پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
تعطیلات نوروز امسال و ازدحام حضور دوستداران طبیعت از سراسر کشور در شهرستان لالی علاوه بر همه خبرهای خوبی که داشت در بردارنده هشدارهایی هم برای همه مردم و مسئولینی بود که در این شهر روزگار می گذرانند .

شعار سال: خبر خوب این حضور و استقبال گرم از طبیعت بی نظیر شهرستان لالی ، مسئله ای است که هیچ عقل سلیمی نمی تواند آن را رد کند چرا که نمایش حضور مردم از نقاط مختلف کشور بر این موضوع تاکید می کند که زیبایی هر کجا باشد مردم خواستار آن هستند.

این خبر خوب نوید این است که شهر کوچک لالی دیگر مانند گذشته نبوده و نیست به طوری که امروزه و با گسترش اطلاع رسانی و معرفی همه جاذبه های گردشگری استقبال از این زیبایی ها به مراتب بیش از گذشته هاست .

هشداری که از مدت ها پیش می بایست برای مردم و مسئولان این شهر به صدا در آمده باشد لزوم اتخاذ نگرشی متفاوت به صنعت توریسم در شهرستان لالی است که متاسفانه نه تنها در عرصه دولتی جز رکود و بی برنامگی دیده نمی شود بلکه در حوزه مردمی و خصوصی هم تنها رخوت و سستی دیده می شود به طوری که تنها امیدهای این حوزه به اقدامات مسئولین معطوف شده است.

اگر بخواهیم نگاه جزئی تری به حوزه گردشگری در لالی بیندازیم مسائل مختلفی نمایان می شود که موجب ناراحتی و ناامیدی در این عرصه می شود ؛ به عنوان مثال :

از مسیرهای مختلفی که شهر لالی به روستاها و جاده های مختلف داشته و در فواصلی کوتاه ساحل دریاچه ای قرار گرفته که ظرفیتی بی نظیر برای توسعه صنعت گردشگری ، راه اندازی ورزش های آبی و ... را دارا می باشد که به علت عدم وجود راه های ارتباطی مناسب و وجود هر گونه زیرساختی در فراموشی به سر می برند.

رودخانه های مختلف و مناظر بی نظیر شهرستان لالی در حالی از وجود هر گونه مراکز خدماتی و تجاری بی بهره است که می توانست با وجود مراکزی تفریحی در زیباترین مناطق ثروتی فراوان را برای مردم شهرستان در پی داشته باشد.

غار پبده لالی یکی از ده ها مکان تاریخی است که علاوه بر عدم وجود شرایطی مناسب جهت گردش و بازدید در آن حتی از داشتن زیرساختی مانند یک پلکان هم تا دروازه ورودی خود محروم است به طوری که ایجاد یک شرایط مناسب برای گردشگران می توانست علاوه بر رضایت گردشگران ؛ درآمد مناسبی به حوزه گردشگری شهرستان وارد کند .

منطقه گردشگری پربازدید چم سور هم تنها طبیعتی است که به علت زیبایی خود گردشگران را جذب می کند ؛ به طوری که نه تنها هیچ گونه خدماتی از سوی دولت در این محدوده به مسافران عرضه نمی شود بلکه با اقداماتی همچون ساخت سوئیت های گردشگری و دست بردن در طبیعت از زیبایی های آن کاسته اند .

این کچ سلیقگی در کنار مشکلاتی که برای یکی از کمپ های گردشگری خصوصی این منطقه به وجود آمده و ضعف در مدیریت و حل و فصل آن عملا این قطب گردشگری لالی را در وضعیتی نا به سامان و رها شده قرار داده است .

از نقاط ضعف و مشکلاتی که در ایام نوروز و در مناطق مختلف گردشگری بعضا موجب نارضایتی مسافران نوروزی شده بود عدم رسیدگی و مناسب سازی سرویسهای بهداشتی ، نمازخانه ها ، اصلاح جاده ها و رفع مشکلاتی بود که پس از سال ها همچنان گریبان گیر مناطق دیدنی شهرستان است .

همه این مشکلات در کنار ناگفته های فراوان دیگری که مجال آن ها نیست اراده ای می طلبد تا در جهانی که در آن صنعت توریسم حرف اول را می زند با جدیت بیشتری به دنبال بهره برداری از فرصت های موجود و ایجاد شرایطی مناسب برای استفاده های گردشگران باشد.

امیدواریم مدیریت کلان شهرستان و همچنین نگاه مسئولان این حوزه در سطح استان با نگرشی نو و همراهی جدی مردم و بخش خصوصی همراه شده تا از این رهگذر اوضاع گردشگری و صنعت توریسم حال و روز بهتری را تجربه کند چرا که این حال خوب و رونق صنعت گردشگری در پی تلاش و کار و فعالیت های مستمر ظاهر می شود نه جلساتی که در آن ها نه آبی است و نه نان ...

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی لالی نیوز، تاریخ انتشار 14فروردین 1396، کد مطلب: 4462: www.lalinews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین