پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر و اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان کردستان در قالب نشست هم‌اندیشی با استاندار، نظرات خود را در حوزه نقش نخبگان در توسعه استان مطرح کردند و استاندار در این نشست تاکید کرد: تفرق بین دانشگاه و صنعت ضعف بزرگی است، برای آشتی دادن صنعت و دانشگاه نیازمند همکاری هر چه بیشتر نخبگان هستیم.
شعار سال: جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر و اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان کردستان در قالب نشست هم‌اندیشی با استاندار، نظرات خود را در حوزه نقش نخبگان در توسعه استان مطرح کردند و استاندار در این نشست تاکید کرد: تفرق بین دانشگاه و صنعت ضعف بزرگی است، برای آشتی دادن صنعت و دانشگاه نیازمند همکاری هر چه بیشتر نخبگان هستیم.

 منطقه کردستان شامگاه دوشنبه (17 اردیبهشت)، جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر و اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان کردستان در قالب نشست هم‌اندیشی با استاندار، نظرات خود را در حوزه نقش نخبگان در توسعه استان مطرح کردند.

بهمن مرادنیا - استاندار کردستان- در این نشست اظهار کرد: دانشگاه کردستان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علمی است که در پیشرفت و توسعه استان دخالت مستقیم دارد، لذا پرداختن به مشکلات آن نیازمند توجه ویژه است.

وی با تأکید بر لزوم حضور نخبگان در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: به تناسب کارگروه‌های استان از ظرفیت‌های نخبگان استان استفاده خواهد شد تا این امر باب مثبتی در راستای حضور آنان در توسعه هرچه بیشتر استان شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه نخبگان نباید در این کارگروه های صرفاً حضور فیزیکی داشته باشند، افزود: مدیران نیز برای تقویت این حضور، تلاش کنند تا امکانات و کاستی‌ها به سرعت جبران شود.

مرادنیا با بیان اینکه پتانسیل نیروی انسانی موجود در استان یک ظرفیت خوب است که نباید از آن غفلت کرد، خاطرنشان کرد: نباید در برخورد با مشکلات تعصبی برخورد کرد، بلکه باید نگاهمان به مسائل و مشکلات نگاهی تحول آفرین با استفاده از ظرفیت و توانایی افراد باشد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تفرق بین دانشگاه و صنعت ضعف بزرگی است، گفت: برای آشتی دادن صنعت و دانشگاه نیازمند همکاری هر چه بیشتر نخبگان هستیم.

در این نشست که جمعی از اساتید برتر و نخبگان دانشگاهی حضور داشتند به برخی مشکلات نخبگان استان اشاره شد.

از جمله مباحث و پیشنهاداتی که در این دیدار از جانب نخبگان مطرح شد شامل: تزریق نیروی تازه نفس به بدنه مدیریتی با توجه به ظرفیت های علمی، شایسته سالاری جایگزین بایسته سالاری شود، استفاده از پتانسیل نخبگان در اتاق های فکر، حمایت مالی از نخبگان، برداشتن موانع و بروکراسی اداری در برخورد با نخبگان، ارتقاء شأن نخبگان، اعطای تسهیلات مالی با شرایط ویژه به نخبگان، بستر سازی اشتغال پایدار استعدادهای برتر، اعطای وام های کم بهره به طرح های نوآورانه و پولساز، بسترسازی صادرات تولیدات استانی، تسریع در روند مالیاتی در خصوص پروژه های تحقیقاتی، تخصص بودجه های پژوهشی ادارات به پژوهشگران استان و هم‌چنین تقویت زیرساخت های آموزشی در راستای بسترسازی کارآفرینی های دانش محور، توجه ویژه به دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر در استان، تدوین بخشنامه در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه، احداث و تجهیز آزمایشگاه های تخصصی در استان، اخذ شعبه در مرکز اسناد و مدارک کتابخانه ملی، توجه به کشاورزی کارآفرین و ... بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021809472 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
درسته که به دست نخبگان رفع میشه اما ریل گذ اری برای رفع این مشکل توسط مدیران باید انجام بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین