پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
رئیس فراکسیون امید بیان داشت: اگر نسل جوان ما بی انگیزه شود نظام اسلامی با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد. دانشگاه آزاد به دلیل برخوردهای صورت گرفته با اساتید، در صورت عدم اصلاح با رکود علمی مواجه می شود.
شعارسال: رئیس فراکسیون امید اظهار داشت: اگر نسل جوان ما بی انگیزه شود نظام اسلامی با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

وی با انتقاد از اخراج برخی از اساتید دانشگاه آزاد و ایجاد محدودیت برای تشکل‌های دانشجویی خطاب به مدیران این دانشگاه گفت: اینگونه برخوردها بالاترین توهین به یک استاد دانشگاه است و دانشگاه آزاد به دلیل برخوردهای صورت گرفته با اساتید و در صورت عدم اصلاح با رکود علمی مواجه می شود.

جوانان عهده‌دار سمت‌های مدیریتی شوند

محمدرضا عارف در دیدار با اعضای اتحادیه تشکل‌های اسلامی - سیاسی دانشگاه آزاد با تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای جوانان بویژه دانشجویان به نقش و تاثیرگذاری جوانان در همه عرصه ها اشاره کرد و گفت: امروز جا به جایی مسئولیت‌ها یک ضرورت انکارناپذیر در دنیا تعریف شده است و هیچ راهی جز این نداریم که جوانان عهده‌دار سمت‌های مدیریتی شوند چون جوانان با ایده‌های نو مطمئنا می‌توانند در نظام مدیریتی کشور تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر ضرورت مسئولیت‌پذیری جوانان خاطرنشان کرد: به نظر من بهترین زمان برای تمرین مسئولیت پذیری، دانشگاه‌ها هستند. البته مدیران نسل اولی باید سعی و خطا را از جوانان بپذیرند و اجازه میدان‌داری به آنها را بدهند.

تصمیمات برای دانشجویان بعضا از سوی افرادی است که هیچ شناختی از دانشگاه ندارند

رئیس فراکسیون امید با انتقاد از برخی تنگ نظری‌ها در برخورد با دانشجویان، گفت: متاسفانه برخی تصمیماتی که برای دانشجویان گرفته می‌شود بعضا از سوی افرادی است که هیچ شناختی از دانشگاه ندارند و اینگونه تصمیمات برای دانشگاه خطرناک است.

اگر نسل جوان ما بی انگیزه شود نظام اسلامی با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد

وی با تاکید بر داشتن سعه صدر مسئولان در برخورد با دانشجویان، گفت: برخوردهای قهری و خشن با دانشجویان که در مقاطعی شاهد آن بودیم و بعضا در مقطع فعلی هم شاهد چنین برخوردهایی هستیم باعث بی انگیزه شدن نسل جوان می‌شود و اگر نسل جوان ما بی انگیزه شود نظام اسلامی با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت کار تشکیلاتی و جمعی از سوی فعالان دانشجویی تاکید کرد و گفت: باعث تاسف است که برای تشکیل اتحادیه‌های دانشجویی شاهد برخوردهای دوگانه از سوی مسئولان هستیم. شایسته نیست که یک تفکر خاص بتواند اتحادیه تشکیل دهد اما فعالان دانشجویی اصلاح‌طلب با موانع بسیار برای تشکیل چنین اتحادیه‌ای رو به رو باشند.

در مقطعی عده‌ای فکر می‌کردند که دانشگاه آزاد را می‌توانند با یک سلیقه خاص اداره کنند

وی با یادآوری فراز و نشیب‌هایی که دانشگاه آزاد از بدو تاسیس آن رو به رو بود و با گرامی‌داشت یاد و خاطره آِیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از بنیانگذاران این دانشگاه گفت: در مقطعی عده‌ای فکر می‌کردند که دانشگاه آزاد را می‌توانند با یک سلیقه خاص اداره کنند که دیدیم این تفکر چه لطماتی به ساحت دانشگاه آزاد وارد کرد اکنون هم مدیریت فعلی دانشگاه باید از تجریه‌های گذشته درس بگیرد و به دنبال حاکم کردن یک سلیقه خاص در دانشگاه نباشند.

عارف بر ضرورت عمل در چارچوب قانون توسط مدیران دانشگاه آزاد تاکید کرد و با انتقاد شدید از اخراج برخی از اساتید این دانشگاه، گفت: متاسفانه با قدرناشناسی با برخی اساتیدی که جایگاه علمی برجسته‌ای دارند برخورد شد که اینگونه برخوردها بالاترین توهین به یک استاد دانشگاه است و دانشگاه آزاد به دلیل برخوردهای صورت گرفته با اساتید و در صورت عدم اصلاح با رکود علمی مواجه می شود.

رئیس فراکسیون امید خطاب به مدیران دانشگاه آزاد گفت: در برخورد با تشکلهای دانشجویی برخوردهای دوگانه را کنار بگذارید و مر قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب را رعایت کنید چون اینگونه برخوردها به صلاح دانشگاه نیست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری مرور نیوز ، تاریخ انتشار: 25اسفند 1396، کدخبر:   ۶۶۵۷۱ ،www.moroornews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
دقیقاااا همین مساله ست که خیلی وقته داره بهش بی توجهی میشه که نه تنها مسائل جوانان بلکه خود جوان هم به طور کلی از برنامه ریزی های کشوری کنار گذاشته شده اند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین