پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: قراردادهای پژوهشی این شرکت با دانشگاه‎های کشور در حوزه اکتشاف، باید به خروجی فناورانه منتهی شود.

شعارسال:مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: قراردادهای پژوهشی این شرکت با دانشگاههای کشور در حوزه اکتشاف، باید به خروجی فناورانه منتهی شود.

 سیدصالح هندی امروز (دوشنبه، ۲۱ اسفند ماه) در حاشیه امضای قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت ایران با پنج دانشگاه کشور، با بیان این مطلب افزود: الگوی خوبی بر این قراردادها حاکم است و قراردادها در بالاترین سطح همکاری وزارتخانههای نفت و علوم دنبال و اجرا میشود.

وی گفت: قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف باید به خلق فناوری منتهی شود و نتایج حاصل از اجرای این قراردادها باید قابل اندازهگیری باشد.

هندی بر ضرورت تجاری شدن فناوریها و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی نیز تاکید کرد و گفت: امیدواریم در جریان اجرای این قراردادها به مدل کسب و کار فناورمحور مطلوبی دست یابیم.

به گفته وی، دانشگاههای طرف قرارداد در گام نخست، نسبت به تهیه نقشه راه اقدام و مشخص میکنند که قرار است با اجرای قرارداد، طی ۱۰ سال به چه خروجیهایی دست یابند و مراحل دستیابی به این خروجیها چه خواهد بود.

هندی با بیان اینکه سقف بودجهای مناسبی برای این قراردادها پیشبینی شده است، خاطرنشان کرد: البته محدود به سقف تعیین شده نیستیم و اگر روال کار از پیشرفت مناسبی برخوردار باشد، اعتبار مورد نیاز دانشگاهها تامین خواهد شد؛ در مقابل اگر پیشرفت کار مطابق برنامه و انتظار نباشد، همکاری متوقف میشود.

قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (دوشنبه، ۲۱ اسفندماه)، با حضور وزرای نفت و علوم، میان علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت و روسای دانشگاههای شهید بهشتی، فردوسی مشهد، خوارزمی، صنعتی شاهرود و شهید چمران اهواز امضا شد.

شعارسال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شانا، تاریخ انتشار 21 اسفند 96، کدخبر: 281852، www.shana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین