پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
معاون فرهنگی و آموزش تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری نشست مشترک علمای شیعه و سنی شهرهای شمال استان در شهرستان خوی خبر داد.
شعار سال: معاون فرهنگی و آموزش تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری نشست مشترک علمای شیعه و سنی شهرهای شمال استان در شهرستان خوی خبر داد.

حجت الاسلام رامین خورنژاد حسینی با بیان اینکه این نشست مشترک با هدف ایجاد تعامل و ارتباط فکری بین علمای پیرو مذاهب اسلامی، رفع ذهنیت منفی و نگرش های فرقه گرایانه در خوی برگزار می شود افزود: فراهم کردن زمینه مشارکت علما و روحانیون شیعه و سنی در توسعه تقریب از مهمترین محورهای این نشست خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این نشست ۴۰۰ روحانی و علمای شیعه و سنی شهرهای شمال استان حضور دارند ادامه داد: برخورد و موضع گیری صریح علما در خصوص جریان های تفکیری و سلفی در جهان اسلام به همراه فراهم کردن بستر مناسب برای طرح و تبیین و رفع موارد اختلافی در حوزه معارف دینی از مهمترین موضوعاتی است که در این نشست مورد بحث وبررسی قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و آموزش تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این نشست اواخر اردیبهشت ماه سالجاری در خوی برگزار می شود خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی مسئله همدلی و وحدت بین شیعه و سنی مثال زدنی است و مردم این استان در صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که علما ادامه دهنده راه انبیای الهی هستند گفت: به گفته معصومین (ع) در روز قیامت مرکب قلم علما از خون شهدا افضل است چرا که عالمان دینی تربیت دهندگان شهدا هستند و این مهم را در مکتب امام خمینی ره دیدیم.

معاون فرهنگی و آموزش تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه علما به عنوان وارثان انبیا هدایت جامعه را بر عهده دارند، افزود: خداباوری، خداخواهی و مردم باوری از ویژگی های بارز علمای دین است که قطعا توجه علما به مردم در پرتو توجه به خداوند متعال است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه اگر علمای اسلام به این باور برسند که تلاش برای ایجاد وحدت عین عبادت و پرهیزگاری است، آن وقت برای ایجاد وحدت شجاعانه تلاش خواهند کرد گفت: همه علما باید شجاعانه برای مبارزه با جریان های تکفیری و افراطی وارد کار شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4288801 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین