پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۲۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲
درمان بیماری با میوه آیا واقعا امکان دارد؟ بسیار از ما انسان ها میوه ها را می خوریم بدون این که درباره خواص میوه ها اطلاعاتی داشته باشیم. عده ای هم هستند که خواص میوهها را در محدوه زیبایی و شادابی پوست می دانند. اما تا چه حد درباره درمان بیماری با میوه اطلاع داریم؟

شعارسال: با ما همراه باشید تا در این مطلب هفت بیماری را با هفت میوه درمان کنیم!

۱- درمان پوکی استخوان

در بیماری پوکی استخوان، توده های استخوانی کاهش پیدا کرده و در نتیجه استحکام استخوان ها کم می شود. بهترین میوه ای که برای جلوگیری از این عارضه می توان استفاده کرد، انگور است.

انگور غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که در نتیجه برای رشد و سلامت استخوان ها بسیار لازم و ضروری می باشد. در فصولی از سال که نمی توان انگور را مصرف کرد، کشمش جایگزین بسیار مناسبی است.

۲- درمان خستگی های مداوم

خستگی و کسالت های مداوم و مفرط می تواند منشا روحی و جسمی داشته باشد که در هر صورت با مصرف میوه قابل درمان و کنترل است.

آلو قرمز میوه بسیار مفیدی است که در این زمینه به کمک ما می آید. جالب است بدانید که رنگدانه ی قرمزی که در این آلوها وجود دارد آنتوسیانین نامیده می‌شود که با رادیکال ‌های آزاد مخرب مبارزه می کند و به این ترتیب با کسالت و خستگی مبارزه کرده و موجب نشاط و سرزندگی می شود.

۳- درمان نقرس

نقرس بیماری مزمنی است که سبب می شود تا مفاصل پا متورم و دردناک شوند. برای درمان این بیماری می توان از گیلاس سیاه کمک گرفت. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین، کلسیم، پتاسیم، فسفر و … می باشد.

۴- درمان فشار خون بالا

بیمارانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند از نظر تغذیه محدودیت دارند. اما این بیماران عزیز می توانند با مصرف زردآلو قیسی این بیماری را به راحتی کنترل کنند.به دلیل وجود پتاسیم در این میوه، افراد دارای فشار خون بالا به راحتی می توانند با مصرف کردن آن فشار خون خود را کنترل کرده و آن را در حد تعادل نگه دارند.

۵- درمان عفونت مثانه

برای درمان عفونت مثانه میوه زغال اخته چه به صورت تازه و چه خشک شده بسیار مناسب است. این میوه خاصیت قلیایی دارد و مانع از چسبندگی باکتری ها و میکروب ها به اجزای دستگاه ادرار می شود. ابو علی سینا پزشک نامدار ایرانی از آب زغال اخته جهت شست و شوی زخم استفاده می کردند.

۶- درمان یبوست

بهترین میوه برای برطرف کردن یبوست انبه می باشد. برای این منظور هر روز صبح به صورت ناشتا نصف انبه میل شود.

۷- درمان کم خونی

همه ما می دانیم که انجیر بهترین میوه ای است که می توان با ان کم خونی را برطرف کرد. از بین انواع انجیری که خداوند آفریده است، انجیر سیاه بهترین داروی یبوست است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت میوه نو، تاریخ انتشار: 3اسفند1395 ، کدخبر: -: www.mivehno.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
البته باید به اینم توجه داشت که هر نوع خوردنی منظورش نیست اصولی و به موقع باید خورده بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
چه قدر خوب که میشه این بیماری ها رو با خوراکی درمان کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین