پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، خواستار استقرار ناظران بین المللی در گذرگاه های مرزی ترکیه و سوریه برای جلوگیری از قاچاق تسلیحات به سوریه و نفوذ تروریست ها و افراط گرایان از طریق ترکیه به این کشور شد.

شعار سال: زاخارووا در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه مقامهای ترکیه بطور مرتب ادعا می کنند که اتهامات به این کشور مبنی بر قاچاق تسلیحات و نفوذ تروریست ها و افراط گرایان از ترکیه به سوریه بی اساس است، به آنکارا پیشنهاد می کنیم به عنوان اقدامی برای حسن نیت ناظران بین المللی را برای استقرار در گذرگاه های مرزی خود با سوری و کنترل محموله ها دعوت کند و از این طریق تمام اتهامات، نگرانی ها و ادعاها را برطرف کند

وی افزود: چه چیزی آسانتر از این اقدام خواهد بود. می خواهیم پاسخ طرف ترک را به این پیشنهاد بدانیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: مقامهای ترکیه بارها اظهارات مقامهای روسیه و کشورهای دیگر در مورد اوضاع ناآرام و نگران کننده مرز ترکیه و سوریه را بی اساس خوانده ادعا می کنند که هیچ گونه شواهدی در این مورد وجود ندارد.

وی با اشاره به استقرار دفتر نظارت سازمان ملل در شهر مرزی «غازی انتپ» ترکیه افزود: کارکنان دفتر سازمان ملل در این منطقه بر طبق قطعنامه 2165 سازمان ملل اختیارات کافی دارند تمام محموله های کمک های انسانی سازمان ملل و نیز کمک هایی را که از طرف ترکیه به سوریه ارسال می شود، بازرسی کنند.

زاخارووا ادامه داد: 18 گذرگاه مرزی رسمی و نیز گذرگاه های غیررسمی در مرز ترکیه و سوریه وجود دارد که بسیاری از آنها برای ارسال کمک های انسانی خارج از چارچوب تعیین شده از طرف سازمان ملل به سوریه استفاده می شود. هیچ گونه نظارت خارجی و بین المللی بر این محموله ها وجود ندارد و هیچکس جز ماموران ترک قادر به کنترل و بازرسی کامیون های حامل این محموله ها نیست.

وی گفت: غیر از محموله های کمک های انسانی در مرز سوریه و ترکیه، کامیون های حامل محموله های تجاری و نیز انواع تسلیحات در تردد هستند و قاچاقچیان نیز از سالها پیش به قاچاق کالاها در این مناطق می پردازند.

زاخارووا اضافه کرد: روسیه بارها ترکیه را به قاچاق تسلیحات به سوریه و چشم پوشی به نفوذ گروه های تروریستی و افراط گرای ضدسوری متهم کرده و خواستار توجه جامعه جهانی به این مساله شده است.

سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بتازگی ترکیه را به قاچاق سلاح به سوریه و تحویل محموله های تسلیحات به تروریست ها متهم کرد و از این کشور خواستار تغییر رویکرد خود در مورد روسیه شد.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، لاوروف روز 12 اسفند ماه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: ترکیه بطور مستقیم از گروه های تروریستی درسوریه حمایت می کند و اقدامات این کشور، طرح صلح سوریه را به خطر انداخته است.

وزیر امور خارجه روسیه در این رابطه از جامعه جهانی خواستار جلوگیری از قاچاق سلاح از ترکیه به سوریه شد که مورد استفاده گروه های تروریستی می شود.

وی در ادامه اتهامات خود علیه ترکیه افزود: 'در شرایط کنونی هدف اصلی جلوگیری از تغذیه تسلیحاتی گروه های تروریستی در سوریه ازخارج است. برای این منظور باید مرز سوریه و ترکیه را که ازطریق ان محموله های سلاح قاچاق به تروریست ها وافراط گرایان ارسال می شود، مسدود کرد.

' ترکیه بخشی از این تسلیحات را تحت پوشش کاروان های کمک های انسانی به سوریه ارسال می کند. خبرنگارانی که دراین مورد افشاگری می کنند ازطرف انکارا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و زندانی می شوند'.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري تحلیلی خبر آنلاین، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394، کد مطلب:-:www. khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین