پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
محمد سهیلی عضو و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه شورای چهارم: حال با توجه به این که هفت و هشت ماه است که از این دوره جدید می گذرد انتظار می رود برداشت های سطحی جایش را به برداشت های دقیقتر بدهد.

شعار سال: محمد سهیلی عضو سابق شورای شهر بیان کرد: بابت بدهی های شهرداری یک گزارش تفصیلی با ذکر ریز ارقام در پایان دوره چهارم به رسانه ارائه دادیم که در روزنامه خراسان به طور کامل به چاپ رسید.و بحث بر این است که چیزهایی را بدهی حساب کنیم که ارقام متفاوتی را دارد . مثلا ما با فرض این که تا پایان سال ۹۷ بازپرداخت اوراق مشارکت و مبالغی از این قبیل را حساب کردیم حدودا ۲۴۰۰ میلیارد بدون حساب ارزش های افزوده اقتصادی ایجاد شده بود.

وی بیان کرد: ولیکن الان ارقام متفاوتی اعلام می شود شش هزار میلیارد و هفت هزار میلیارد که مشکل آن مستند نبودن آن هست و من تا الان هیچ گزارشی را ندیدم و دوستان بگن که در محاسبه ای که شورای چهارم انجام داده است مثلا رقم یک میلیارد و ششصد یا یک میلیارد و چهارصد فلان قلم از بدهی ها جا افتاده یا در نظر نگرفته اند.

سهیلی رئیس کمیسیون بودجه شورای سابق گفت : گزارشی که ما بر مبنای روز و آنالیز بدهیی دادیم جامع ترین گزارشی است که داریم.

آیا گفته خانم گندمی که عنوان کرده بودن نه هزار میلیارد از بدهی ها کشف شده است را تایید می کنید؟

ایشان درپاسخ گفت : اصلا قابل تایید نیست ، اولا باید این سوال مطرح شود که بر مبنای گزارشی که در فلان جلسه علنی شورا داده شده است مثلا چه آیتم هایی را شما مدعی اید که در بدهی شهر مشهد هست که در آن قید نشده است؟! و دقیقا بگن چه چیزی بدهی است که ما بدهی دانستیم و مشخص بشه ناظر به چه اقلامی هست .اگر نخواهد چنین گزارشی داده شود ،که ما یک سری شاخص هایی دادیم که تکلیف بدهی را مشخص می کند.

بدهی شهرداری به پیمانکاران چه مبلغی بوده است و به چه نحو پرداخت شده است؟

ایشان بیان کرد : بدهی که سال قبل برای پیمانکاران به جای مانده بود که باید در سال ۹۶ پرداخت شود این را در بودجه سال ۹۶ دیده ایم که حدود ۵۳۰ میلیارد تومان هست.و بدهی که ما بابت اوراق مشارکت داشتیم همه اش تقریبا برآورد کردیم که در واقع در گزارش تفصیلی هست به علاوه این در زمانی که گزارش تفریق بودجه میاد که این بدهی ها باید در تفریق بودجه مورد عنایت قرار بگیرد ، حالا چه اونهایی که پرداخت نشده چه پرداخت شده یا در دست اقدام است.لذا عرض من این است خود بودجه یک سند است .تفریق بودجه هم که باید هر سال انجام شود و ما در پایان دوره چهارم برای سال ماقبل این کار را انجام دادیم یک سند هست یعنی در واقع این بدهی ها باید در اسناد رسمی نشون بدهد.

ایشان افزود : گزارش تفریغ بودجه هم ناظر به شرکت های حساب رسی قسم خورده که اساسا وظیفه اشون این است که می آیند و بدون در نظر گرفتن ملاحظات خاص اصل واقعیت رو مطرح کنند برای دوستان بزرگواری که به همه اسناد دسترسی دارن این رقم کند خیلی شایسته نیست و گزارش دقیق تری را به رسانه اعلام کند .

آیا اعلام این بدهی ها با مبالغ کلان توسط شهرداری خالی کردن شانه از بار مسئولیت است؟

سهیلی گفت : من نمی تونم نیت خوانی کنم که به چه نیتی انجام دادن ولی واقعیت این است که بدهی ها عملا توجیهی برای عدم اجرای طرح های عمرانی و از این قبیل نیست . مثلا زمانی که ما خودمون هم آمدیم ۲۴۰۰ میلیارد بدهی داشتیم که تا دست به کار شدیم برای پرداختش، به بیش از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید که تقریبا ۸۰ درصد تا ۹۰ درصد آن را در دوره چهارم پرداخت کرده ایم .

وی افزود : برخی نکاتی که می گویند خزانه خالی به جا گذاشته اند و در خزانه ۲۰ میلیارد بیشتر نیست ، این به نظر من توجیهی جالبی نیست چرا که ما هم اومدیم نقدینگی کل سال که در خزانه نبود. شهرداری یک منبع درآمد ،هزینه است که در ماه درآمد کسب می کند و آن درآمد را در بودجه مصوب خودش هزینه می کند و این ناشی از سو برداشت است که اگر ما بودجه جاری ۲۰۰۰ میلیار تصویب کردیم باید این مقدار در خزانه باشد

رئیس کمیسیون بودجه شورای سابق در پایان خاطرنشان کرد : حال با توجه به این که هفت و هشت ماه است که از این دوره جدید می گذرد انتظار می رود برداشت های سطحی جایش را به برداشت های دقیقتر بدهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مشهد امروز، تاریخ 17 بهمن 96، کد مطلب: 13802: www.mashhadeemrooz.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین