پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
هیلاری کلینتون در اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 در پاسخ به این سؤال "به دشمنی چه‌کسانی با خود افتخار می‌کنید؟" گفته است: جمهوری‌خواهان و ایرانیان.

شعارسال: به نوشته اسپاتنیک، نامزدهای حزب دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، طی مناظره شب گذشته خود، ایران، چین و تغییرات آب‌و‌هوایی را به‌عنوان مهمترین تهدیدات امنیتی ایالات متحده برشمردند.

در این مناظره که شب گذشته در لاس‌وگاس برگزار شد، هیلاری کلینتون گفت: «همچنان از ناحیه اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تهدید وجود دارد، مواد هسته‌ای که می‌تواند در دستان افراد نادرست بیفتد. من می‌دانم که این تروریست‌ها به‌طور مداوم به‌دنبال آن هستند و این دلیل چرایی این امر است که ما هوشیار ایستاده‌ایم، اما همچنان در سرتاسر جهان برای جلوگیری از این امر (با شرکای خود) متحد هستیم».

هيلاري کلینتون: به دشمنی با ایرانیان افتخار می‌کنم

هیلارى کلینتون در این مناظره در پاسخ به این پرسش "به دشمنی چه‌کسانی با خود افتخار می‌کنید؟" گفت: «جمهورى خواهان و ایرانیان».

وی در ادامه افزود که دولت آمریکا باید از نفوذ نظامی و دیپلماتیک خود برای کشاندن روسیه به پای میز مذاکره درباره سوریه استفاده کند. وی گفت: «سرگرم بررسی در این باره هستم که ما باید از چه اهرمی برای کشاندن روسیه پای میز مذاکره استفاده کنیم. می‌دانم که دولت اوباما نیز به شدت مشغول بحث در این باره است».

کلینتون گفت که هدف از سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه باید «متقاعد کردن روس‌ها برای کنار آمدن با تک تک بازیگران منطقه‌ای برای پیشبرد راه حلی سیاسی باشد».

مارتین اُومالی، فرماندار سابق ایالت مریلند نیز «یک ایران هسته‌ای»، گسترش داعش و تغییرات آب و هوایی را مهمترین تهدیدات کشورش دانست.

لینکلن شافه، فرماندار سابق ایالت رودآیلند نیز عنوان داشت که مهمترین تهدید برای کشورش «مطمئناً آشوب در خاورمیانه است» که «از حمله به عراق آغاز شده است».

سناتور برنی ساندرز، مهمترین رقیب هیلاری کلینتون بین نامزدهای دموکرات رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا نیز در این مناظره، تغییرات آب‌وهوایی را مهمترین چالش برای آینده کشورش دانست.

ساندرز همچنین مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از درگیر شدن در جنگ سوریه پشیمان خواهد شد.

وی گفت: « فکر می‌کنم زمانی که وی در مخمصه بحران روسیه گرفتار شد، مردم روسیه از وی خواهند خواست برای بهبود اوضاع در آنجا با آمریکا همکاری کند».

جیم وِب، سناتور سابق آمریکایی نیز در این مناظره حملات سایبری چین را مهمترین تهدید برای کشورش توصیف کرد.

هيلاري کلینتون: به دشمنی با ایرانیان افتخار می‌کنم

وِب گفت: «بزرگترین چالش راهبردی بلندمدت، روابط ما با چین است. بزرگترین تهدید روزانه، جنگ سایبری علیه کشورمان است».

وی افزود که «بزرگترین تهدید عملیاتی نظامی» برای ایالات متحده «حل و فصل این وضعیت در خاورمیانه است».

*دشمنانی که دموکرات به دشمنی با آن‌ها افتخار می‌کنند

در پایان مناظره، از نامزدهای دموکرات انتخابات سال آتی ریاست جمهوری آمریکا این سئوال پرسیده شده که به دشمنی با چه کسی افتخار می‌کنند. در پاسخ به این سئوال، نامزدهای حاضر فهرستی از موارد قابل پیش‌بینی را مطرح کردند که شامل صنایع ذغال سنگ، انجمن ملی سلاح و تفنگ‌های شکاری، شرکت‌های داروسازی و شرکت‌های بیمه سلامت بود.

اما هیلاری کلینتون در پاسخ خود به دو مورد دیگر اشاره کرد: «ایرانی‌ها و احتمالا جمهوری‌خواهان».

اما جیم وِب که سابقا تفنگدار دریایی آمریکا بوده و در جنگ ویتنام مشارکت داشته است پاسخی فراموشی نشدنی داد: «من می‌توانم به سرباز دشمنی که با پرتاب نارنجک مرا زخمی کرد اشاره کنم، اما وی هم‌اکنون اینجا نیست تا بتوان با او سخن گفت».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري تسنيم، تاریخ انتشارچهارشنبه 22 مهر1394، کد مطلب: 888230 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
يكي نيست بگه اقا شما به ديگران اگر كار نداشته باشين همه جا اروم ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین