پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
عضو هیئت مدیره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با اعلام اینکه مباحث درسی که در دانشگاه‌های ارائه می‌شود برای ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان کافی نیست، کفت: نظام مهندسی ساختمان کشور هزینه کیفت پائین مباحث درسی در دانشگاه‌ها را پرداخت می‌کند.

شعارسال: همایش ملی مهندسان برق کشور به میزبانی استان مازندران به مدت دو روز در بابلسر پیگیری می‌شود.

تبادل آخرین اطلاعات مربوط به مهندسان برق ساختمان کشور قرار است در این همایش مورد بررسی قرار گیرد.

مازندران سابقه برگزاری همایش‌های از این دست دارد و میزبانی هشتمین همایش ملی صنعت برق ساختمان را هم برعهده گرفت و هزار نفر از مهندسان کشور در این همایش از 25 استان کشور بنا به گفته دبیر این همایش شرکت کردند.

برگزاری ۱۱ کارگاه آموزشی

آنطور که احمدرضا گران دبیر هشتمین همایش ملی مهندسان برق ساختمان کشور در مراسم سخنرانی گفت: 70 مقاله در 9 موضوع در دبیرخانه این همایش مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی همچنین اعلام کرده است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 40 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

مهمترین موضوعی که متولیان برگزاری این همایش بر آن تاکید دارند، مهارت افزائی و مهارت محوری شرکت کنندگان است و دلیل طرح این موضوع هم پیش بینی 11 کارگاه آموزشی است.

بر اساس اعلام 11 کارگاه آموزشی توسط اساتید دانشگاه و فعالان حوزه صنعت برق در دو شیفت صبح و عصر پیگیری می‌شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران هم در این همایش بر لزوم توقیت مباحث علمی در ساخت و ساز به ویژه صنعت برق ساختمان اشاره کرد.

اجرایی شدن مباحث FTTH

سیف‌الله علی‌نیا که به تازگی به عنوان رئیس این سازمان معرفی شده است، در بخشی از اظهارات خویش خواستار توسعه فعالیت مهندسی برق در صنعت ساختمان شد و گفت: مباحث استفاده بهینه از انرژی بسیار مهم است و با توجه به محیط زیست شکننده مهندسان در این حوزه دغدغه‌های جدی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه باید زمینه جلب اعتماد عمومی را فراهم کنیم، گفت: میزان افزایش اعتماد باید به حدی برسد که اگر سیاست گذاری به نفع ما نیست، جامعه حامی طرح‌ها و برنامه‌های فنی نظام مهندسی ساختمان باشد.

علی‌نیا در ادامه با اعلام اینکه مباحث FTTH در صنعت ساختمان شروع شده است، گفت: فرصت بسیار خوبی برای اجرای طرح هوشمند سازی در صنعت ساختمان است و اجرای این طرح باعث تغییر نگاه به مهندسی برق در صنعت ساختمان می‌شود.

ضعف جدی در ساختار نظام آموزشی کشور

سخنران اصلی این همایش عضو هیئت مدیره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، مجید جی‌افرام بوده است.

این عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور به نظر می‌رسید از برخی سیاست‌گذاری‌ها در صنعت ساختمان گلایه داشت، اظهار کرد: اصلاح ساختار صنعت ساختمان کشور بدون حضور مهندسان ساختمان در کشور وجود ندارد.

وی با انتقاد از وضعیت تحصیلی در سطح مراکز علمی گفت: به دلیل اینکه مباحث علمی در سطح دانشگاه‌های در رشته ساختمان متناسب با نیاز بازار کار کشور نیست، مباحث آموزشی در این سازمان بسیار جدی گرفته شده است و فعالیت آموزشی برای مهندسان عضو به یکی از دغدغه‌های جدی سازمان تبدیل شده است.

جی افرام اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی کشور بار کم کیفیتی علمی برخی از دانشگاه‌ها را به دوش می‌کشید، خروجی مطالب مباحث مطرح شده در سطح دانشگاه‌های کشور متناسب با نیاز بازار کار کشور نیست.

وی در ادامه با اعلام اینکه تجارب و دستاوردهای مناسبی در صنعت ساختمان در نظام مهندسی کشور به دست آمده است، افزود: سازمان نظام مهندسی به نیروی انسانی خویش اعتقاد دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ انتشار: 26بهمن1396 ، کدخبر: 54420: www.stnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین