پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۷
امروز نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات و اعتراض گسترده است.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری ها مراسم مقدماتی انتقال سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به قدس آغاز شد. مراسم اصلی حدود ساعت 5 عصر (به وقت تهران) آغاز می‌شود.

دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یک‌جانبه ضمن به رسمیت شناختن قدس اشغالی به پایتختی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل می‌کند.

این اقدام اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تاسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

روز گذشته (یکشنبه) یک هیات از مقامات آمریکا شامل وکلا، دیپلمات‌ها و مهندسان من‌جمله «جارد کوشنر» و «ایوانکا ترامپ» داماد و دختر رئیس‌جمهور آمریکا، برای شرکت در مراسم انتقال امور دیپلماتیک سفارت، همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم جعلی اسرائیل، وارد فلسطین اشغالی شد.

همچنین در آستانه برگزاری مراسم انتقال سفارت‌ آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی، مردم فلسطین را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی میلیونی امروز دعوت کردند.

روز گذشته ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا به‌همراه جارد کوشنر همسر وی برای شرکت در این مراسم وارد فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو شدند.

یک تحلیلگر صهیونیست گفته است: غزه همچون بمبی است که در مقابل ما (صهیونیست‌ها) منفجر خواهد شد.

«تسیون نانوس» تاکید کرده است غزه به بمبی تبدیل خواهد شد که در برابر اشغالگران منفجر خواهد شد.

وی گفته است: این جشن‌ها (جشن سالگرد اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی) و پدیده‌های شادی که ما در آن به‌سر می‌بریم، هرگز به ما سودی نخواهد رساند، تا زمانی که با غزه به این شکل رفتار می‌کنیم،‌ این منطقه به بمبی در برابر ما تبدیل و منفجر خواهد شد.

شورای ملی راهپیمایی بازگشت و درهم شکستن محاصره روز شنبه اعلام کرده بود که امروز دوشنبه روز خیزش ملی خواهد بود و همه ملت‌ فلسطین از جمله در نوار غزه، کرانه باختری، آوارگان داخل و خارج و مناطق اشغالی 1948 مخالفت خود را با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و معامله قرن اعلام خواهند کرد.

شبکه ماهواره‌ای فلسطین الیوم هم گزارش داد شهرک‌نشینان شعارهای نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها بر روی دیوارها و خودروها در شهرک صهیونیست‌نشین شعفاط در شمال قدس اشغالی نوشته‌اند.

در همین رابطه منابع فلسطینی از تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست به سمت شهروندان فلسطینی شرکت کننده در راهپیمایی میلیونی بازگشت خبر دادند.

****

16:00-وزارت بهداشت فلسطین از جامعه بین‌المللی درخواست کرد جلوی کشتارهای بیشتر در مرز نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را بگیرد.

15:51-واحد توپخانه رژیم صهیونیستی یکی از نقاط دیدبانی مقاومت در نوا رغزه را هدف قرار داد.

15:50-2 فلسطینی دیگر به ضرب گلوله به شهادت رسیدند و شمار شهدا 18 نفر اعلام شد.

15.54-«خالد البطش» از اعضای ارشد جهاد اسلامی که در تظاهرات امروز شرکت کرده بود، بر اثر استنشاق گازهای سمی دچار حالت خفگی شد.

تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست؛ ۱۸ شهید و صدها زخمی/ ساقط شدن یک پهپاد اسرائیلی + عکس

15.41-بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین،شمار مجروحان تظاهرات گسترده امروز در مرز نوار غزه به حدود 900 نفر رسید.

15.26-چندفلسطینی دیگر در مرز نوار غزه به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و تعداد شهدا به 16 نفر رسید.

15.25-سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «کان» گفت: «این بزرگترین تظاهراتی است که تا کنون در مرز غزه شاهد آن بودیم».

15:05-3 فلسطینی دیگر در شرق رفح و مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند و تعداد شهدا به 10 نفر رسید.

14:50-وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار مجروحان به بیش از 500 نفر خبر داد.

14:45-اهالی نوار غزه از پارازیت‌ بر روی خطوط ارتباطی از جمله تلفن همراه خبر داد و اعلام کردند برقراری تماس، مشکل شده است.

14:43:تعداد شهدای فلسطینی همچنان رو به افزایش است و تا این لحظه به 7 نفر رسیده است.اسامی شهدا به این ترتیب است: انس حمدان قدیح، مصعب یوسف ابو لیله، عبیده سالم فرحان، محمد اشرف ابو سته،عز الدین موسی السماک، عز الدین ناهض العویطی، بلال احمد ابو دقه .

14:38-سومین شهید امروز «عز الدین ناهض العویطی» از اهالی منطقه معن در خانیونس است.

14:31-بر اثر افتادن بادبادک‌های حامل مواد آتشین، در دو شهرک «مفلاسیم و کفر عازاه» در مجاور نوار غزه آتش‌سوزی رخ داد.رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند، هم‌اکنون پنج حریق بر اثر بادبادک‌های آتش‌زا ایجاد شده که تلاش می‌شود مهار شوند.

14:30-پهپاد‌های صهیونیستی بمب‌های دودزا به سمت تظاهرات‌کنندگان شلیک کردند.

14:10-دومین فلسطینی در جبالیای نوار غزه به شهادت رسید ومصعب ابولیله نام دارد.

14:05- جوانان فلسطینی تعدادی زیادی بادبادک حامل مواد آتش‌زا به سمت فلسطین اشغالی رها کرده‌اند.

13:59-شاهدان عینی از واژگونی یک عدد تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در مرز با غزه خبر دادند.

13:55-وزارت بهداشت فلسطین از اولین شهید امروز به نام انس حمدان قدیح در خانیونس در نوار غزه خبر داد.

13:50- اعتصاب فراگیر در «قدس»، «کرانه باختری» و «نوار غزه»؛ در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی. اعتصاب شامل ادارات دولتی، مراکز بهداشتی و آموزشی است که به دعوت «هیات ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره» انجام شده است.

13:20- تعدادی از جوانان فلسطینی سیم‌های خاردار در مرز غزه با فلسطین اشغالی در منطقه «البریج» را قیچی کردند.

13:00 (به وقت تهران) - هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد تا این لحظه 28 فلسطینی در مرز نوار غزه زخمی شده‌اند که مجروحیت 22 نفر آنها با گلوله جنگی بوده است.

تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست؛ ۱۸ شهید و صدها زخمی/ ساقط شدن یک پهپاد اسرائیلی + عکس

بر اساس گزارش «قدس پرس»، صهیونیست‌ها بسیاری از بخش‌ها در مرز غزه با فلسطین اشغالی را پر از آب کرده‌اند تا احتمال نزدیک شدن فلسطینی‌ها و درگیری‌ها را کمتر کنند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی بسیاری از خیمه‌های بازگشت در مرز نوار غزه و به منظور این فعالیت‌ها برپا شده بود را آتش زد.

در همین ساعات اولیه 7 فلسطینی از جمله یه خبرنگار زخمی شدند.

تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست؛ ۱۸ شهید و صدها زخمی/ ساقط شدن یک پهپاد اسرائیلی + عکس
تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست؛ ۱۸ شهید و صدها زخمی/ ساقط شدن یک پهپاد اسرائیلی + عکس

13:00- ساقط کردن یک پهپاد رژیم صهیونیستی

تظاهرات‌کنندگان فلسطینی امروز یک پهپاد این رژیم که در حال پرتاب مواد آتش‌زا به سمت خیمه‌های بازگشت بود، را ساقط کردند.

12:50 - امروز سرتاسر نوار غزه شاهد اعتصاب خواهد بود و موسسات رسمی این منطقه تعطیل است.

همچنین رژیم صهیونیستی اقدام به پرتاب هزاران برگه بر فراز نوار غزه کرد و به مردم این منطقه درباره عدم نزدیک شدن به حصار مرزی میان غزه و فلسطین اشغالی هشدار داد.

تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست؛ ۱۸ شهید و صدها زخمی/ ساقط شدن یک پهپاد اسرائیلی + عکس

12:40 -در کرانه باختری نیز حماس و جمعیت‌های مردمی به برگزاری تظاهرات‌هایی در رام‌الله، بیت‌لحم، الخلیل و قدس فراخوانده است . «ائتلاف جوانان انتفاضه» خواستار بیشترین مشارکت میدانی در سالروز یوم‌النکبه در الخلیل شده است و نظامیان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی خود را در کرانه باختری تشدید کرده است.

دیروز در رام‌الله کرانه باختری، خودروهایی که در سال 1948 برای انتقال آوارگان فلسطینی استفاده شد، به نمایش گذاشته شد.

تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست؛ ۱۸ شهید و صدها زخمی/ ساقط شدن یک پهپاد اسرائیلی + عکس
تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست؛ ۱۸ شهید و صدها زخمی/ ساقط شدن یک پهپاد اسرائیلی + عکس

12:15- «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده طی سخنرانی در این مراسم با اشاره به خروج ترامپ از برجام، گفت که تحریم‌ها علیه ایران یک تهدید توخالی نیست بلکه واقعی هستند و آمریکا به اجرای آنها تا زمانی که ایران یک توافق واقعی که مانع از دستیابی به سلاح اتمی شود را امضا کند، ادامه می‌دهد.

12:00- «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز گفت انتقال سفارتخانه بدون شجاعت ترامپ امکان‌پذیر نبود.

11:50- «باراک راوید» خبرنگار شبکه 10 رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هیچ سناتور یا نماینده یا مقام آمریکایی از حزب دموکرات در این مراسم شرکت نکرده و گزارش‌ها مبنی بر «دو حزبی» بودن این مراسم نادرست است.

11:40- سرهنگ «آیلت شاکد» وزیر دادگستری این رژیم به عنوان سخنران بعدی با ادعای اینکه قدس اشغالی همواره پایتخت رژیم صهیونیستی بوده، گفت: «خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، نشانه دیگری از شجاعت او است...رئیس‌جمهور آمریکا، چرچیل قرن 21 است». شاکد همچنین با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت هر کشوری که بخواهد آنها را تهدید کند، پاسخ سختی دریافت خواهد کرد.

11:30- در ابتدای این مراسم سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی با تشکر از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه، در تهدیدی غیر مسقیم علیه ایران، حزب‌الله و محور مقاومت، گفت که دشمنانی که بخواهند موجودیت این رژیم را به خطر بیاندازند، با پاسخ آهنین مواجه خواهند شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری الف ، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کد خبر: 3970224099، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین