پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
تعداد هشت قلاده سگ موادیاب پس از کسب رتبه اول مبارزه با قاچاق کالا به گمرک ایران اهدا شد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ به‌دنبال انتشار گزارش سازمان جهانی گمرک در خصوص عملکرد گمرک کشورمان در مبارزه با جرایم مختلف از جمله قاچاق کالا و انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و روانگردانهای جدید و مواد شیمیایی تحت کنترل که پیش ساز مواد مخدر هستند، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) تعداد هشت قلاده سگ مواد یاب از یک شرکت معتبر هلندی خریداری و به گمرک ایران اهدا کرد.

در پی انتقال این هشت قلاده سگ مواد یاب و هماهنگی به عمل آمده از طرف دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل و ستاد مبارزه با مواد مخدر شرکت هلندی طرف قرار داد سه تن از اساتید مجرب خود را جهت برگزاری دوره آموزشی شش هفته‌ای برای مربیان سگ های مواد یاب گمرک جمهوری اسلامی اعزام کرده و این دوره آموزشی در حال برگزاری است.

مأموران گمرک ایران در سال 96 موفق به کشف 153 تن انواع مواد مخدر و پیش سازهای سنتی و صنعتی مواد مخدر شدند. رقمی که در مقایسه با سال 95 حدود 600 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال‌های 2016 و 2017 ، گمرک ايران در مبارزه با قاچاق برای دو سال متوالی رتبه اول را در بین گمرکات کشورهای جهان کسب کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 24 فروردین 97، کد مطلب: 6499271: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین