پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
روزنامه کیهان روز چهارشنبه در بیست و یک هزارو دویست و هشتادو نهمین شماره خبر نخست خود را به گزارشی با عنوان «دولت برای این اسناد چه پاسخی دارد؟!» و با تیتر «پشت پرده اعتدال در نامه مستند 4 نماینده به رئیس جمهور» اختصاص داده است.

شعار سال: در بخشی از این گزارش آمده است:

چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه سرگشاده ای خطاب به رئیس جمهور، با تشریح برخی موارد ویژه خواری و مفسده آمیز در حوزه های منتسب به دولت و نزدیکان دولتمردان، خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان عالی اجرایی درباره این شبهات و ابهامات و نیز برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی احتمالی شدند.

در بخشی از نامه علیرضا زاکانی، الیاس نادران، حسین نجابت و احمد امیرآبادی خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی آمده است:

جنابعالی آیا از وزیر نفت کنونی خود آقای بیژن نامدار زنگنه سوال کردید که در قرارداد ننگین کرسنت که بر خلاف مصوبه شورای عالی اقتصاد؛ مفاسد اقتصادی بسیار و خسارتهای امنیتی و تعرض امارات به آبهای سرزمینی کشور؛ چرا فروش گاز ایران در 7 سال نخست قرارداد کرسنت را با یک پنجم قیمت گاز ایران و با قیمت نازل 5ر17 دلار در هر هزار مترمکعب (یک پنجم قیمت گاز ایران) و در 18 سال بعد از آن هم تقریبا با اندکی بیش از دو برابر قیمت هفت سال اول به امارات تعهد (بسیار کمتر از قیمت واقعی) کرده است؟ آیا می دانید در همان زمان بهای گاز تحویلی روسیه به اروپا معادل 230 دلار بوده است که 13 برابر بهای گاز قرارداد کرسنت است؟ آیا خبر دارید برابر محاسبات دستگاههای نظارتی حداقل ضرر این قرارداد برای کشور بالغ بر پنجاه میلیارد دلار یعنی صد و هشتاد و پنج هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند (یعنی نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان به هر فرد ایرانی بوده است تا در سایه این خسارت کلان یکی از رانت خواران بیست و پنج هزار میلیارد تومان به جیب بزند) که با تبانی و فساد شرکت کرسنت به مدیرعاملی حمیدضیاء جعفر و طرف های ایرانی در دوره مسئولیت آقای زنگنه در وزارت نفت رخ داده است؟

این روزنامه دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در ملاقات رئیس جمهور آذربایجان با تیتر «ترویج معارف اسلامی و شیعی پشتیبانی مردم از دولت آذربایجان را تقویت می کند» را به عنوان عکس نخست خود برگزیده است.

در خبر مربوط به این خبر آمده است:

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به روابط سیاسی خوب و مشترکات فراوان ایران و آذربایجان به خصوص اشتراکات دینی و مذهبی دو ملت خاطرنشان کردند: ترویج معارف اسلامی و احترام به مظاهر و شعائر دینی موجب اقبال عمومی و پشتیبانی مردم در مقابل تهدیدها خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در این دیدار، نگاه جمهوری اسلامی به مردم آذربایجان را در چهارچوب برادری و فراتر از مسئله دوستی و همسایگی خواندند و گفتند: ثبات سیاسی، امنیت، آرامش و رفاه عمومی مردم آذربایجان برای ما بسیار مهم است و با وجود تفاهم قلبی دو ملت، باید مبادلات اقتصادی و همکاری در بخش های مختلف افزایش یابد.

رهبر انقلاب با اشاره به اشتراکات مذهبی مردم ایران و آذربایجان تأکید کردند: اعتقادات اسلامی و شیعی مردم آذربایجان سرمایه گران بهایی است و هرچه دولت نسبت به این مظاهر و عقاید دینی مردم احترام و اقبال بیشتری نشان دهد، پشتیبانی مردم از دولت و مقاومت آنها در مقابل دشمنی برخی ابرقدرت ها، بیشتر خواهد شد.

سعدالله زارعی در ستون یادداشت روز خود به موضوع انتخابات با تیتر «انتخاب اسفند، نفوذ ما در منطقه یا نفوذ غرب در ایران؟» پرداخته است.

در بخشی از این یادداشت آمده است:

انتخابات ایران همیشه روی مسایل منطقه ای اثرگذار بوده و این بار این تاثیر به شدت افزایش یافته است. دلیل این اثرگذاری ویژه، تحولات منطقه و نوع تاثیری که «ایران انقلابی» یا «ایران تسلیم طلب» می تواند بر آن داشته باشد، است. ایران انقلابی با تکیه بر ظرفیت های بومی منطقه، تلاش می کند تا تهدیدات نیروهای استعماری و گروه هایی که به این جبهه استعماری وابسته هستند را برطرف نماید و «ایران تسلیم طلب» و به عبارتی «ایران ترسو» تلاش می کند تا خود را با قدرت های استعماری وفق دهد و تنها در آن هنگام وارد پرونده های منطقه ای می شود که قدرت های سلطه گر از آن خواسته باشند و در این میان نتیجه چنین مداخله ای افزایش قدرت نیروهای سلطه گر خارجی و کاهش توانمندی و اعتماد به نفس کشورها و ملت ها در این منطقه است.

ستون اخبار ویژه این روزنامه نیز با تیتر «انتخابات، فضای مجازی نیست اکثریت مردم به اصولگرایان رأی می دهند» به انتخابات پیش رو پرداخته است.

در بخشی از این خبر آمده است:

اصولگرایان براساس نتایج آخرین نظرسنجی ها، اکثریت کرسی های مجلس را در دست می گیرند.

به گزارش خبر آن لاین به نقل از پایش، براساس نظرسنجی 4 نهاد و مؤسسه معتبر (شامل مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی، صدا و سیما و 2 نهاد معتبر دیگر) «در شهرهای بزرگ، در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود از 106 کرسی نمایندگی مجلس، بیش از 80 کرسی به اصولگرایان تعلق خواهد گرفت. در شهرهای کوچکتر و روستاها نیز شرایط تقریباً به همین روال است.»

از سوی دیگر تمامی نظرسنجی ها نشان می دهد میزان مشارکت در حال افزایش است و پیش بینی می شود نرخ مشارکت از انتخابات مجلس نهم نیز بیشتر شود.

خبر آن لاین از سایت های حامی دولت تصریح کرده که با این شرایط، اصلاح طلبان باید در انتظار معجزه باشند.

آیت الله جنتی: فتنه گران حق ندارند کمترین سهمی در مدیریت کشور داشته باشند، رقابت داغ یک لیست اصولگرا با 3 لیست اصلاح طلب، خشم نتانیاهو از نصب گسترده پوسترهای ضد صهیونیستی در متروی لندن، افتتاح منطقه آزاد بیخ گوش تهران! و توافق روسیه، آمریکا و سوریه بر سر آتش بس از دیگر عناوین خبری روزنامه کیهان در شماره چهارشنبه بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 5 اسفند 1394، کد مطلب: 81976647 (5193487) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین