پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
فرماندار کهگیلویه گفت: مدرسه محل تحصیل مرحوم حسین پناهی شاعر و بازیگر کشور با همکاری خانواده اش خانه فرهنگ می‌ شود.

شعار سال: فرماندار کهگیلویه گفت: این مدرسه قدیمی با همکاری دختر مرحوم حسین پناهی برای گرامیداشت این شاعر و بازیگر پر آوازه استان به خانه فرهنگ تبدیل می‌شود.

پوزش افزود: نیاز است آموزش و پرورش شهرستان در زمینه دریافت مجوز خانه فرهنگ اقدامات لازم را انجام دهد.

مرحوم حسین پناهی در ۶ شهریور ۱۳۳۵در روستای دژکوه از توابع شهر سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.

نخستین مجموعه شعر او با نام من و نازی در ۱۳۷۶ منتشر شد، این مجموعهٔ شعر تاکنون بیش از شانزده بار تجدید چاپ شد و به شش زبان زندهٔ دنیا نیز ترجمه شده است.

این هنرمند در ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ و در سن ۴۹ سالگی بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت و پیکرش را در زادگاهش (شهرسوق) به خاک سپردند.

وی بازیگر و کارگردان بنام سینما و تلویزیون، نویسنده‌ای حاذق و شاعری زبردست بود.

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد"ˈدر مسیر تندباد" در سال ۱۳۶۷، برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد"ˈسایه خیال" در سال ۱۳۶۹ و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد"مهاجران" در سال ۱۳۷۱ بخشی از عناوین و جوایز زنده یاد حسین پناهی در دوران فعالیتش است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 23 فروردین 97، کدمطلب:۶۴۹۸۲۸۷، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین