پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه ویژه دولت از سال 1392 تا 1396 افزون بر 140 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در استان به اجرا درآمده که رقمی بی نظیر است.

شعار سال: محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و رئیس کل گمرک ایران برگزار شد، افزود: این در حالی است که مجموع اعتبار هزینه شده در سال 1390 برای طرح های عمرانی کل کشور حدود 180 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به عقب ماندگی های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف که در سال های دور گذشته بر استان تحمیل شده است، اضافه کرد: با وجود اجرای این حجم طرح های عمرانی، آذربایجان غربی هنوز با مشکلات قابل توجه زیرساختی به ویژه در مرزها روبروست و امیدواریم با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید، این مشکل در سال های آینده حل شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از جمله استان های مهم در راستای توسعه تجارت خارجی به شمار می رود و سهم قابل توجهی از تجارت کشور از مرزهای این استان اتفاق می افتد، اظهار کرد: در راستای بهره مندی از این ظرفیت ها، مشکلات زیادی وجود دارد که تعدد سازمان های تصمیم گیر در مرز، مشکلات زیرساختی و مسیرهای دسترسی به مرز، کمبود مرزهای استان و نیاز به راه اندازی 2 مرز جدید و کمبود نمایشگاه های معرفی محصولات استانی در کشورهای مختلف به ویژه ترکیه از جمله این مشکلات به شمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه استان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به مزیت های اقتصادی، سرمایه گذاران زیادی در داخل و خارج کشور برای حضور در استان اعلام آمادگی می کنند ولی باید دستگاه های اجرایی به ویژه در مرکز، حمایت های لازم را از این افراد داشته باشند تا به سرعت زمینه سرمایه گذاری فراهم شود.

محمد ابراهیم طاهریان، سفیر ایران در ترکیه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه میزان تجارت بین این 2 کشور حدود 12 میلیارد دلار است، اظهار کرد: همه بخش های ملی و استانی باید در راستای رسیدن این رقم به 30 میلیارد دلار تلاش کنند.

وی روابط فعلی ایران و ترکیه را در همه بخش ها بسیار خوب و قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: این روابط خوب، زمینه ای برای توسعه همکاری ها و افزایش تجارت 2 طرف است که از این فرصت باید به بهترین شکل ممکن بهره برد.

 آذربایجان غربی بیش از 960 کیلومتر مرز و پنج مرز رسمی دارد که 550 کیلومتر آن با سه مرز رسمی با کشور ترکیه است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 26بهمن 96، کدمطلب:82832997، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
واقعا رقم کمی نیست...در عوض یک طرخ در استان شرقی باقی مونده که به شدت نیازمند اعتباره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین