پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۰۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا خلاء قانونی خاصی نداریم و تا به حال هم از مجلس چیزی نخواسته‌اند که معطل قانونگذاری مانده باشند.
شعارسال: اللهیار ملکشاهی با اشاره به ابعاد حقوقی و قضایی موضوع حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در زمینه تحقق یا عدم تحقق حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی بسیار مؤثر است، نحوه مقابله ما با کالای قاچاق است.

وی افزود: اگر برخورد ما با پدیده قاچاق کالا یک برخورد دقیق و جدی باشد و مانع از ورود کالای قاچاق به کشور شود، با توجه به ۲۰ میلیارد دلار حجم فعلی قاچاق، قطعاً جلوگیری از این پدیده باعث رونق تولید ملی و کارخانه‌ها و کارگاه‌های ما خواهد شد؛ این هم وظیفه مسئولین قضایی و انتظامی است و هم وظیفه ماست که اگر ضعفی در قانون است، آن را برطرف کنیم. هرچند به نظر من برای این مسئله به اندازه کافی قانون داریم و کمبودی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره میزان موفق عمل کردن دستگاه قضایی به ویژه سازمان تعزیرات حکومتی در زمینه مقابله با کالای قاچاق تصریح کرد: با در نظر گرفتن مجموع فعالیت‌ها در نیروی انتظامی، شعب تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، می‌توانیم بگوییم که عملکرد آنها ناموفق بوده است؛ اگر این عملکرد موفق بود، نباید کالای قاچاق به این میزان در کشور مشاهده می‌شد.

ملکشاهی مجدداً تأکید کرد: در این زمینه خلاء قانونی خاصی نداریم و تابحال هم از مجلس به عنوان قانونگذار چیزی نخواسته‌اند که معطل قانونگذاری مانده باشند، اما در صورتی که نیاز قانونی هم داشته باشند، آماده‌ایم تا خارج از نوبت به لوایح درخواستی دولت رسیدگی کنیم.

وی درباره فوری‌ترین اقدامی که دستگاه قضایی در سال جدید در زمینه حمایت از تولید ملی باید انجام دهد، گفت: اگر دستگاه قضایی برای مقابله با کالای قاچاق، کمبودی به ویژه در حوزه قوانین احساس می‌کند، بدون فوت وقت این موضوع را به مجلس اطلاع دهد تا فرصت از دست نرود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 4283718 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
خلا های قانونی در ایران واقعا زیادن و باید یک کمیته بررسی برای ان ها گذاشت
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
چرا باید قاچاقچی ها بتونن به این راحتی جنس هاشونو وارد کشور کنن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
بهترین راه مبارزه با مواد مخدر مقابله با افسردگی و بیکاری جوانان امروزه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین