هستند و فرض اینکه رسانه‌ها به دنبال جرم و اشتباه هستند، غلط است. من به یکی از مسئولان گفتم وقتی یک رسانه درباره نابهنجاری به مردم اطلاعات می‌دهد، با رسانه‌ها و روزنامه‌نگار برخورد نکنید بلکه به دنبال حل نابهنجاری بروید.

وی با یادآوری اینکه من در سال‌های اخیر بابت کامنت‌های سایت الف زیاد به دادگاه رفتم، بیان کرد: به آنها گفتم باید شما به من پاداش دهید. چطور می‌توانید اثبات کنید من قصد تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی را داشتم. توصیه من این است که اصل را بر این بگذاریم که روزنامه‌نگار در حال فراهم کردن بستر یک واجب بزرگ است. اگر ثابت شد این فرد از این موقعیت با ارزش سوءاستفاده می‌کند باید محاکمه شود.

مدیرمسئول سایت الف یادآور شد: برای مبارزه با شفافیت به آزادی رسانه‌ها نیازمند هستیم زیرا مانند نور است که بر مسائل می‌افتد و وضعیت را روشن می‌کند. یادمان باشد که بیشتر گناهان در شب رخ می‌دهد.

توکلی با بیان اینکه من در حال مبارزه با فساد هستم و دراین باره استیصال ندارم، عنوان کرد: آقای محسنیان گفت سال ۵۷ جمهوری اسلامی در روند مدرن شدن ترمز زد. در سال ۵۷ امامی بر سرکار بود که ظرف ۱۳ ماه روند حضور و نقش‌آفرینی مردم در حکومت فراهم شد و در این اوضاع، انواع و اقسام توطئه‌ها و بحران‌ها نیز وجود داشت. هنوز کار به جایی نرسیده بود که به کشورمان حمله شد.

وی با بیان اینکه حفظ کشور و از دست ندادن یک وجب از خاک کشور توسط جمهوری اسلامی یک استثنا است و قبل از آن چنین چیزی وجود نداشت، گفت: بنی صدر با چهار نفر برای وزارت مخالف بود؛ من، میرحسین موسوی، بهزاد نبودی و مرحوم نوربخش. دلیل مخالفتش با من و مهندس موسوی هم این بود که من اولین نماینده مخالف ایشان و مهندس موسوی اولین روزنامه‌نگار مخالف او بود.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ما در انقلاب دنده عقب گرفتیم ولی این دنده عقب، بازگشت به اسلام بود، اظهار داشت: وقتی من گفتم باید به مسائل دینی رجوع کنیم به خاطر این است که اگر به مسائل دینی رجوع کنیم و به آن عمل کنیم آن وقت این همه فساد نخواهیم داشت. بانکداری اسلامی هم که آقای محسنیان گفتند اسلامی نیست بلکه بانکداری بدون ربا است.

توکلی یادآور شد: من به بانک مرکزی گفتم که به معترضان وقت بدهید. گفتند ناروا می‌گویند. گفتم ناروا بگویند. باید به آنها وقت بدهید چون به آنها ظلم شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 9 بهمن 96، کد مطلب: 589541: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
کشور مسلما بدون انتقاد پیشرفتی نمیکنه ، کار بسیار صحیحی هست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین