پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی دام مازاد بر مراتع استان را یکی از مهمترین عوامل افزایش فرسایش خاک دانست.
شعار سال:  معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی دام مازاد بر مراتع استان را یکی از مهمترین عوامل افزایش فرسایش خاک دانست.

حجت جباری با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر شاهد افزایش فرسایش خاک در استان هستیم عنوان کرد: وجود دام مازاد بیش از سه الی چهار برابر ظرفیت مراتع موجب سست شدن خاک، از بین رفتن پوشش گیاهی و ارزش حفاظتی کیفیت خاک شده و زمینه ساز فرسایش بادی و آبی خاک می شود.

وی با اشاره به گل آلود شدن رودخانه های استان به دلیل فرسایش خاک به خصوص در بخش شمال استان عنوان کرد: در سالهای اخیر در رودخانه های شمال استان به ویژه قطور و آغچ چای شاهد گل آلود بودن که در اثر فرسایش بالای خاک در این منطقه است هستم که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی میزان فرسایش خاک در کشور را ۱۶ هزارتن در هکتار عنوان کرد و اضافه کرد: آمارهای استانی نیز با آمارهای کشور برابر است که نشان دهنده بالا بودن میزان فرسایش خاک در کشور نسبت به میانگین دنیا است.

جباری در ادامه رسوب خاک در بستر رودخانه و بهم خوردن اکوسیستم رودخانه ها، از بین رفتن ارزش حفاظتی خاک، پایین آمدن راندمان تولید را از مهمترین تاثیرات مخرب فرسایش خاک در استان اعلام کرد.

وی تغییر کاربری اراضی مرتعی به کشاورزی در استان را از دیگر دلایل بالا بودن میزان فرسایش خاک دانست و گفت: متاسفانه این امر در بخش ارتفاعات استان زیاد به چشم می خورد و نوع شخم زدن در جهت شیب به همراه بارندگی میزان فرسایش خاک را تسریع می بخشد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اجرای طرح های زیرساختی بدون توجه به ضوابط زیست محیطی را از دیگر عوامل تشدید فرسایش خاک در استان عنوان و اضافه کرد: حضور مردم در مراتع همزمان با فصل بهار و برداشت بی رویه گیاهان کوهی نیز در فصل بهار موجب آسیب جدی به مراتع و نیز فرسایش خاک می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4280705 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
همین کم مونده بود تو محیط زیست ما که همین خاک هم بخواد از دست بره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
باید برای این دام ها علوفه کشت کنیم در مراتع
به صورت کاملابرنامه ریزی شده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
باید یه تناسبی بین دام ها و مراتع برقرار کنن و توسط یه ستادی کنترل بشه این جریان
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین