پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از آموزش ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز سفیر سلامت در زمینه ارتقاء خودمراقبتی و سلامت خبر داد.

شعار سال: محمد احمدی با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های سلامت به دانش‌آموزان اظهار کرد: ارائه چنین آموزش‌هایی در انتقال آموزه‌های سلامت و تندرستی به دانش‌آموزان مؤثر است تا بتوانند این آموزه‌ها را در زندگی عملی خود به کار بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری همایش آموزش و ارتقاء خود مراقبتی سفیران سلامت در منطقه جعفرآباد گفت: در این دوره آموزشی دانش‌آموزان سفیران سلامت منطقه جعفرآباد با راه‌های خود مراقبتی، پیشگیری از آنفلوانزا و بیماری‌های واگیردار آشنا می‌شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی چهار ساعته از سوی اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان با توصیه‌های بهداشتی و سلامتی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت دانش‌آموزانی هستند که در زمینه مهارت‌های خود مراقبتی آموزش‌هایی دریافت می‌کنند گفت: دانش‌آموزان در این دوره آموزشی می‌آموزند که چگونه از خود مراقبت کنند تا سالم باشند و این آموزش‌ها را به همسالان و خانواده انتقال می‌دهند.

احمدی عنوان کرد: بالغ بر ۳۰ هزار نفر دانش‌آموز سفیر سلامت امسال در استان قم وجود دارد که در این طرح آموزشی ۷ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز سفیر سلامت آموزش‌های لازم را دریافت کرده و باقیمانده سفیران سلامت از سوی مربیان و رابطان بهداشت آموزش‌هایی در حوزه سلامت و بهداشت کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: در هر مدرسه ۱۵ درصد از دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه سلامت انتخاب می‌شوند تا به عنوان سفیران سلامت در مدارس مشغول فعالیت شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کمبود مربی بهداشت در سطح استان قم گفت: در سطح استان قم نزدیک به ۱۰۰ مربی بهداشت در مدارس غیر دولتی و ۸۷ مربی در مدارس دولتی وجود دارد، ولی هنوز کمبود مربی بهداشت در مدارس وجود دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری صبح قم ، تاریخ انتشار 30بهمن 96، کدمطلب: 2637، www.sobheqom.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
چ طرح جالبی
به وسیله خود دانش اموزا به همسالانشون خود مراقبتی رو اموزش بدن.هم توانایی فردی این دانش لاموزانو بالا میبره و هم هزینه اموزش و پرورش رو کم میکنه.افرین
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین