پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به آخرین گستاخی ولیعهد سعوی گفت: این نورسیده خام اندیش که هنوز باد به دِماغ دارد، یا نمی داند جنگ چیست یا تاریخ نخوانده و یا شوربختانه با بزرگی به صحبت ننشسته است.
شعارسال:سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به آخرین گستاخی ولیعهد سعوی گفت: این نورسیده خام اندیش که هنوز باد به دِماغ دارد، یا نمی داند جنگ چیست یا تاریخ نخوانده و یا شوربختانه با بزرگی به صحبت ننشسته است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به آخرین ژاژخایی (بیهوده گویی) و گستاخی ولیعهد جوان و خام اندیش و تجربه نیاموخته سعودی که سخن از جنگ با ایران ظرف 10 تا 15 سال آینده رانده بود، گفت: این نورسیده خام اندیش که هنوز باد به دِماغ دارد، یا نمی داند جنگ چیست یا تاریخ نخوانده است و یا شوربختانه با بزرگی به صحبت ننشسته است. خردمندانه تر آن است عقلای قوم و تجربه آموختگان سعودی به وی بیاموزند چگونه بزرگتر از او که ادعای سروری جهان عرب داشت و خود را سردار قادسیه می خواند و شرق و غرب و عرب پشتیبانش بودند در مقابل اراده مردم دلیر و بزرگ این مرز و بوم به خاک مذلت نشست.

قاسمی از فارسی دانان دربار سعودی خواست این بیت حکیمانه سعدی بزرگ را برای او به دقت ترجمه کنند:

هلاک خویشتن می خواهد آن مور

که خواهد پنجه کردن با عقابی

به گزارش الف، «محمد بن سلمان» ولیعهد پادشاهی سعودی اخیرا در مصاحبه‌ای صراحتا از کشورهای غربی خواست با اعمال تحریم‌های بیشتر فشار بر ایران را افزایش دهند.

وی در مصاحبه‌ با نشریه «وال استریت ژورنال» گفته تحریم «فشارها بر این رژیم را افزایش می‌دهد.»

بن سلمان افزود: «ما باید [در فشار با تحریم] موفق شویم تا از درگیری نظامی جلوگیری کنیم. اگر در آنچه در تلاش برای انجامش هستیم موفق نشویم، احتمالا ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر شاهد جنگ با ایران خواهیم بود.»

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار11فرودین 96،کدخبر: 3970111001، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
هم میداند جنگ چیست هم تاریخ را خوانده! مشکل اینجاست که حرف دیگه ای نداره بزنه چاره دیگه ای براش نمونده!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
0
0
خیلی جالب این موجود را نو رسیده خطاب کردن و البته کاملا درست هم گفتند
ولی عهد عربستان بهتر است بفهمد چه کشوری را دارد تهدید میکند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین