پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۲۱۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی در علوم انسانی گفت: پژوهشکده‌ها باید گروه، هیئت علمی و استاد داشته باشند که در شرایط کنونی برخی از این موارد وجود ندارد.

شعار سال: حسین علی قبادیرئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی در علوم انسانی در خصوص نقص و ضعف پژوهشگاه ها اظهار کرد :اعتقاد من این است پژوهشگاه‌ها در ایران براساس مطالعه عمیق و صحیح صورت نگرفته است . عمده پژوهش‌ها پس از دوران انقلاب شکل گرفته است. در شرایطی که احساس می‌شد باید فعالیتی خارج از دانشگاه ها وجود داشته باشد پژوهشگاه ها ایجاد شد در صورتی که نمی‌دانستند سنگ بنای آن را چه گونه بگذارند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی در علوم انسانی گفت: پژوهشگاه‌ها باید پژوهشکده داشته باشند و پژوهشکده‌ها باید گروه، هیئت علمی و استاد داشته باشند که در شرایط کنونی برخی از این موارد در پژوهشکده‌ها وجود ندارد و پژوهشگاه‌ها به صورت های دیگر اداره می‌شوند. این موارد مشکلاتی است که با آن‌ها مواجه هستیم که باید مسائل به صورت ریشه‌ای حل شود و پژوهشگاه‌ها را در سطح پژوهشکده‌های بین المللی رسانیم.

وی عنوان کرد: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی در علوم انسانی در صدد این امر است که تغییرات عمیقی ایجاد کند تا پژوهشگاه ها به جایگاه اصلی خود رسند. پژوهشگاه مطالعات فرهنگی در علوم انسانیتنها مشکل ندارد؛بلکه در مواردی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی در علوم انسانی جلوتر است . در این زمینه دسته بندی و شناسایی صورت گرفته و با دیگر روسا ارتباط برقرار شده تا در وزارت علوم هم گسترش یابد .

قبادی اظهار کرد: آئین نامه ارتقایی تغییر یافته از سال گذشته تفاوت چندانی ایجاد نکرده و نمی توان با این شیوه انتظار خروجی دیگر داشت .

وی در پایان با اشاره به سیستم آموزشی در مدارس گفت: دانش آموزان بعد از اتمام دوران تحصیل باید پژوهش محور باشند اما در شرایط کنونی این گونه نیست و تفاوت ایران به عنوان کشور جهان سوم با دیگر کشور ها در این مورد است .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 22 فروردین 97، کد مطلب: 677538: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
وجود پژوهشگاه های علوم انسانی اسلامی میتونه معضلات جامعه رو به حداقل برسونه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین