پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵
وزیر ارتباطات ادعای یکی از خبرنگاران درباره تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافران و دو مکالمه ۳۰ثانیه‌ای و ۷۲ثانیه‌ای را تأیید کرد.

شعارسال: محمد جواد آذری جهرمی درباره اظهارات یکی از خبرنگاران صداوسیما مبنی بر تماس با یکی از مسافران پرواز تهران ــ یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان به‌هنگام خارج شدن از صفحه رادار، اظهار کرد: درباره اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافران طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته درباره تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافران و صحبت با وی به‌هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض می‌کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه "مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافران پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده است"، گفت: اما به‌دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود؛ موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است.

وی افزود: ادعای یکی از خبرنگاران درباره تماس شهروندی از یاسوج با یکی از مسافران و دو مکالمه 30ثانیه‌ای و 72ثانیه‌ای بررسی شد و بنا بر اطلاعات تماس ثبت‌شده، این ادعا صحیح است.

آذری جهرمی ابراز کرد: تماس اول در ساعت 8:56 دقیقه در شمال پلیس راه نجف‌آباد به‌مدت 31 ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت 9:28 دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بوده است؛ البته اظهارات خبرنگار مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن 9:34 دقیقه صبح بوده است و اطلاعات سایتهای رصد پروازی درباره این پرواز نیز که در لینک https://www.flightradar24.com/blog/crash-of-iran-aseman-airlines-flight-3704/ قابل دسترس است، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری است و بنابراین تماسهای مذکور قبل از سقوط بوده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: همکاران ما با استفاده از تحلیلهای فرکانسی و جهت‌یابی تلفن همراه مسافران مورد اشاره، مطابق عکسهای اول و دوم و سوم، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زده‌اند.





وی تصریح کرد: در عکس چهارم تصاویر دقیق ماهواره‌ای امروز این منطقه را که از سازمان فضایی ایران در تعامل با فرانسویها دریافت شده است مشاهده می‌کنید، متأسفانه به‌دلیل ابری بودن منطقه شناسایی میسر نشده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه با توجه به اینکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، گفت: تحلیلهای فنی منطقه قله پازن پیر را به‌عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است.

او افزود: تیمهای پایش فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌منظور جهت‌یابی فرکانسهای رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شده‌اند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تیمهای فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پرتلاش در حال کار برای دستیابی به نشانه‌هایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت بوده و امکان جست‌وجوی سریع را مشکل کرده است؛ امیدوارم تلاش همه تیمهای درگیر در صحنه سریعتر به نتیجه برسد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1اسفند1396، کدخبر: 1661844: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
مسلمه بعد برخورد نمیتونسته زنگ زده باشه.شدتبر خورد در این حد بوده که لاشه هواپیما رو ب شدت ریز کرده.خدا به خانواده هاشون صبر بده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
چه قدر میتونه سخت باشه برای خانواده هاشون وقتی که اخرین برای صدای فرزندانشون رو میشنون
خدا به همشون صبر بده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین