پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
محسن بيگلري نماينده سقز و بانه در مجلس در مورد مشكل ایجاد شده برای بازاري‌های شهرهاي مرزي بعد از مصوبه دولت گفت: مصوبه دولت ناپخته و غير كارشناسي بود كه در اين مصوبه نه منافع مرزنشين‌ها ديده شده بود و نه منافع مغازه داران، كولبران و كاسبان كه باعث دردسر همه مردم مرزنشين شد .
شعارسال: محسن بيگلري نماينده سقز و بانه در مجلس در مورد مشكل ایجاد شده برای بازاري‌های شهرهاي مرزي بعد از مصوبه دولت گفت: مصوبه دولت ناپخته و غير كارشناسي بود كه در اين مصوبه نه منافع مرزنشين‌ها ديده شده بود و نه منافع مغازه داران، كولبران و كاسبان كه باعث دردسر همه مردم مرزنشين شد .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ادامه داد: دولت بدون اينكه بازارچه جايگزيني را در نظر بگيرد اقدام به تعطيلي بازارچه مرزي کرد و بازارچه‌اي را كه در نظر گرفتند فاقد زيرساخت است و تعرفه هاي گمركي كه در نظر گرفتند بسيار بالا است. اين اقدام غير كارشناسي به جز آسيب رساندن بِه اقتصاد و معيشت مردم نتيجه ديگري نداشت .

بيگلري با اشاره به سفر قائم مقام وزیر صنعت ‌ و‌معاون وزیر کشور به کردستان گفت:آقایان با خود کسبه و کولبران جلسات و‌دیدارهای داشتند که در این جلسات کسبه و کولبران دغدغه ها و مشکلاتشان را گفتند و قرار شد این پیشنهادات را در هیات دولت مطرح کنند .

این نماینده مجلس ادامه داد: گویا بسته ای در دولت در این زمینه آماده شده است و آنچه که با ما خبر دادند این است که در این بسته منافع مرز نشینان کولبران و بازارچه های مرزی دیده شده است که ما انتظارمان این است این بسته به گونه‌ای باشد که منافع همه کسبه و بازاریان دیده شود و اگر قرار است تخفیفات گمرکی داده شود این تخفیفات چشمگیر باشد .

نماینده سقز و بانه خاطر نشان کرد: درصد اختلاف قیمت اجناس در بازارچه های مرزی باعث جذب مردم از سراسر کشور به این مناطق می شد و اگر کاهش قیمتی احساس نشود استقبالی از بازارچه های مرزی نمی شود و قطعا بعد از مدتی بیکاری و مشکلات معیشتی در این مناطق تبدیل به یک بحران می شود.

وی بیان کرد: وقتی شغلی در این مناطق نباشد این شهرها و مناطق مرزی خالی از سکنه می شود و مردم این مناطق به سایر شهرها ‌ و استان ها مهاجرت می کنند که قطعا خود این موضوع به بحث های حاشیه نشینی و سایر مشکلات اقتصادی در کشور دامن می زند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 607878 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
یعنی واقعا اون روز میرسه که مرزنشین های ما هم به رفاه نسبی برسن؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین