پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شهید باهنر کرمان، وجود معضلاتی نظیر اعتیاد و افسردگی در بین دانشجویان را ناشی از کمبود مراکز تفریحی دانست و گفت ...

شعار سالمحمد رحمتی، مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شهید باهنر کرمان علت وجود معضلاتی نظیر اعتیاد و افسردگی در بین دانشجویان را ناشی از کمبود مراکز تفریحی دانست و گفت: مشکلات خوابگاهی اعتبار کم بودجه، تراکم و تعداد زیاد دانشجویان، وجود اتاق‌های ۵ تا ۶ نفر فرصت را برای استراحت دانشجویان کمتر می‌کند.

رحمتی با اشاره به وجود زلزله سال گذشته در استان کرمان و آسیب دیدن خوابگاه‌های دانشجویی به دلیل فرسودگی، گفت: این اتاق‌های دانشجویی با آسیب خوابگاه منجر به استقرار بیشتر دانشجویان در خوابگاه شد در نتیجه یکی از دلایل شلوغی خوابگاه شد و در این شرایط امکان گفتگو مشاورین در این اتاق‌ها با دانشجویان سخت‌تر شد.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شهید باهنر کرمان، با اشاره به وجود امکانات کم تفریحی برای دانشجویان گفت: امکانات ورزشی که در خوایگاه‌ها وجود دارد، برای دانشجویان کافی نیست و شاید تنها ۵ درصد دانشجویان از این فضا‌ها استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه این دانشجویان در دوران اوج جوانی هستند فقدان مشکلات تفریحی جلوی پویایی و تحرک آن‌ها را می‌گیرد.

وی با اشاره به بروز مشکلات افسردگی در بین دانشجویان خوابگاهی گفت: افسردگی در بین همه جمعیت ها در جوامع وجود دارد؛ اما در بین جمعیت دانشجویی به دلیل نگرانی و نداشتن امید به آینده شغلی و فقر فعالیت‌های جمعی دانشجویان با آن مواجه هستند.

رحمتی در رابطه با اقدامات مسئولان برای جلوگیری از افسردگی در بین دانشجویان گفت: وزارت علوم از طرف دفتر سلامت در برنامه‌ای کمپین مقابله با افسردگی برای دانشجویان خوابگاهی تشکیل داد که عنوان آن به نام کمپین گفتگوی سلامت تغییر نام یافت، برگزاری کارگاه‌های برای تقویت و کسب مهارت در بین دانشجویان برای مقابله با چالش‌ها و معضلات از جمله برنامه‌هایی بود که بین گفتگوی دو طرفه بین مشاورین و دانشجویان در دانشگاه انجام شد.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص سایر برنامه‌های مشاوره‌ای نیز گفت: راهکارهای برای مقابله با پیشگیری افسردگی بویژه در بین دانشجویان دختر که با آن مواجه هستند، انجام شد، در کنار آن کارگاه‌های برای تقویت مهارت زندگی و مقابله با چالش‌ها برشورهایی از سوی دفتر سلامت در خوابگاه های دانشجویی توزیع شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۸۳۹۸۴، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین