پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
سفیر کشورمان در صربستان در دیدار ایرانیان مقیم این کشور با محمد جواد ظریف وزیر خارجه گفت: تقویت زبان فارسی در صربستان، بستری برای توسعه روابط دوجانبه خصوصا در زمینه گردشگری است.

شعارسال: حسین ملا عبداللهی در این دیدار ضمن اشاره به زمینه های توسعه تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و صربستان افزود: در حال حاضر بیش از 220 دانشجوی زبان فارسی در دانشگاه بلگراد داریم، میزان علاقه و اشتیاق به یادگیری زبان فارسی در شرق اروپا و منطقه بالکان مخصوصا کشور صربستان قطعا بی نظیر و فرصتی جدی برای توسعه مناسبات محسوب می شود.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ارتقای وضعیت آموزش زبان فارسی ادامه داد: تلاش هایی که دکتر صفری، استاد زبان فارسی اعزامی از سوی بنیاد سعدی در دانشگاه بلگراد انجام داده‏، زمینه تثبیت و توسعه بیشتری را فراهم کرده است، بطوری که اکنون تقویت زبان فارسی در صربستان را به عنوان بستری برای توسعه روابط دوجانبه خصوصا در زمینه اقتصاد گردشگری می دانیم.

بر اساس این گزارش، درس زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به صورت واحد اختیاری ارایه می شود و با توجه به افزایش علاقه مندی دانشجویان به انتخاب این واحد درسی، برنامه ارتقای سطح آموزش و تاسیس کرسی مستقل زبان فارسی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته و مقرر شده است این موضوع در دیدارهای سفیر کشورمان با مسئولان دانشگاه بلگراد و وزارت آموزش صربستان پیگیری شود.

همچنین ،با تصویب شورای دانشکده و تایید شورای آموزشی دانشگاه بلگراد، دو واحد درسی انتخابی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با محوریت زبان، ادبیات و فرهنگ ایران در فهرست درس های رسمی دانشکده زبانشناسی بلگراد قرار گرفته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 10اسفند1396 ، کدخبر: 82847944: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین