پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی نامزد انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در کشور و مقدم دانستن منافع ملی بر منافع جناحی و گروهی گفت: به دلیل حرف مفت و بی حساب یک رسانه بیگانه نباید به جان هم بیفتیم و پنجه در چشم یکدیگر بیندازیم.

شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین علوی عصر سه شنبه در همایش انتخاباتی صدای ملت در تهران با انتقاد از کسانی که تلاش می کنند برخی نامزدها را با بهانه های واهی و غیرمنطقی تخریب کنند، افزود:« یک رسانه حرفی می زند و یک عده، دیگران را به انگلیسی بودن متهم می کنند. در واقع، عده ای حرف یک رسانه انگلیسی را حجت و مستمسک قرار داده و جمعی از نیروهای انقلاب را تخریب می کنند. »

وزیر اطلاعات تصریح کرد: عده ای که در نظام مسئولیت اجرایی دارند نه به تعریف های آنها (رسانه های بیگانه) کاری دارند و نه از تهدیدهایشان می هراسند.

علوی با تاکید بر اینکه این حرف ها امنیت ملی را مورد تهدید قرار می دهد، گفت: برای اینکه وحدت ملی را حفظ کنیم باید از اینگونه حرکت ها اجتناب کنیم. برایمان امنیت ملی مبنا باشد و از هرگونه حرکتی که امنیت کشور را به چالش می کشد، بپرهیزیم.

علوی با تاکید بر اینکه در آستانه حماسه آفرینی هفتم اسفند قرار داریم، تصریح کرد: انتخابات همیشه برای کشور خیر و برکت های بسیاری به همراه داشته است اما گاهی نیز با هزینه هایی همراه بوده است.

وی با طرح این سوال که باید چه کنیم که انتخابات برای کشور برکت و خیر داشته باشد و خسارات و تهدید به همراه نداشته باشد؟، گفت: باید به گونه ای حضور یابیم تا وحدت ملی ما مخدوش نشود زیرا وحدت ملی ما بزرگترین سرمایه است.

وی ادامه داد: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند، هرگونه حرکتی که اثر منفی در وحدت بگذارد با اقتضای جامعه اسلامی مغایرت دارد. از این رو ما باید به گونه ای عمل کنیم که وحدت آسیب نبیند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در برخی از انتخابات گذشته شرایط نه تنها وحدت ملی را مخدوش کرد بلکه اختلاف را به خانواده ها برد و اعضای خانواده ها را مقابل هم قرار داد.

وی گفت: اگر قرار باشد هر زمان که انتخابات برگزار می شود اختلاف به جامعه پمپاژ شود از جامعه چه می ماند.

علوی تاکید کرد: رسالت فکری، انقلابی، الهی و شرعی ما اقتضا می کند به گونه ای در صحنه انتخابات حضور یابیم که وحدت ملی مخدوش نشود و راهش این است که منافع ملی را بر منافع صنفی، فردی و جناحی ترجیح دهیم و بخاطر حرف بی حساب یک رسانه بیگانه به جان هم نیفتیم.

*به گونه ای حرکت کنیم که دشمنان امنیت کشور را مورد هدف قرار ندهند

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه امروز ایران جزیره ثبات و امنیت است اظهار داشت: امروز با وحدت میان وزارت اطلاعات ، سپاه ، نیروی انتظامی ، ارتش و بسیج و ستاد کل نیروهای مسلح ، وزارت کشور ، شورای امنیت ، قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی توانسته ایم امنیت را بر کشور حکمفرما کنیم.

وی افزود: این در حالی است که کشورهای اطراف ما را نا امنی فرا گرفته و شاهد عملیات های انتحاری و بمب گذاری در این کشورها هستیم ، از این رو ما باید به وحدت میان نیروهای نظامی و مردم برسیم.

وی تاکید کرد: اگر خدای نکرده انتخابات به صحنه تنش تبدیل شود امنیت کشور به خطر می افتد ، از این رو باید به گونه ای حرکت کنیم که دشمنان امنیت کشور را مورد هدف قرار ندهند.

وزیر اطلاعات در مورد سلامت انتخابات گفت: در انتخابات افراد با یکدیگر رقابت می کنند ، آنان نباید آبروی طرف مقابل را ببرند و نباید با آبروی طرف مقابل بازی کنند. این خلاف شرع و اخلاق است .

علوی ادامه داد: همه باید ملزم باشیم انتخابات سالم برگزار شود و از این رو باید با هشیاری در انتخابات شرکت کنیم و جنگ های روانی و شایعه پراکنی ها نباید اراده ما را تحت تاثیر قرار دهد و همه باید با توکل به خدا با درک و شعور در انتخابات شرکت کنیم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات یک نتیجه و یک پیام دارد نتیجه آن است که عده ای به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه پیدا می کنند ، ولی مهم آن است که مشخص می کند چه تعداد از مردم ما در انتخابات شرکت کرده اند.

وی گفت: اگر در صندوق های سراسری ما 15 میلیون رای بریزیم یا 48 میلیون ، فرق دارد و پیام آن متفاوت است ، وقتی 50 میلیون رای می دهند پیام پررنگی دارد و دشمن می فهمد مردم ایران پای نظام ایستاده اند و به فراخوان رهبری لبیک گفته اند.

* رسانه ملی تلاش ملموسی برای پر نشاط کردن انتخابات انجام نداده است

وزیر اطلاعات گفت: رسانه ملی تلاش ملموسی برای پرنشاط کردن انتخابات انجام نداده است ، ولی ما از طریق فضای مجازی و ارتباط مردمی می توانیم تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

وی گفت: شما باید کسانی را به مجلس بفرستید که به جای هیجان و فریادهای عاطفی با عقلانیت برای مشکلات کشور فکر کنند و با درپیش گرفتن اعتدال کارهای کشور را عاقلانه حل کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با مشارکت حداکثری مردم یاران اعتدال راهی مجلس شوند.

وزیر اطلاعات افزود: ما باید این انتخابات را نماد اخلاق ، دینداری تدیل کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 5 اسفند 1394، کد مطلب: 81976204 (5192855) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین