پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
دولت سرانجام بعد از ۷ ماه تاخیر در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم، اعلام کرد که توان پرداخت بیش از ۱۳۰۰ تومان در هر کیلوگرم برای خرید گندم کشاورزان را ندارد.

شعارسال: محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: فعلا دولت توانایی پرداخت بیش از ۱۳۰۰ تومان برای گندم را ندارد.

براساس قانون، دولت باید نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را قبل از شروع کشت و در پایان شهریور ماه اعلام کند اما با تاخیری بی سابقه، تا امروز نرخ این محصول استراتژیک مشخص نشده بود. این در حالی است که برداشت و خرید گندم حدود ۱۵ روز است در برخی مناطق کشور آغاز شده و وزارت جهاد کشاورزی در حال خرید محصول از کشاورزان بصورت علی الحساب است.

در حالی که براساس قانون قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید حداقل براساس نرخ تورم افزایش یابد؛ امروز محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر قیمت خرید تضمینی گندم گفت: سال ۹۱ قیمت هر کیلو گندم ۴۰۰ تومان بود که اکنون به ۱۳۰۰ تومان رسیده است که بیش از نرخ تورم سالانه است.

وی تصریح کرد: فعلا دولت توانایی پرداخت بیش از ۱۳۰۰ تومان برای گندم را ندارد.

۱۳۰۰ تومان همان نرخ سال گذشته خرید تضمینی گندم است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21فروردین1397 ، کدخبر: 4267757: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
خب خداروشکر چون قرار بود اینا گندم وارد کنن به خاطر کم ابی از این ور تونستن بازار رو کنترل کنن جای شکر داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین