پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۴۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت:اگر قرار بود، آقای ناطق مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی را بپذیرد، همان چهار سال و نیم پیش می پذیرفت. در آن مقاطع آقای ناطق می توانست موثر تر ظاهر شود اما در حال حاضر که دولت موظف است به عملکردهای خودش پاسخ دهد و مسیرهایی طی شد، بعید به نظر می آید که این توان وجود داشته باشد یا شرایطش مطلوب باشد.
شعارسال: محمد عطریانفر درباره خبر دعوت دوباره روحانی از ناطق نوری برای پیوستن به دولت گفت: آقای ناطق نوری شخصیتی برجسته، معتدل و عاقل است، بر همین اساس شاخص ترین شخصیت اصولگرا نزد اصلاح طلبان محسوب می شود. او تجربه موفق دو دوره ریاست مجلس را در کارنامه دارد و ریاست دفتر ویژه بازرسی رهبری را نیز عهده دار بود.

وی با اشاره به دغدغه های ملی ناطق نوری برای پیگیری مسائل کشورداری به ویژه موضوع رسیدگی به مشکلات مردم افزود: آقای ناطق تکیه گاه و مورد مشورت بسیاری از شخصیت های ملی ماست و با نگاه کاملا دلسوزانه برای اداره کشور، پاسخ های روشنگرانه می دهد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران یادآور شد: آقای روحانی سال 92 در بدو مسئولیت ریاست جمهوری درخواست داشت که آقای ناطق حسب آن تجربیات بسیار ارزشمند، تکیه گاهی برای بسیاری از نیروهای ملی باشد و مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را بپذیرد اما جناب آقای ناطق این پیشنهاد را نپذیرفت.

وی با اشاره به علت عدم پذیرش پیشنهاد دبیری شورای عالی امنیت ملی توسط ناطق نوری ادامه داد: آقای احمدی نژاد سال 88 ظلمی در حق آقای ناطق نوری و خانواده اش انجام داد اما با وجود آنکه بعدا مشخص شد، افاضات آقای احمدی نژاد، بی ربط و خلاف بیّن بود، هیچ کس حق مسلم آقای ناطق را به او برنگرداند و او از او دلجوی و عذرخواهی نکرد. در واقع اصولگرایان خیلی راحت از کنار قضیه گذشتند و این ناراحتی با آقای ناطق نوری باقی ماند.

عضو شورای سیاستگذاری روزنامه سازندگی اظهار کرد: البته به آقای ناطق نوری حق می دهم که اگر قرار باشد یک شخصیتی مثل او منکوک شود و مورد بی توجهی قرار بگیرد چرا باید مسئولیت های سنگین و سختی را بپذیرد که لازم است از خودش هزینه کند. بخصوص که شخصیت هایی در سطح آقای ناطق صرفا خودشان نیستند.

وی افزود: وقتی به کسی مثل آقای ناطق توهین می شود در واقع حیثیت کشوری رفته است که او در مقاطعی مأموریت ها و مسئولیت های مهمی در آن داشت. در واقع فکر می کنم عدم پذیرش مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی توسط آقای ناطق در ابتدای دولت یازدهم ناشی از آن شرایطی بود که بر او در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تحمیل شد و بعد از آن نیز کسی حق دلجویی را درباره آقای ناطق ادا نکرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: حالا چهار سال و نیم گذشت و در اوضاع کنونی که مشکلاتی حادی در کشور وجود دارد و همه باید دست به دست هم برای انجام اقدامی ملی دهند، نشست چندجانبه بین آقایان روحانی، ناطق، سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی و جهانگیری برگزار شد. مطلبی که روزنامه سازندگی منتشر کرد معطوف به آن جلسه است که البته شاید در آینده آقای لاریجانی به این جمع اضافه شود.

وی ادامه داد: از جمله نکاتی که در آن جلسه بحث شد، این بود که آقای روحانی توقع داشت آقای ناطق برای گفتگو با شخصیت های موثر نظام و در رأس همه حضرت آیت الله خامنه ای تلاش کند. آقای ناطق به آقای روحانی می گوید «من دسترسی به رهبر انقلاب ندارم، ضمن آنکه دیگر رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبری نیستم، شما خودت رئیس جمهور هستی و پیش ایشان برو و حرفت را بزن». آقای روحانی نیز متقابلا به آقای ناطق نوری می گوید «من در ابتدای دولت یازدهم از شما خواستم که دبیر شورای عالی امنیت ملی شوید و ارتباطات مستقیم با رهبری برقرار کنید. حتی من 20 اسم برای تصدی مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم که در رأس این فهرست نام شما قرار داشت. رهبر معظم انقلاب استقبال کردند و فرمودند همین نفر اول یعنی آقای ناطق باشد، وقتی رهبر معظم انقلاب اینقدر عنایت داشتند و موقعیت شما نزد ایشان محبوب و جاافتاده است چرا خودتان را از حضور در این مسئولیت محروم می کنید». پس خبر دعوت دوباره از آقای ناطق برای پیوستن به دولت به همین صحبت بر می گردد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره نگاه آقای ناطق به دعوت آقای روحانی برای قبول مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: من فکر نمی کنم که چنین شود چون اگر قرار بر این بود، همان چهار سال و نیم پیش اتفاق می افتاد. در آن مقاطع آقای ناطق می توانست موثر تر ظاهر شود اما در حال حاضر که دولت موظف است به عملکردهای خودش پاسخ دهد و مسیرهایی طی شد، بعید به نظر می آید که این توان وجود داشته باشد یا شرایطش مطلوب باشد. من چنین باوری ندارم و اتفاق هم نمی افتد. این صرفا دیالوگ و مکالمه دو طرفه ای بین آقای روحانی و آقای ناطق بود تا این پیام را منتقل کند که «حضرت آقای ناطق شما که شخصیتی ملی و دلسوز مردم هستید، جریانات اصولگرایی شما را به رسمیت می شناسند و اصلاح طلبان نسبت به شما تعلق خاطر دارند و حریم قائلند، نقش تان را پررنگ تر کنید و این نقش فراتر از اداره مدرسه حوزه علمیه در لواسان باشد».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه تحلیلی خبری نامه نیوز ، تاریخ انتشار: 8 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 479890 ، www.namehnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
گفت و گو ها در صورتی که وجود نداشته باشند نمیشود گفت در کشور فضای دوستانه ای وجود دارد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
روحانی از همه توقع داشت الا از خودش از وعده های محقق نشدش کاملا هویداست
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
ناطق از شخصیت هایی است که کاربرد و کارایی خود را در نظام از دست داده است و نمیشود روی آن حسابی باز کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
مشکل ما همینه که نمیتونیم جدا از بحث های سیاسی برای مردم و کشور تلاش کنیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
اگر این همه تلاش برای مسایل انحرافی رو برای رفع مشکلات مردم انجم می دادن امروز شاهد این همه فقر و ...نبودیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
اقای روحانی بدون در نظر گرفتن ظرفیت های دولت خودش شروع به دادن وعده کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین