پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در مراسم آغاز به کار خط پردازش، پالایش و تولید کود کمپوست شهرداری اراک گفت: 14 درصدزباله‌های تولیدی کشور به کود کمپوست، 7 درصد بازیافت خشک و فقط 5 درصد دفن بهداشتیمی شود.
شعار سال :  هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در حاشیه بهره‌برداری از خط پردازش، پالایش و تولید کمپوست اراک، زباله را یکی از مشکلات مهم اراک عنوان کرد که محیط زیست و سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه روزانه 50 هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود افزود: از این میزان 350 تا 400 تن زباله مربوط به شهر اراک است.

خندان دل اظهار کرد: 14 درصد زباله‌های تولیدی کشور به کود کمپوست، 7 درصد بازیافت خشک و فقط 5 درصد دفن بهداشتی می شود.

وی افزود: درمجموع 26 درصد زباله‌های کشور پردازش شده و 74 درصد به صورت غیربهداشتی دفن می شود.

خندان دل اضافه کرد: پردازش و پالایش درست زباله‌ها نیازمند برنامه ریزی اصولی است تا بتوان این حجم زباله را به صورت بهداشتی دفن کرد تا تهدید کمتری برای محیط زیست و بهداشت جامعه ایجاد شود

این پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال بر اساس طرح جامع مدیریت شهری اراک و مصوبات کارگروه پسماند استان مرکزی اجرا شده است.

ظرفیت تولید کود کمپوست و تفکیک زباله های بازیافتی در هر شیفت کاری حدود 250 تن است که منجر به اشتغال زایی 40 نفر به طور مستقیم شده است.

برای اجرای این طرح، یک هزار و 500 متر سوله سرپوشیده و تست گرم کارخانه پیش بینی شده که با اجرایی شدن آن تمامی زباله های شهر اراک بازیافت می شوند.

بنا بر گفته مسوولان اجرایی این طرح، زباله های خشک بازیافتی غیر مکانیزه در این واحد دوباره به چرخه تولید باز می گردند.

معاون عمرانی وزیر کشور در جریان سفر یکروز خود به اراک، از منطقه سبز چقا نیز بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته شهرداری قرار گرفت

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت تابناک مرکزی ، تاریخ انتشار 11 مهر 1394،کد مطلب ۱۰۵۳۴۷ www.tabnakmarkazi.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین