پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
رئیس بنياد نخبگان خراسان شمالي گفت: بنیاد نخبگان در استان، از سال 89 راه اندازی شده که هم اکنون مشکل اصلی این نهاد، وضعیت ضعیف علمی و پژوهشی می باشد.

شعار سال: محمد باقر مقدسی گفت: بنياد نخبگان خراسان شمالي با هدف شناسايي نخبگان و استعدادهاي برتر و استفاده از توانمندي آن ها در اسفند 89 راه اندازي شد که از آن زمان تاکنون 70 نخبه و استعداد برتر در استان شناسايي شده اند. وی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان در زمینه اعتبارات مشکلی ندارد، اذعان داشت: اساسی ترین مشکل بنیاد، وضعیت ضعیف علمی و پژوهشی و هم چنین نو پا بودن دانشگاههای استان و ضعف آموزشهای تکمیلی می باشد.

مقدسی تصريح كرد: نفرات نخست تا سوم المپيادهاي دانش آموزي و دانشجويي و نفرات نخست تا 150 رتبه هاي کنکور سراسري در رشته رياضي، نخست تا 100 تجربي و علوم انساني، نفرات يک تا40 هنر، نفرات نخست تا سوم جشنواره هاي خوارزمي، فارابي، رازي،شیخ بهایی و دانشجويان نمونه کشوري را استعدادهاي برتر مي گويند و میتوانند از حمایتها و اعتبارات پژوهشی بنیاد استفاده کنند.

وی با بيان اينكه از ابتداي تأسيس بنياد نخبگان استان تاکنون 600 پرونده مربوط به دانش آموختگان برتر مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا و 180 پرونده اختراع، بررسي شده است، ادامه داد: در حال حاضر 8 پرونده مربوط به دانش آموختگان و 14 پرونده اختراع تایید شده است و واجد شرايط هستند.

رئیس بنياد نخبگان خراسان شماليخاطرنشان کرد: در سال جاری، اداره کل مسکن و شهرسازی استان، 50 واحد مسکن مهر به جوانان برتر و نخبه استان اختصاص داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت تابناك، تاریخ انتشارسه شنبه 14 مهر1394، کد مطلب: ۱۰۶۷۹۸: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین