پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
وزیر انرژی روسیه که در تهران به سر می‌برد، گفت: طرح فریز نفتی به نتیجه می‌رسد در این صورت تولید نفت از سوی کشورها نباید افزایش یابد که احتمالا قیمت را به بشکه‌ای 50 دلار خواهد رساند

شعار سال: به نقل از تاس، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه که با هیأت اقتصادی به ایران به سفر کرده است،‌گفت:کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به تفاهم‌نامه مشترکی درباره طرح فریز نفتی خواهند رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه تولید سقف نفت در سطح ژانویه نگه داشته می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود طرح فریز نفتی در اجلاس20 مارس (اولین روز سال نو) با حضور کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برگزار شود، مطرح خواهد شد.

نواک گفت: به نظر من بازار اکنون برای تثبیت قیمت بسیار متوازن است، عدم توازن عرضه در بازار باعث به هم ریختگی قیمت می‌شود و اگر تصمیم به تثبیت عرضه نفت گرفته نشود اوضاع بدتر خواهد شد.

وزیر انرژی روسیه گفت: کشورهای تولیدکننده نفت ممکن است توافق تثبیت تولید را امضا کنند و اگر چنین نشود آشفتگی در بازار ایجاد خواهد شد.

وی گفت: معتقدم در نشست 20 مارس توافق یا تفاهم‌نامه‌ای امضا شود یا حداقل بیانیه مشترکی اعلام گردد.

بر اساس این گزارش در 16 فوریه وزرای کشورهای عربستان، قطر، ونزوئلا به عنوان عضو اوپک و روسیه به عنوان غیرعضو در دوحه قطر گرد هم آمدند و طرح فریز نفتی را مطرح و توافق‌های اولیه در این باره صورت گرفت.

بر اساس این طرح کشورهای تولیدکننده نفت باید عرضه نفت اولیه خود را در سطح ژانویه نگه دارد. ایران گفته است بعد از اینکه تولید نفت به 4 میلیون بشکه در روز رسید از این طرح حمایت خواهد کرد.

پیش از این کارشناسان اعلام کرده بودند در صورت انجام طرح«فریز نفتی» قیمت نفت به بشکه‌ای 50 دلار افزایش می‌یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات، بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394، کد مطلب: 13941225000381 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین