پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: سال 97 پیش‌بینی می‌شود گردشگران بیشتری برای بازدید از این مناطق به این استان سفر کنند.

شعارسال: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: سال 97 پیش‌بینی می‌شود گردشگران بیشتری برای بازدید از این مناطق به این استان سفر کنند.

علیرضا مرادی بیستونی ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با فرارسیدن عید نوروز استان کرمانشاه نیز مانند دیگر استان‌های کشور برنامه هایی برای این ایام و میزبانی از مهمانان و مسافران سراسر کشور دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های حوزه گردشگری استان ایجاد 3 نوروزگاه در مناطق مختلف این استان است از جمله طاق بستان، بیستون و معبد آناهیتا است و همچنین ایجاد یک نوروزگاه در ورودی شهر زلزله‌زده سرپل ذهاب که متاسفانه با زلزله سالجاری بیشترین خسارت مالی و جانی را در پی داشت.

مرادی بیستونی گفت: در این نوروزگاه‌ها برپایی سیاه‌چادر ، اجرای موسیقی محلی، اجرای نمایش‌های سنتی، طبخ غذاهای سنتی مانند انواع آش و خورشت خلال و به نمایش گذاشتن شیرینی‌های سنتی این استان از جمله نان برنجی و نان خرمایی در برنامه های نوروزی قرار دارد.

وی به برنامه‌هایی که در این نوروزگاه ها به اجرا در خواهد آمد اشاره کرد و گفت: نمایش صنایع دستی این استان از جمله گلیم و گیوه است که به طور ویژه در دستورکار قرار دارد.

مرادی بیستونی اظهار داشت: در ایام نوروز بیشترین بازدیدها را در استان از استان‌های تهران، البرز، آذربایجان‌های غربی و شرقی خواهیم داشت و از استان‌های کردستان، خراسان رضوی، اصفهان و یزد نیز به استان کرمانشاه سفر می‌کنند.

وی با اشاره به روستاهای بوم گردی در این استان افزود: ما 6 روستای بوم گردی در استان داریم که با مجوز از سوی سازمان گردشگری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در ایام نوروز بابرپایی سیاه چادر میزبان گردشگران بوده و با اجرای موسیقی و به نمایش گذاشتن محصولات دامپروری و صنایع دستی از مهمانان خود میزبانی می‌کنند.

وی گفت: سالانه در ایام نوروز حدود 2 میلیون نفر توریست داخلی به این استان سفر می‌کنند و امسال با توجه به زلزله اخیر در این استان احتمالا میزبان گردشگران بیشتری خواهیم بود چرا که ممکن است عده‌ای از هموطنان برای بازدید مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه سفر کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396، کدخبر: 597183، www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
حالا تا جایی که امکان داره باید استاندار یه کاری بکنه که هم اشتغال ناپایدار مقطعی به وجود بیاره هم اینکه با جذب گردشگر یه دستی به اوضاع سرمایه گذاری تو استان بکشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین