پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
اگر در آینده معادلات در شمال سوریه تغییر کند و آنکارا به سمت مناطق تحت کنترل سوریه عملیات انجام دهد چه گروه هایی برای پاسخ مناسب وارد عمل خواهند شد؟

شعارسال:اگر در آینده معادلات در شمال سوریه تغییر کند و آنکارا به سمت مناطق تحت کنترل سوریه عملیات انجام دهد چه گروه هایی برای پاسخ مناسب وارد عمل خواهند شد؟

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات ۲۸ اسفندماه سال گذشته موفق شدند شهر عفرین و مناطق حومه را در شمال استان حلب به اشغال در بیاورند و خود را به یک قدمی شهرک های شیعه نشین «نبل و الزهرا» برسانند.

اردوغان به خوبی توجیه شده که مناطق تحت کنترل دولت سوریه در شمال استان حلب خط قرمز برای ادامه پیشروی ها است و اگر به سمت شهرک های نبل و الزهرا حرکت کند با واکنش قاطع از سوی متحدان دمشق مواجه خواهد شد.


نقشه میدانی شمال سوریه

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

اما این سوال در روزهای گذشته در افکار عمومی مطرح شده اگر در آینده معادلات در شمال سوریه تغییر کند و آنکارا به سمت مناطق تحت کنترل سوریه عملیات انجام دهد چه گروه هایی برای پاسخ مناسب وارد عمل خواهند شد؟

ارتش سوریه، رزمندگان جبهه مقاومت، یگان های پشتیبان ایران و روسیه فقط بخشی از نیروهایی به شمار می آیند که به این تجاوز نظامی پاسخ می دهند و وظیفه اصلی بر دوش نیروهای مردمی نبل و الزهرا است که باید وارد عمل شوند.


برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

شاید در مقطع نخست این مسئله مطرح شود که نیروهای مردمی نبل و الزهرا توان کافی برای مقابله با اشغالگران ندارند اما پس از شکست محاصره این دو شهرک در بهمن ماه سال ۹۴ برنامه‌ریزی دقیقی برای تشکیل گروه مقاومت در این محور انجام شده است.

فرماندهان جبهه مقاومت حزب الله و ایران با درک کامل از شرایط میدانی سوریه در دو سال گذشته، هشت گروه نظامی قدرتمند متشکل از نیروهای مردمی شهرک های نبل و الزهرا تشکیل داده اند که می توانند معادلات را به سود خود تغییر دهند.

در ادامه، هشت گروه مقاومت مردمی نبل و الزهرا معرفی خواهند شد؛

۱- جنود المهدی (عج)؛ سربازان مهدی: بهترین و نخبه ترین رزمندگانی به شمار می آیند که توسط فرماندهان حزب الله آموزش دیده اند و تعداد آنان به ۳۰۰ نفر می رسد؛ این گروه در سال ۲۰۱۲ تشکیل شد.


این گروه در عملیات های مهمی از جمله آزادسازی مناطق «شیخ نجار، حندرات، رتیان» شرکت داشتند و در حال حاضر در مناطق «باشکوی، حندرات، نبل، الزهرا، الحاضر» مستقر هستند.

۲- جیش الامام المهدی: این گروه مقاومت حدود ۶۰۰ رزمنده آموزش یافته دارد و پایگاه آنان در منطقه «مصیاف» واقع شده اما در شهرک های نبل و الزهرا هم حضور دارند و مسئولیت حفاظت از مناطق شمالی شهرک های نبل و الزهرا و شهرک «رتیان» را برعهده دارند؛ رزمندگان شرکت در عملیات پاکسازی شهر دیرحافر را در کارنامه خود دارند.

۳- قوات الرضا: تعداد این گروه از رزمندگان جبهه مقاومت به حدود ۸۰۰ نفر می رسد و در شهرک های نبل و الزهرا مستقر هستند؛ این گروه از جوانان دو شهرک نبل، الزهرا و شهر حمص تشکیل شده است.


۴- فوج (هنگ) امام الحجه: این گروه از جبهه مقاومت دی ماه سال ۹۴ تشکیل شد و تعداد آنان به ۶۰۰ نفر می رسد؛ این گروه در عملیات پاکسازی شهرک العیس شرکت داشتند و در مقطع فعلی در شهرک الحاضر مستقر هستند.

۵- هنگ خط شکن ویژه: یکی از زبده ترین گروه جبهه مقاومت در شهرک های نبل و الزهرا هستند و تعداد آنان ۲۰۰ نفر تخمین زده شده است و در تمامی عملیات ها نقش خط شکنی را برعهده داشته اند. این گروه در زمان محاصره شهرک های نبل و الزهرا نقش ویژه ای را در دفع حملات ایفا کردند.


۶- نخسا: این گروه مقاومت هم در دی ماه ۹۴ تشکیل شد و در عملیات شکست محاصره شهرک های نبل و الزهرا شرکت داشتند؛ تعداد این گروه حدود ۶۰۰ نفر است و در مقطع فعلی در شهرک الحاضر مستقر هستند.

۷-هنگ شهدای نبل و الزهرا: نیروهای این گروه جبهه مقاومت در شهرک های نبل و الزهرا مستقر هستند و مسئولیت حفاظت از مناطق جنوبی را بر عهده دارند و تعداد آنان حدود ۱۵۰ نفر است.


۸-کشافه الامام المهدی: این گروه از جبهه مقاومت نقش پشتیبانی را برعهده دارند و تعداد آنان حدود ۸۰۰ نفر است و در دوره های مختلف نظامی شرکت کرده اند؛ این جوانان در بخش فرهنگی هم فعالیت می کنند.

شعارسال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار 25فروردین 96، کد خبر: 846485،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
سوریه به زودی از وجود این تروریست ها آزاد میشود و میماند که گوش مالی حسابی به اشغالگران در شمال سوریه بدهد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
مگر بقیه این خاک برای سوریه نبود که به آن واکنش نشان دهد ؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین