پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم اعدام 8 تروریست داعشی صادر شده است اما هنوز قطعی نشده است‌.

شعارسال: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: حکم اعدام 8 تروریست داعشی صادر شده است اما هنوز قطعی نشده است‌، در واقع حکم دادگاه بدوی صادر شده اما ممکن است این افراد اعتراض کنند، بنابراین بدلیل اینکه حکم قطعی نشده از بیان جزییات معذورم.

وی درباره آخرین وضعیت حمید بقایی گفت: وی در حال تحمل کیفر در زندان است و هر وقت نیازی به اقدامات درمانی داشته باشد انجام می‌شود. اگر هر مقداری که نیاز است نه تنها وی بلکه هر زندانی اگر در داخل زندان باید انجام شود در داخل و اگر باید در خارج از زندان و به بیمارستان برود انجام می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: از آخرین وضعیت وی اطلاعی ندارم ولی اگر چنانچه نیاز به اقداماتی مثل پزشک داشته باشد انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری دادگاه متهمان حادثه خیابان پاسداران گفت: هنوز تعیین وقت نشده اما تعداد متهمان زیاد است.

محسنی اژه‌ای در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه وزیر اطلاعات و نمایندگانشان عنوان کرده‌اند که ادعای جاسوسی دری اصفهانی کذب است و قوه قضاییه هم تحت فشارهای خارجی مجبور شده حکم حداقلی ٥ سال حبس بدهد، گفت: من از نقل قول‌ها اطلاعی ندارم. اگر چنانچه منظور این است که اتهام این فرد جاسوسی نیست حتما غلط است، اگر هم فردی که اتهام جاسوس بر او هست وزارت اطلاعات بگوید هست یا نیست غلط است. وزارت اطلاعات می تواند بگوید بر اساس اسناد و مدارک از نظر من فلانی متهم به جاسوسی است یا نیست اما نمی‌تواند بگوید از نظر من جاسوس است، چون زمانی می‌تواند این را بگوید که ثابت شده باشد.

وی تصریح کرد: در مورد دری اصفهانی دادگاه این فرد را محکوم کرده و تجدید نظر هم حکم را تایید کرده و با حضور وکیل هم رسیدگی شده، بنابراین ایشان از نظر دادگاه جرمش ثابت و حکمش قطعی است. مرجع اصلی در این خصوص قوه قضاییه است و اینکه می‌گویند حکم حداقلی بوده است بی‌خود می‌گویند. احکامی که صادر می‌شود در خصوص این اتهام بین ٥ تا ١٠ سال است و قاضی بر اساس تشخیصی که می‌دهد حکم می‌کند و حداقلی نیست. الان ایشان به عنوان جاسوس در زندان است و نمی‌دانم که درخواست اعاده دادرسی داده است یا نه. البته اگر درخواست دهد بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعاده دادرسی سعید مرتضوی تایید شده است گفت: هرکسی که درخواست اعاده دادرسی کرده باشد ثبت و بررسی می‌شود. سعید مرتضوی هم درخواست اعاده دادرسی کرده و ثبت شده است اما هنوز نتیجه آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اظهار نظر منتظری دادستان کل کشور در زمینه استعفای شهردار تهران از جنبه حقوق عامه دخالت محسوب می‌شود؟ گفت: شهردار خود اعلام کرده بود که نمی‌تواند در این منصب بماند، بنابراین مشخص نبود که چه کسی قرار است بعد از وی شهردار شود و اگر مشکلات شهر بر زمین بماند، آیا شورای شهر اقدامی انجام می‌دهد؟ که در این زمینه دادستان کل موضوعاتی را مطرح کرده است، چراکه اگر مشکلات شهر بر زمین بماند، مدعی‌ العموم ورود می‌کند، بنابراین دادستان مدعی ‌العموم در این زمینه است، پس وی بیان واقعیت کرده است و صحبت‌های‌شان دخالت نیست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بازار ارز و اخلالگران ارزی نیز گفت: منشا این مسئله، اخلالگران ارزی نیستند، چرا که تنها با بگیر و ببند قوه قضاییه این امر حل نمی‌شود، بنابراین بانک نیز باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: افرادی برخلاف مقررات دولتی اقدام می‌کنند که این موضوع درست است و بر قوه قضاییه بی‌تاثیر نیست، اما صرف قضایی بودن مسئله باعث حل آن نمی‌شود. برخی افراد در این راستا جرمی مرتکب شده و تحمل کیفر می‌کنند، اما مجدد بعد از تحمل کیفر اقدام به این امر می‌کنند، لذا این موضوع با بگیر و ببند حل نمی‌شود و باید مسئولان مرتبط در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1397، کد خبر: 227127، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین