پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
علیرضا ورناصری از فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان گفت: مدیران غیر بومی همه تلاش خود را برای حفظ صندلی مدیریت به کار می‌گیرند در صورتی که مدیران بومی دل‌بسته به منطقه هستند و این دلبستگی یکی از عوامل جهادی کار کردن آنها می‌شود.

شعارسال: علیرضا ورناصری از فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان با بیان اینکه مسئولان 4 شهر مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل در سال‌های گذشته از همه توان خود استفاده کردند، گفت: البته می‌توانستند بهتر از این و بیش از این برای مردم کار کنند چرا که مشکلات موجود در این شهرستان‌ها به دلیل کم‌کاری است.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم به مشکلات بپردازیم گاهاً نقش کم‌کاری مدیران تا رأس هرم قوه مجریه قابل مشاهده است، به صراحت عرض می‌کنم در رأس همه این مشکلات بی وفایی مسئولان به آنجایگاهی است که آقایان در آن قرار گرفته‌اند و پشت سر خود را نگاه نکرده‌اند.

این فعال سیاسی اجتماعی عنوان کرد: ضعف در مدیریت مهم‌ترین مشکل در این مناطق است که به تبع از آن مشکلاتی مانند بیکاری و فقر ایجاد شده است و به همین دلیل می‌بینیم هر خانواده‌ای فرزند تحصیل‌کرده و بیکار دارد.

وی بیان کرد: 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این 4 شهرستان در کنار آب قرار دارند و وقتی هزینه‌های جاری را جمع می‌بندیم، می‌بینیم که با یک مدیریت صحیح می‌توان این ظرفیت‌ها را فعال کرد.

ورناصری تصریح کرد: در شهرستان اندیکا بسیاری از مدیران ساکن اهواز و دزفول هستند؛ مسافت محل خانه تا محل کار این مدیران آن‌قدر زیاد است که نمی‌توانند به موقع در محل کار خود حاضر شوند؛سؤال من این است، مدیری که نمی‌تواند زمان رسیدن به کار خود را تنظیم کند چگونه می‌خواهد مشکلات مردم را حل کند.

وی تأکید کرد: مدیران غیر بومی همه تلاش خود را برای حفظ صندلی مدیریت به کار می‌گیرند درصورتی که مدیران بومی دل‌بسته به منطقه هستند و این دلبستگی یکی از عوامل جهادی کار کردن آنها می‌شود.

این فعال سیاسی و اجتماعی با اشاره به آخرین سیل رخ داده در شهرستان لالی که منجر به ویرانی راه‌های روستایی و شهری و زیرساخت‌ها شد، گفت: فرماندار باید در این مشکل در کنار مردم باشد اما در موقع بروز از حادثه در شهرستان نبوده است. اعتبارات غیر مترقبه در استان‌ها جدا از دیگر اعتبارات است اما مدیران منطقه تاکنون اعتبارات این سیل را به مردم اختصاص ندادند و پاسخگوی مردم نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که یک نماینده مجلس در عقب افتادگی حوزه انتخابیه خود چه نقشی دارد، اظهار داشت: در 30 سال گذشته کدام یک از مشکلات در دستور کار قرار گرفت؟ در سی سال گذشته نماینده‌ها چه تأثیری می‌توانند داشته باشد ؟ طرح‌ها و برنامه‌هایی که در مجلس ارائه می‌شدبه واسطه‌ی قدرت لابی گری و شجاعت آن نماینده تبدیل به فرصت می‌شد آیا نمایندگان ما در سی سال گذشته توانستند از توجهات این چنینی به منطقه داشته باشند؟ اگر انجام داده‌اند به ما نشان دهید.

ورناصری با بیان اینکه برخی از نمایندگان از اعتبارات ماده 180 برای منافع شخصی استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در زمینه‌ی فرهنگی ما حرفی برای گفتن نداریم و این در حالی است که در سال گذشته در برخی مناطق ما نزدیک چهارده جوان خودکشی کردند. لنگیدن ما در مسائل اعتقادی و فرهنگی یکی از مسائل اصلی است که توجهی نشان داده نشد و اعتباری قائل نشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه نمایندگی مردم شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگلدردی 30 ساله را تجربه می‌کنند، افزود: ما در حوزه نمایندگی توقع صداقت را داریم که به عنوان وکیل و نماینده مردم باید صادقانه مسائل و مشکلات را منتقل کند.

این فعال سیاسی و اجتماعی با اشاره به نادیده گرفته شدن مناطق گردشگری در این شهرها بیان کرد: در تابستان که همه از شرجی خوزستان فراری هستند چرا باید مردم ما به استان‌های دیگر مسافرت کنند در حالی که تاراز با وجود هوای پاک و منطقه‌ای عالی و با سه ساعت راه در منطقه وجود دارد ولی کم‌ترین امکانات رفاهی برای جذب مسافر را ندارد.

وی با بیان اینکه نماینده هر حوزه انتخابیه‌ای نماینده کل کشور در مجلس است، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی عدم همگرایی است در صورتی که در روزهایی که خوزستان را غبار گرفته بود نمایندگان برخی از استان‌های فلات مرکزی به دنبال انتقال آب خوزستان به استان خود بودند.

ورناصری با اشاره به توانایی خوزستان در منابع گردشگری، کشاورزی و صنعت افزود: نمایندگان خوزستان در مجلس تاکنون برای کدام یک از ظرفیت‌های خوزستان برنامه ریزی دقیقی داشتند تا بتوان بهره بردن از آن را افزایش داد.

ورناصری با بیان اینکه درباره فتنه 88 موضعم مانند موضع جامعه حزب الله است، گفت: فرصت زیادی به فتنه گران برای جبران فتنه گری داده شد اما آنها از رأفت نظام استفاده نکردند و در واقع شهامت عذرخواهی و پذیرش اشتباهات خود را نداشتند.

این فعال سیاسی و اجتماعی با بیان اینکه دولت تاکنون عملکرد موفقی در حوزه اقتصاد نداشته است، بیان کرد: تنها کاری که دولت در زمینه اقتصاد انجام داده جلوگیری از افزایش مستقیم تورم با استفاده از رکود بازار شده و در واقع رکود امروز حاصل کنترل بی برنامه تورم است، دولت در زمینه اقتصادی باید نگاهش به توان داخل باشد تا بتواند این مشکلات را بهبود بخشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی آسماری نیوز، تاریخ انتشار: 28بهمن1394، کدخبر: 1690: www.asemarinews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین