پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی به تشریح علت سفر حرفه ای‌ترین گردشگران جهان به ایران پرداخت.

شعارسال: علی صدرنیا - در نشست خبری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران با تشریح تفاوت مدیر تور و راهنما عنوان کرد: کسی که تور به خارج می برد مدیر تور گردشگری محسوب می‌شود و همه کشورها تلاش می‌کنند تا راهنمای گردشگری تربیت کنند.

وی افزود: بسیاری از قوانین گردشگری بین المللی است و خواسته‌های آنان مشترک است، و در کیفیت و استاندارد تور باید با دنیا هماهنگ باشیم و این راهنمایان گردشگری هستند که نقاط ضعف گردشگری را رصد می‌کنند.

صدرنیا گفت: حرفه‌ای‌ترین گردشگران جهان به ایران سفر می‌کنند زیرا بیشتر این افراد کسانی هستند که در اواخر عمر به ایران سفر می‌کنند یعنی این گردشگران قبل از سفر به ایران حداقل 30 کشور جهان سفر کردند و از طرفی تورهای ایران طولانی مدت است و باید مسافر خارجی هم پول بیشتری داشته باشد تا دو هفته در ایران سفر کند.

وی ادامه داد: ولی از مهمترین دلایلی که حرفه‌ای‌ترین گردشگران جهان به ایران سفر می‌کنند این است که در ایران بیشتر از گردشگری تفریحی، گردشگری فرهنگی داریم و یک گردشگر پس از سفر به کشورهای مختلف در نهایت به ایران سفر می‌کند و این زمانی است که تجارب بسیاری از سفرهای خود کسب کرده است.

رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: درباره بیمه راهنمایان گردشگری عنوان کرد: هزینه این بیمه را راهنمایان گردشگری پرداخت می‌کنند، ولی بسته این بیمه بهتر از بسته های بیمه خویش فرما است ولی می طلبد سازمان میراث فرهنگی در این باره کمک مالی کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور حدود 12 هزار راهنمای گردشگری که کارت‌دار هستند وجود دارند که کمتر از دو هزار نفر فعال هستند و کمتر از 1000 به صورت حرفه ای فعالیت می‌کنند، گفت: راهنمایان گردشگری در ایران به صورت ملی و محلی تعریف می‌شوند.

صدرنیا با اشاره به اینکه آژانسهای گردشگری خارجی بارها عنوان کردند که از بهترین راهنمایان گردشگری دنیا راهنمایان گردشگری ایرانی هستند، درباره درآمد راهنمایان گردشگری توضیح داد: میانگین درآمد یک راهنمایی گردشگری سازمان میراث فرهنگی تعیین می‌کند کما اینکه 5 سال قبل یک راهنمای گردشگری روزی 30 هزار تومان می‌گرفت، ولی هم اکنون به رقم 300 هزار تومان رسیدیم و برای زبان های خارجی آلمانی و فرانسوی 10 درصد این رقم افزایش خواهد یافت.

رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با تشریح یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران عنوان کرد: این گردهمایی با گردهم آوردن مسئولان و فعالان گردشگری تاثیر در عرصه گردشگری ورودی خواهد داشت تا ارزآوری بهتری برای کشور داشته باشد و برگشت خارجی ها به کشورشان به نوعی سفیران ایران در کشورهای دنیا خواهند بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29بهمن1396، کدخبر: 1659836: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
پس این مطلب دقیقا به این موضوع اشاره کرد که در ایران تفریح گاه های درستی وجود ندارد ، بنابراین نباید به مردم برای خروج از کشور گله کنیم
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
بیشترین جهانگردانی که به ایران می آیند عده ای پیرمرد و پیرزن پا به سن گذاشته هستند ، ایران برای بسیاری از کشور های جهان یک کشور خشک مذهبی شاید باشد
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
گردشگران حرفه ای فقط برای سپری کردن وقت خود گردشگری نمیکنند برای همین به ایران می ایند ولی مردم عادی برای سپری کردن تعطیلات و اسایش و ارامش به یک کشور سفر میکنند که ایران این اسایش و ارامش و ازادی را در اختیار انان قرار نمیدهد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین